• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

New high end WC set.

GOOSXD

Junior Member
Ik zit nu al een jaartje te denken aan mijn eigen waterkoeling. Want de vroegere kant en klare setjes die ik gehad heb was ik niet echt van onder de indruk. En heb ik dus flink doorgespaard voor een dikke waterkoeling. Voor show en overclockresultaten.

Dit is mijn systeem,

Silverstone TJ07
Asus Maximus formula
4x1GB kingston RAM
HD4870 van MSI
1000watt coolermaster
Q9550 Intel Quadcore @ 3,85

Ik ben al vrij veel te weten gekomen over waterkoelingen, maar helaas nog niet alles en ik heb dus jullie hulp nodig. Dit is de waterkoeling die ik heb samengesteld hier op highflow.

Swiftech Apogee GTZ (CPU BLOK)
EK FC4870 (GPU BLOCK)
MIPS RAM FREEZER 4 (GEHEUGEN BLOK)
XSPC Passive alluminium reservoir 250mm (BLUE)
TFC Xchanger 4x120MM RAD
Laing D5-MCP655 pomp
Feser one cooling fluid (blue)
12 x 1/2(G1/4) feser schroeffittingen
12x Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zilver
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CARRIBEAN BLUE


Maximaal budget (650euro)

Nou heb ik een aantal vragen over deze samenstelling.

Vraag1:Er wordt nergens verteld hoe groot de slang is. Is deze 1meter. Of 2 meter (In het kort, hoeveel van die slangen moet ik bestellen. En hoeveel Meter slang heb je ongeveer nodig als ik al deze onderdelen wil verbinden in een full tower behuizing zoals de TJ07. Get rad word bovenop de pc bevestigd. Het reservoir aan de achterkant. En de rest van de onderdelen in de pc zelf.

Vraag2:Zijn er betere alternatieven voor onderdelen in deze wc set. Is bijvoorbeeld de pomp die ik genomen heb overkill? Het is nu de GPU,CPU en geheugen dat gekoeld wordt. Dus als ik niks heb aan een pomp met deze sterkte zeg het ff.

Vraag3:Hoe nuttig is een anti knikveer? Heeft iemand ervaring met een antiknikveer. En zou ik dit nodig hebben. Of blijven slangen van deze kwaliteit gewoon makkelijk zitten.

Het moet wel een super dikke waterkoeling worden. Of dat nou voor 650euro is of voor 500euro. Misschien zijn er nog een paar puntjes waarop iets veranderd kan worden. Het is tevens mijn eerste zelfsamengestelde waterkoeling dus ik wil verder graag ook een bevestiging hebben.

Enige andere aan/opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:
Antwoord 1:
Slangen gaan per meter.
Dus bestel je "2 stuks", krijg je 2 meter.
Je hebt in de meeste gevallen aan 2 meter genoeg.
Maar 3 meter is wel aan te raden, zodat je ook nog wat knipfouten kan permitteren :)


Antwoord2:
Je hebt een goede combinatie gekozen.
De pomp is niet overkil, gezien je een quad radiator en 3 blokken hebt waar die doorheen moet pompen.


Antwoord 3:
Bij scherpe bochten met de slang zijn anti-knikveren heel erg nuttig.
Zoals de naam het al zegt, voorkomt het knikken in de slang, zodat het water dus mooi door de slang kan blijven stromen.
Knikveren gaan ook per meter, je kan een metertje mee bestellen voor de zekerheid, gezien ze niet zo prijzig zijn.



Opmerkingen:
- Slangklemmen heb je niet nodig als je voor schroeffittingen gaat.

- Bij het CPU blok zijn al fittingen+slangklemmen meegeleverd, wil je toch voor schroeffittingen gaan op het CPU blok, bestel deze dan mee:
2x Bitspower G1/4" Silver Shining ST Transfer Adapter

- De pomp heeft geen fittingen nodig (tenzij je er een D5 top bij besteld).
Zonder optionele top heb je voor de pomp alleen nog maar twee slangklemmen nodig.

- De schroeffittingen zijn te breed voor het GPU blok.
Voor het GPU blok kan je het beste normale fittingen gebruiken met slangklem.
Bijvoorbeeld:
2x Bitspower G1/4" Silver Shining 1/2" Fitting Real Hi-Flow
2x TFC Herbie Clip / Slangklem (1/2") kunststof Zwart



Je moet dus minimaal 8 fittingen bij bestellen:
2x Radiator
2x Reservoir
2x Ram Freezer Blok
2x 4870 Blok
 
Bedank voor je reactie. Ik denk dat ik nu wel antwoord heb op al mijn vragen. En zal de kleine veranderingen doorvoeren in mijn samenstelling. Een dingetje nog. Wat is een D5 top?
 
Ik denk dat ik mbt corossie geen zorgen hoef te maken. Als ik 2 jaar mee kan met een alluminium reservoir dan is dat lang genoeg. Ik upgrade mijn pc elk jaar namelijk. Een nieuwe cpu (En me volgende overstap is I7) betekent een nieuw cpu block. Een nieuwe videokaart betekent hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe GPU blok. Dus zal ik me daar weinig zorgen over maken. Of iemand moet het streng afraden
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
JeanPaul [VERKOCHT] High End EK waterset Verkocht 8
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
ChillPascal [IN-ACTIVE] High end GPU incl Waterblok Gevonden 0
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B high end fan controller suggesties Electronica 8
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
Stephan---pro Build4Power ultimate high-end PC Algemene Discussies 7
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
Gold Leader Avenger M99, mijn retro high end Game systeem van 1999, gerenoveerd! Gallery & Build Logs 7
Quadcore [VERKOCHT] Diverse High-end Cooling stuff Verkocht 38
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
Freddy Li-Heat High Quality PCI-E Riser Cables - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
NAVYVIPER [VERKOCHT] 2x corsair sp120 high performance Verkocht 4
P [VERKOCHT] Corsair SP120 Quiet Edition High Static Pressure Fan Verkocht 10
G Video Game High School Algemene Discussies 16
T Koolance radiatoren vraag over high airflow Waterkoeling 0
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Trieb's HIGH speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O GTX 500/400 Series High-Flow Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
arwin74 [VERKOCHT] Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow) Verkocht 13
C [Waterkoeling] €300 voor dhz project met 2 high power leds Advies Waterkoeling Setup 1
Z Videokaart advies (Crysis 2 op high kunnen spelen) Hardware & Software 19
M Welke processor kan elk spel op ultra high spelen. Hardware & Software 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
Dustyrick 13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 (8 stuks) Verkocht 3
Alex High speed Gentle Typhoons HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
vincent New EK-Supreme HF (High Flow) CPU Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 56
S Fittingen: Short of High Flow Advies Waterkoeling Setup 2
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Sw333t End of the Year Discussie topic Algemene Discussies 5
Sw333t End of the Year Contest Algemene Discussies 6
XenoMorpH [2013] The End Films / Movies 0
DieHard [2012] End Of Watch Films / Movies 5
k.3nny End of the story build. Gallery & Build Logs 122
Flythe Swiftech fillport + bitpower end cap HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
M Stoffilter set O11 Dynamic EVO HighFlow Webshop 2
M Push/Pull set-up Waterkoeling 1
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower iFixit Mako Precision Bit Set - Screwdriver + 64 bits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan