• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Naamloze symbolic links Windows 8

maomanna

Shoutboxspammer
Een probleem is recentelijk ontstaan, namelijk dat er in mijn netwerkshares naamloze symbolic links zitten.
Deze links, zonder naam, linken naar de map waar zij zelf in staan. Oftewel als je erop klikt, kom je in dezelfde map terecht. Ze zijn te verwijderen met de delete-knop, maar dan ben ik bang dat hij de "inhoud" ook verwijderd.
Ze zijn overigens alleen zichtbaar in Windows 8.

In mijn Ubuntu server 14.04 LTS zijn deze mappen niet te zien, ook niet als de lijst met symbolic links worden opgevraagd in de CLI.

Als het kan, zou ik deze graag willen verwijderen. Nu is het eerder onhandig met het kopieren van die mappen, daar hij ineens 120TB wil kopieren ipv de 2TB (hij gaat immers elke keer zijn eigen map in, een eindeloze loop).

Iemand een idee?
 
Als je ze in ubuntu niet ziet dan kan het feitelijk gezien geen effect hebben voor je data. 1 voor 1 verwijderen zou ik zoizo niet voor vrezen, het is tenslotte gewoon een link. Misschien eens kijken of het een gekend probleem binnen windows 8 is?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan