• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Newbie

Voske

New member
Hola,

Zal me even voorstellen, JP, eind 30, ben ict'er uit de omgeving rotterdam (dit was de hele korte versie).
Het afgelopen jaar heb ik noodgedwongen mijn hele pc al vervangen (defecte psu, gpu en onlangs het moederbord), maar alles zit nog steeds in een kast van 3 systemen geleden. Tevens heb ik de standaard koeler er nog op zitten omdat de oude ook niet overgezet kon worden. Nu heb ik dus wel een mooi systeem, maar vind het eigenlijk zonde hoe het er nu uitziet. En omdat ik al wel langer over waterkoeling dacht heb ik me nu maar eens ingeschreven hier voor wat meer informatie.

Ok, wat heb ik:
- 1000W silentpro
- Evga Gtx580 superclocked
- i7 3770 ivy
- 8gb Corsair vengeance ddr3 1600
- Asus Sabertooth Z77
- Antieke behuizing ..

Een leuke setup vind ik zelf.
Maar waar ik nu aan zit te denken is een nieuwe behuizing van Corsair, 650D met daarin om te beginnen alleen een waterkoeling voor de cpu, maar wel later nog voor de gpu en het geheugen. Er moet dus ook een drain komen zodat ik het eenvoudig kan uitbreiden. Ik wil gewoon een eenvoudige setup die er gewoon strak uitziet en waarmee de boel goed kan koelen zodat ik wat kan gaan overclocken. Het moet gewoon strak zwart met wit worden. Dus witte vloeistof.
De spullen die ik op het oog heb zullen wel voldoen denk ik, maar zit zelf meer met de vraag welke slangen ik nodig heb, of de koelvloeistof voldoet en het belangrijkste, welke fittingen en koppelingen heb ik allemaal precies nodig.
Lukraak zomaar een zooi van die fittingen bestellen zie ik niet zo zitten aangezien die best prijzig zijn.
Erg belangrijk is dus dat ik een aftappunt heb. Zag hier op het forum al van die handige kraantjes.

DIT is iig wat ik tot nu toe op het oog heb. Uiteraard komt er nog een trechtertje en van dat kleinspul bij, maar het gaat mij even of de setup klopt en welke fittingen heb ik nodig en hoeveel.

Ohja, het liefst heb ik eigenlijk een setup van een pomp met daarop een reservoir. Is dat mogelijk met deze pomp/reservoir?

Bedankt alvast voor de replies
 
Laatst bewerkt:
Hou je van een wat dikkere slang of juist dunner?
Kwa prestaties maakt het eigenlijk niks uit.

Als je in de shop kijkt bij aansluitingen > Fittingen word een onderschied gemaakt tussen:
1/2 fittingen (13mm OD)
3/8 fittingen (10mm OD)

Dit zijn de meest gebruikte maten fittingen. (OD = outer diameter & ID = inner diameter)

Als je vervolgens in de shop bij slangen gaat kijken zie je een zelfde selectie.
1/2 slangen (13mm ID)
3/8 slangen (10mm ID)

Bekijk anders
eens;)
En kijk ook even naar andere build op het forum welke tubing je mooi vind.
 
Dan kun je gewoon uit deze lijst fittingen kiezen.

Er zijn natuurlijk verschillende kleuren merken en vormen, afhankelijk van je loop kun je af en toe beter een 45* of 90* bocht gebruiken.
Maar dit kunnen wij uiteraard niet voor jou bepalen dit zou je eventueel wel kunnen zien als je zelf een kleine schets maakt.

Maar kijk even rond op het forum wat je mooi vind en selecteer die in je winkelwagen, mocht je een verkeerde maat hebben kunnen wij je altijd nog anders adviseren;)
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je gewoon uit deze lijst fittingen kiezen.

Er zijn natuurlijk verschillende kleuren merken en vormen, afhankelijk van je loop kun je af en toe beter een 45* of 90* bocht gebruiken.
Maar dit kunnen wij uiteraard niet voor jou bepalen dit zou je eventueel wel kunnen zien als je zelf een kleine schets maakt.

Maar kijk even rond op het forum wat je mooi vind en selecteer die in je winkelwagen, mocht je een verkeerde maat hebben kunnen wij je altijd nog anders adviseren;)

Zo had ik ook al gezocht idd. :)
Maar om b.v. een drain te maken, is zo'n "kraantje" te bestellen?

Aantal fittingen:
Radiator 2
Cpu 2
reservoir 3?
pomp 2?
T stuk?
"kraantje"?

Zie ook dingen over een fillercap? Is dat iets wat je los moet bestellen, of zit dat aan het reservoir zelf?
Wil gewoon van te voren zeker weten dat ik de juiste spullen heb, want je kan niet "even" naar de winkel rijden om zoiets te gaan halen (wat ik toch wel een beetje als een nadeel ervaar).

En hoe zit het met de vloeistof die ik in de lijst heb staan. Is dat gewoon kant en klaar in het systeem te gooien, of moet je dat nog mengen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Voor het vullen raad ik meestal deze aan.

Voor drains hebben we een mooi verzamel topic gemaakt

Voor de rest van de onderdelen geld 2 fittingen per onderdeel.
De afsluit doppen worden doorgaans meegeleverd maar als je de standaard doppen niet mooi vind kun je natuurlijk altijd nog andere bij bestellen.

De vloeistof die jij geselecteerd hebt heb ik zelf nog geen ervaring mee aangezien ik altijd met feser pure draai en gekleurde slangen pak ipv gekleurde vloeistof.
De corrosion blocker toevoeging zit er al in dus je hoeft enkel een silver kill coil toe te voegen en dan zou het prima moeten zijn;)

Aftap punten kun je idd het makkelijkste maken dmv een T-stuk en een kraantje.
 
Voor het vullen raad ik meestal deze aan.

Voor drains hebben we een mooi verzamel topic gemaakt

Voor de rest van de onderdelen geld 2 fittingen per onderdeel.
De afsluit doppen worden doorgaans meegeleverd maar als je de standaard doppen niet mooi vind kun je natuurlijk altijd nog andere bij bestellen.

De vloeistof die jij geselecteerd hebt heb ik zelf nog geen ervaring mee aangezien ik altijd met feser pure draai en gekleurde slangen pak ipv gekleurde vloeistof.
De corrosion blocker toevoeging zit er al in dus je hoeft enkel een silver kill coil toe te voegen en dan zou het prima moeten zijn;)

Aftap punten kun je idd het makkelijkste maken dmv een T-stuk en een kraantje.

Top, thanks!
Hier kan ik wat mee :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan