• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mystic Mac

update3.png


sponsordezeeuw.png


Tijd voor een update!

Voordat ik weer naar de Zeeuw ging om weer aan mijn kast te schroeven (verkort rooster *O* ) heb ik eerst eens zitten nadenken thuis. Ik wil eigenlijk fans kopen en dan de LED's erin vervangen, maar dan wil ik wel weten welk formaat ik de LED moet hebben. Ik weet toch van toen ik die oude 120 mm ventilator had gesloopt die op 1500RPM een t****gherrie maakte dat er toen 4 blauwe 3mm LED's uitvielen.

IMG_0195.jpg


Echter zitten er in mijn Revoltec Dark Red echt 5mm LED's

IMG_0196-1.jpg


Dus ik besluit dan denk ik toch maar om 5mm LED's te kopen, tenslotte kun je een 3mm gat altijd nog iets uitboren en daarna weer dichtgooien met lijm/epoxy.

Goed, het beloofde plaatje. Hiermee ben ik vorige keer geëindigd:

IMG_0200.jpg


IMG_0201.jpg


Maar dat gaat niet zomaar. Dat ding moet gelast worden op het originele stuk. dus dat was schuren, schuren, schuren...

IMG_0204.jpg


Nee oke, dat heb ik eigenlijk met de schuurmachine gedaan. Anders was het te veel werk...
Ff passen:

IMG_0205.jpg


Dus dat stukje onderin moet er ook nog ff uit, anders gaan we aansluitingen missen van de I/O en dat zou zonde zijn. Dus...

IMG_0207.jpg


De tol er weer in. Dan weer even kijken. Nu heb ik toen gedacht dat dat extra stukje metaal dwars zitten als ik mijn videokaart erin wil steken. Nou dat klopte dus ook wel. Dus dat stuk moest eruit. Omdat het anders weer hetzelfde zijn, dus we gaan gewoon door. Na velen malen meten, schuren, slijpen, meten, schuren etc. kon ik eindelijk mijn stukje vast laten lassen met de puntlasser.

IMG_0209.jpg


IMG_0210.jpg


En dat ding deed mij ergens aan denken...

IMG_0211.jpg


B00158V32K-2-lg.jpg


En we zijn klaar met de I/O shield ruimte. Nog even het eindresultaat:

IMG_0212.jpg


Toen heb ik in de laatste tien minuten / kwartier misschien nog wel relatief het meest gedaan. Hier worden de oude busjes van de moederbord tray eraf gesloopt met de slijptol en een ander stuk rotatiegereedschap:

IMG_0213.jpg


En mensen, FYI, dit wordt nog gespoten en hier komt ook nog dat originele stuk plastic weer overheen. Je ziet er niks meer van dadelijk.

En nog een popnagel geschoten.

IMG_0214.jpg


Deze is net onder de DVD drive tray houder, het andere gedeelte (waar de voeding op rust) gaat eruit. Waar de voeding komt weet ik nog net, mar anders past er geen towerkoeler in en dat zou ook zonde zijn.

En om nog een leuke anekdote te laten zien om het mee af te sluiten, wie ooit dacht dat de politie geen brokken maakt...

IMG_0215.jpg


tot update 4.0!
 
update4.png


sponsordezeeuw.png


En welkom bij update 4, een kleine update, omdat weinig werk veel tijd kostte, hopelijk kan ik vrijdag weer updaten, wie weet...

Kwam vandaag eigenlijk om de vorige week afgetapede onderdelen te zagen, en daarmee ook het paneel voor de window, totdat ik erop werd gewezen dat er misschien een mogelijkheid was dat de lak er vanaf de binnenkant afgeschuurd kon worden. Had ik zelf ook al aangedacht, maar leek me te onwaarschijnlijk...

IMG_0218.jpg


Moet ik niet doen. Bleek dus gewoon van de binnenkant gespoten te zijn, en is een window maken niets minder dan een beetje opschuren van de binnenkant.

dus, na veel schuren,

IMG_0219.jpg


en schuren...

IMG_0220.jpg


En poetsen...

IMG_0221.jpg


Was dit het resultaat. Een window zonder reliëf tussen paneel en window. Dat ziet er best strak uit. Poetsen niet in de zin van een doek met zeep erop, maar met een spons die roteert. Daardoor smelt het bovenste laagje plastic waardoor krassen door GRIT-1200 en hoger weg te 'poetsen' zijn. 1000 krassen zijn te grof, dus ik heb alles twee keer geschuurd. Als je mijn handen zag, oeioei...
Na de laatste ronde poetsen was dit het resultaat:

IMG_0222.jpg


nu wordt alsnog de buitenkant gespoten, omdat je dan toch iets van diepte hebt. Bovendien zal de lak zelf ook al diepte (optisch bedrog) leveren, dus is het spuiten van de binnenkant ten eerste zonde van je tijd schuren en ten tweede moeilijker te spuiten, en uiteindelijk zal het resultaat hetzelfde zijn. Ook lijkt mij het dat parelmoer vanuit de binnenkant spuiten erg zinloos is (twee lagen, maar als je aan de binnenkant spuit, zie je enkel de basislak... :F)

IMG_0223.jpg


Dus dit is het raampje, afgetaped en wel, en zo zal hij de spuitcabine ingaan. Nu moet ik alleen nog steeds de stukken slijpen waarvoor ik eigenlijk kwam... :S

grtz!
 
update5.png


sponsordezeeuw.png


Welkom bij een kleine update, eigenlijk 4.1, maargoed, anders is het zo onoverzichtelijk hè?

vandaag een klein uurtje kunnen werken eraan, maar wel in hoger tempo. Het was voornamelijk bespreken wat er nog moet gebeuren, daar hebben we een lijstje van gemaakt en zo kunnen we sneller klaar zijn bij de Zeeuw. Echt veel werk is het niet van gekomen, het was vooral popnagels schieten eigenlijk. Desondanks wil ik jullie op de hoogte houden. '

Ten eerste is het stuk tray waar de voeding op rustte verdwenen.

IMG_0260.jpg


en het achterkantje is er weer ingezet, nu gepuntlast et cetera.

IMG_0261.jpg


IMG_0263.jpg


En dan nu, heb ik een momentje denken. Ik heb het raam verder dan het Apple logo gemaakt (Zie update 4) , alleen nu zit ik te denken dat net naast het Apple logo de tray voor de CD lade begint. Dus daar is een probleem. Als je kijkt naar het eerste plaatje zie je de binnenkant van de kast. Hier even de buitenkant waar je naar kijkt:

IMG_0264.jpg


oeps, hij staat op zijn kop ;) even omdraaien.

IMG_0264-1.jpg


Ik hoop niet dat ik mensen gedesoriënteerd heb, anders sorry daarvoor! maar goed, het Apple logo zit/zat vastgeklikt aan die twee spleetjes in het midden van de kast. alleen (hierboven) net rechtsboven zie je de popnagel waarmee de tray vastzit. dat zou dus betekenen dat de tray in het gezichtsveld van de window ligt. Dus daar ben ik over aan het denken. Heb al wel een idee wat ik ermee ga doen...

tot de volgende update! Met HEEEEEEEL veel geluk morgen misschien!
 
gewoon-1.png


Vandaag een grote envelop binnengekomen.

IMG_0171-1.jpg


IMG_0173-1.jpg


IMG_0177-1.jpg


En terwijl ik bezig was kreeg ik een verzendbevestiging van de andere winkel waar ik een paar basic dingetjes gekocht heb. paar fans, een koelertje en wat CCFL's. die komen dus hopelijk morgen binnen!
 
gewoon-1.png


En mijn pakketje van mijn grote vriend Azerty is binnengekomen. En ze hebben d.m.v. Azerties wel €0,67 gesponsord! bedankt, Azerty! :Y)

IMG_0182-1.jpg


Ik heb één of andere tik dat ik het leuk vind om pakketten open te maken. What's inside, denk ik altijd. Net een cadeautje eigenlijk. Het is toch leuker om het in je handen te hebben, dan een plaatje op de winkelpagina te zien.
Tot zover even mijn levensverhaal. we gaan weer verder.

IMG_0184-1.jpg


What's inside, exactly?

IMG_0185-1.jpg


Even op een rijtje: (v.l.n.r, eerst bovenste rij, dan beneden)
1. Sharkoon quad CCFL 4 in 1 set (UV)
2. Revoltec Dark Blue, 80mm
3. Nexus silent fan blue, 120mm
4. Revoltec Dark Blue, 92mm

IMG_0188-1.jpg


5. Xigmatek Durin D982
Dit koelertje is echt laag, low-profile en niet tower, maar wel heatpipes. En daarom heb ik hem ook gekocht. de Scythe Katana 3 zou een close fit zijn, en nu kan ik ook nog de fan laten zien. Erop zit (standaard niet vast :S? ) een 92mm fan. Daarvoor heb ik de Revoltec 92mm gekocht, die Xigmatek fan is hopeloos stil, maar heeft geen LED's en de revoltec wel. En op de P4 2,93 koel te houden zal hij anyways op 12V moeten lopen.

groot broertje en klein broertje

IMG_0200-1.jpg


What's inside:

IMG_0205-1.jpg


de Nexus' unboxing:

IMG_0206-1.jpg


En ik hoor jullie gewoon al roepen 'wat is dat voor een koeler, maak eens open, we zijn heel benieuwd!'.
Nou, vooruit dan. de Xigmatek Durin D982:

IMG_0208-1.jpg


IMG_0209-1.jpg


IMG_0210-1.jpg


IMG_0211-1.jpg


IMG_0212-1.jpg


En op de doos staat vanalles: Warmteweerstand 0.21 °C/W (kweet niet of dat goed is of niet :p) Euh... H.D.T. (Heatpipe Direct Touch), Anti-vibration rubber design, 2 stuks 8mm efficiënte heatpipes, compatible voor 775, 1156 en 1366, en natuurlijk hoe geweldig het design van de vinnen we niet is, hoe simpel het te installeren is en dat de efficiënte airflow ook de componenten rond de koeler koelt. Het ZAL wel. :D Oh ja, de koeler is dus ook i5 en i7 ready. hoedanig moet je me niet vragen, maar is ie dus wel.

En last, but not least: de CCFL's kit:

IMG_02202.jpg


sorry voor de baggere belichting alvast...

This is what's inside:

IMG_02212.jpg


En ik kon het niet laten alles alvorens in te bouwen (wat nog wel even duurt, maar goed...) even uitbundig te testen (en bewijzen dat alles het heeft gedaan, als ik het zometeen ga lopen verprutsen ;) (hoopt hard van niet) )...

IMG_02222.jpg


moeilijk een lichtgevend voorwerp scherp te krijgen... als het dan nog beweegt ook, ur doomed. :)

IMG_02232.jpg


alles:

IMG_0225.jpg


Nu morgen hopelijk de ledjes op de ventilatoren vervangen, vanavond ben ik bezig met de quest 'In search of the soldeerbout'.

tot de volgende post met foto's!
 
Jaja, en dan belanden we zo plots bij...

update6.png


sponsordezeeuw.png


Update 5. Jaja, het gaat snel.

Een niet heel indrukwekkende update, maar ik show gewoon toch even mijn gedane dingen vandaag.

Vandaag gesoldeerd, getest, gesoldeerd, getest... en de rest is zelf wel in te vullen.

Begonnen aan de eerste led. Even het verschil:

IMG_0228.jpg


de led rechtsboven is als enige al vervangen.

IMG_0231.jpg


hoppetee, alle leds erin. En het resultaat:

IMG_0235.jpg


klopt. niets dus. daar kom ik op terug. even ter vergelijking:

IMG_0232.jpg


de linker is aangepast, de rechter nog niet. Behalve dat er misschien een klein veegje paars in zit, is er geen verschil.

Maar ik ging stug door, met het idee dat alles, wanneer geïnstalleerd, er wel beter uit zou zien. Dus hier:

IMG_0236.jpg


zijn ze allebei vervangen. Nu de Nexus nog. zoek de verschillen?

IMG_0238.jpg


waarom lukt de nexus wel goed, en de andere niet?

De nexus is gewoon een clear-case ventilator. de Revoltecs zijn UV-reactive. Stond niet op de pagina van de informatie van Azerty, dus is een beetje jammer. Daarom ook de vraag (ik ben bezig in de V&A) Heeft iemand een heldere ventilator van 92/80mm met blauwe leds? Als je ze me kunt toesturen ter koste van een postzegel of twee, graag, maar ik ben er ook voor bereid er wat voor neer te tellen. als iemand (een van) beide voor mij ter beschikking heeft, vertel maar wat je ervoor wilt hebben!

de 92mm op de koeler:

IMG_0240.jpg


en de nightshots, waar het om gaat natuurlijk.

IMG_0251.jpg


IMG_0252.jpg



Ik hoop dat ie werkt...

tot de volgende update!
 
update7.png


sponsordezeeuw.png


Jaja, en toen kwam de griep binnen...

Eindelijk weer een update! Na een ruime 2 weken goed ziek te zijn geweest (40 graden koort en alles) het is weer iets kunnen verzetten.

Het frame is terug van de spuitcabine gekomen ondertussen. De rest van de panelen ondervinden wat problemen vanwege het materiaal van het plastic, dat breekt de verf. Ik moet dus nog éénmaal langskomen om de grondverf eraf te schuren, ruw te maken voor de tweede spuitpoging en hopen dat dan de panelen goed zijn. Die komen later. Maar nu, het frame is terug. Ik heb meteen een oud bordje ingebouwd (Sempron 2600+/1,6GHz) En de CCFL's geplakt en wat foto's geschoten.

IMG_0299.jpg


Die (en dat zie je dus niet goed () hoe de SATA aansluitingen oplichten onder het UV

IMG_0300.jpg


Leuke stickers

IMG_0303.jpg


toch vet, die SATA headers.

IMG_0304.jpg


IMG_0306.jpg


Ook de paarse led voor aan/uit is gesoldeerd ondertussen (JA, DAT IS MIJN PYJAMA!)

IMG_0307.jpg


Shot van binnen (door de uitsparing voor de DVD drive :>)

IMG_0308.jpg


Het kleurtje voor de panelen staat wel al klaar in de kleurenkast, hier een kleine teaser:

IMG_0297.jpg


Tot mods!
 
Jaja mensen, het werd tijd. na een ruime 4 weken (volgens mij) niks van mij te laten horen, heb ik dan eindelijk gisteren gewerkt voor...

update8.png


sponsordezeeuw.png

Goed, we waren gebleven bij het deel dat de verf was 'gebarsten'...

IMG_0337.jpg


als je zou gaan spuiten, zou dat problemen opleveren omdat die breuken door zouden lopen in de lak...
het kwam erop neer dat het moest worden geschuurd totdat de breuken waren verdwenen, dan kon er een nieuwe laag grondverf overheen en dan de lak.
Dus, na lang schuren met 400 droog en 800 nat:

IMG_0338.jpg


Tja...

IMG_0339.jpg


Dat werd dus opnieuw polijsten en afplakken. Gelukkig was het Hemelvaart en was het niemand die mij in de weg liep (of eigenlijk, die ik in de weg liep) dus kon ik lekker opschieten. Arjen was bezig boten van carbon af te plakken om de cabine in te gaan, en ik ondertussen schuren, schuren, schuren.

Dus dat was wat ik deed. En toen was het wachten, wachten, wachten... Op het moment dat de boot in de grote cabine lag, dan kon de kleine cabine leeg en kon ik mijn kilo's plastic daarin parkeren. Dus ondertussen gezocht naar een leuke anekdote voor deze post. Maar ik vond er maar liefst drie!

Dus ik heb de meest interessante voor deze keer gekozen. Pure nostalgie...
IMG_0355.jpg


Jaja, ze hadden daar een puntgave Jag E-type staan uit 19 nogwat, de auto was even oud als Arjen. Lache!

IMG_0353.jpg


IMG_0354.jpg


Wie kent em nog uit zijn vroegere jaren... Een choke! (kheb er nu nog een zitten in mijn strandbuggy... :3)

IMG_0361.jpg


IMG_0363.jpg


Hele mooie 4,2 liter 6-cilinder!

IMG_0372.jpg


NOSTALGIE!!
IMG_0375.jpg


Wat een bak. Ik heb een stukje mee mogen rijden, stukje Naarden - Muiden gepakt op de snelweg. De mijlenmeter tikte even de 100 aan! (voor de slimmerds onder ons: 10 mph = 100 x 1,6 km/h = 160 km/h). 160 km/h, met een auto van 45 jaar terug! Het was supergaaf, geloof me! Het viel me vooral op, bij huidige auto's voel je als passagier 'gereden', dus de auto rijd. Tenminste, ik heb altijd het gevoel dat de bestuurder helemaal niks meer in te brengen heeft. De auto blijft toch kaarsrecht op de snelweg rijden. Maar deze Jag, een draaihoek van 4 meter denk ik, zo laag bij de grond dat je elk gaatje in de grond voelt. Dat was echt autorijden!

Maar goed, weer back on-topic. 10 voor 5 (ik was ±half 4 klaar met schuren, halfuur gepoetst, dus 4 uur ben ik gaan zoeken) konden dan eindelijk de panelen voor (hopelijk) de laatste keer de cabine in.

IMG_0385.jpg


IMG_0386.jpg


(Dit ^^ is de grondverf! Serieus!)

IMG_0387.jpg


De hebben hier serieus alles. Paarse grondverf, how cool!

IMG_0388.jpg


IMG_0389.jpg


En dan de lak erover heen. Ik denk dat er wel 4/5 lagen verf overheen zitten.

IMG_0390.jpg


IMG_0391.jpg



Dat was em weer voor deze keer. ;w

Heel erg bedankt Arjen voor het spuiten! Vakwerk hoor!
Dus special thanks to:

IMG_0376.jpg


sponsordezeeuw.png


TOT de volgende update!

en dan hoop ik de panelen thuis te hebben...
 
update9.png


sponsordezeeuw.png


En dan hier de fotoshoot vanaf mijn netbook. Later vandaag (vanavond) komen ook de foto's, maar dan met een spiegelreflex. Dit is de 'teaser'.

LET OP: Dit zijn niet de final pics. de oplettende lezer heeft al gemerkt dat de voeding nog steeds niet is ingebouwd. Daar wordt nog aan gewerkt.

Geen commentaar bij de foto's, gewoon raw: (de lens van de camera van de netbook was blijkbaar een beetje vochtig... :')

2011-06-05-000608.jpg


2011-06-05-000705.jpg


2011-06-05-000744.jpg


2011-06-05-000912.jpg


2011-06-05-001019.jpg


2011-06-05-001227.jpg


2011-06-05-001238.jpg



Dat waren ze weer. Vandaag werken aan kabelmanagement (beetje), laatste CCFL plaatsen en de voeding proberen ingebouwd te krijgen, voor de rest nog een fan solderen... veel kleine dingetjes dus. wil em wel vandaag in gebruik nemen (dat WIL ik, gaat waarschijnlijk niet gebeuren :9 :*) )
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan