• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

new in de watercooling wereld

shadowfirelord

New member
oyoy iedereen

ik ben van plan voor een watercooling in mijn nieuwe pc te steken maar heb op dit moment weinig ervaring hiermee
zo weet ik namelijk zeer weinig over welke fittings ik moet gebruiken of welke pomp ik nodig heb voor de loop die ik in gedachten had

het geen ik in gedachten had gaat over een 3960X ( socket 2011 )
als moederbord zou ik een standaard p9x79 van asus nemen met 32gb geheugen ( aan het afwegen of het vengeance of dominators worden )
als kast heb ik de p80 van lian li en mijn bedoeling is alles intern weg te werken

op dit ogenblik zou het enkel een loop zijn voor cpu maar de loop moet wel voorzien zijn dat er een 6xx gtx kan bij gestoken worden eens deze uit zijn

ik heb gezien dat er ook geheugen cooling is maar daar kan ik niets over vinden of er een duidelijk performantie verschil te zien is, zodat het zijn geld waard is

voor de rest zit er in de case 1 ssd , 1 hd, 1 dvd station, en een hx850 voeding (die ik ook wenst te sleeven)
indien jullie voor het sleeven van de voeding iets kunnen aanraden mag dit ook altijd

ook in welke volgorde ik best de onderdelen van de loop zet is me niet duidelijk sinds daar enorme diversiteit op internet over te vinden is.

ik ben bezig met een blauw tron thema als dat eventueel invloed heeft op de keuze van onderdelen heeft

vandaar zou ik wel het liefst met plexi blocks en volgende reservoir werken (FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2)

prijs doet er niet toe, ik wil qualiteit

het doel is hoge overclock prestatie , geluid maakt niet veel uit maar het moet ook geen opstijgend vliegtuig zijn .

als afsluiter een iets moeilijkere vraag dat losstaat van watercooling op zich
ik ben op zoek naar electroluminescent wire (geen tape) met molex aansluiting,maar vindt geen winkel / webshop dar er betrouwbaar uit ziet, iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden ?

alle suggesties zijn welkom

greetz
 
Eerst even dit:

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
[url]http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/[/URL]



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup, de dikgedrukte mis je nog in jouw lijst, voor de rest heb je al goede keuzes gemaakt:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/


Verder is de volgorde van de onderdelen niet belangrijk als het reservoir maar voor de pomp zit, de rest mag je zelf weten hoe je dit plaatst.
 
- volgorde loop: niet zo relevant, behalve dat de pomp altijdnna het reservoir moetmkomen, dit om droogmaakten te voorkomen.
- geheugen Coolen: is leuk, ziet er mooi t, heeft bijna nooit echte toegevoegde waarde
- graka en CPU: lekker in een loop.

Belangrijkste wordt om te kijken wat voor radiator er in de kast past, hoe groter hoe beter uiteraard. Je kunt er ook meerdere plaatsen. Pomp hangt af van wat je wilt en het budget, als dat laatste geen issue is en geluidloos niet: de 35x2 pomp (dat is twee keer de meest krachtige pomp :) (ik heb twee losse in serie staan, is wel overkill hoor).
 
volgens mij komt het zo wel goed. Ik zou wel een pomptop nemen. Je weet dat de pomp wel een vette overkill is he? met 1 35x pomp zit je ook al goed. maar ja, als het kan :p

wellicht wil je nog een fanctonroller. dan kun je de pompen en fans lager zetten, voor het geluid. dit is geen stille pomp igg, maar omdat je er twee hebt kun je ze lekker laag zetten.

Je kunt eventueel een 35x oid overwegen met een bijbehorend bay res, dan heb je weer geen top nodig. Net wat je mooi vindt.

Voor deze set is 2 meter slang genoeg, je hebt 8 fittingen nodig. Wellicht wil je nog wat bochtjes (neem dan wel rotaries).
 
ik heb geen idee wat voor pomptop ik zou moeten nemen, en inderdaad dacht ik al dat een enkele 35x voldoende zou zijn.

fancontroller heb ik momenteel nog ( lian li tr-5b multi-conroller )
voor de fans op de rad zou ik een fan splitter gebruiken zodat ze allemaal dezelfde snelheid behouden.

bay res vind ik persoonlijk niet mooi en past ook niet in het concept dat ik in gedachten had

rotaries zijn ? :p ( nu ff geen tijd om op te zoeken )
 
Kijk m'n buidlog is door. Ik heb daar vrij veel info staan. Verkijk je alleen niet op de kosten die kunnen erg snel oplopen.

Wat betreft koeling voor je ram. Mensen doen dat meer voor de looks dan functie. In praktijk geeft het overclocken van je ram maar erg weinig performance verschil bij normaal gebruik van je pc.
 
ik heb geen idee wat voor pomptop ik zou moeten nemen, en inderdaad dacht ik al dat een enkele 35x voldoende zou zijn.

De pomptop die op de MCP35X hoef je voor de prestaties niet te verruilen voor een andere. Tenzij je natuurlijk voor het oog liever een andere wilt. Let wel dat de garantie op de MCP35X vervalt wanneer de top verwijderd wordt.




rotaries zijn ? :p ( nu ff geen tijd om op te zoeken )

Draaibare fittingen. :) Nadat de fitting vasstgedraaid is, kan je de richting van de fitting toch nog verdraaien naar eigen wens.





Voor continu gebruik is aurora vloeistof geen aanrader. Dat is, als ik mayhem goed begrijp, alleen voor tijdelijk gebruik. Hoelang het glans effect blijft, is onduidelijk. Dus alleen voor systemen waar je alleen even wat foto's van wilt maken en daarna de boel drainen en schoonmaken.

Aurora is "NOT" made for use in a home system. It has been developed for show System's (modding) and Photo work. If looking for a fluid for a Home system / Gaming system please use Mayhems X1 or Mayhems Pastel range of fluids there are fully tested and working in any kind of loop.
http://mayhems-aurora.wikispaces.com/

Zie voor meer info dit topic op ocn voor k.3nny's ervaring met aurora.

Voor duurzaam gebruik is gedestilleerd of gedemineraliseerd water met een anti alg of anti corrosie toevoeging het beste. Met normaal gekleurde vloeistoffen is de kans op meer onderhoud@schoonmaken weer iets groter. Aurora valt buiten deze categorie; dat is voor tijdelijk gebruik en alle eventueel bijkomende calamiteiten zijn voor eigen risico.
 
super reactie

ik ga wel voor de mcp35x2 gaan, zijn de fittings die op de foto staan vast op de pomp of is een andere fitting mogelijk ?
indien het vervangen van top niet nodig is ga ik dit ook niet doen,

bij volgende rotary fitting (13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Bitspower Schroeffitting 90 graden Rotary - G1/4 Matt Black BP-MB90R2LCPF-CC5) zit een uv reactive ring is die nodig voor geen lek te maken ? zo ja zijn ze te verkrijgen in het blauw ?

ik had eigelijk niet gelet op de beschrijving van de koelvloeistof deze heb ik even aangepast.

alle andere commentaar is zeker welkom
 
ok dus die fittings die erop vast zitten op de foto kunnen vervangen worden met andere leid ik af uit dat antwoord ?

super die ga ik dan zeker apart bestellen

ik ga een 3d model maken van mijn kast en de onderdelen er in plaatsen, zodat jullie me kunnen zeggen of dit een goede plaatsing is of niet, dan kan ik ook zien hoeveel rotary fittings ik nodig ga hebben

ik heb nog wel een vraag voor de fans op de rad , maakt het uit of je high presure fans of low presure fans gebruikt voor de rad ? en zijn er eventueel gevolgen aan een mengeling van beide high presure intake low presure outtake ( is een looks issue )
 
Die fittingen van de pomptop kan je inderdaad vervangen door andere.

Voor een radiator is een fan met een hogere druk altijd beter. Het effect wordt wel kleiner wanneer je bv toch al meer dan voldoende radiator oppervlakte hebt ten opzichte van de warmte die afgevoerd moet worden.
Met die SR-1 360 zit je wat dat betreft wel goed voor een CPU + GPU loop.

Als ik het goed begrijp wil je eventueel twee verschillende fans in push-pull op de radiator plaatsen? Ik zou eigenlijk niet weten of dat nadelige gevolgen heeft voor de koeling. Nooit testen over gelezen of iets dergelijks.
Twee gelijke fans lijkt me optimaler dan twee verschillende, maar of twee verschillende fans in push-pull werkelijk heel veel invloed zal hebben op de koelprestaties blijft denk ik gissen zonder goede test.
 
inderdaad ik vind geen goede fans die er ook nog net uitzien , mijn plan is de rad vanonder te zetten en een soort van cover te maken voor de rad en onderste fans te verbergen, liefst zou ik de apollish fans van enermax gebruiken maar ik vind dat ze een te lage presure hebben, enige input hiervoor ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B pc build custom watercooling Gallery & Build Logs 5
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
R Watercooling (Finaly...) Advies Waterkoeling Setup 1
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
A watercooling loop? Waterkoeling 8
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan