• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mute

AGE

New member


mute-logo-wall.png




13_14_2.jpg


16_17.jpg

Specs
Afmetingen in mm (l*b*d): 425 * 180 (+85 incl. rad & fans) * 270

MOBO: ASUS Maximus VIII Gene
CPU: Intel Core i7 6700k @ 800MHz ~ 4.7GHz
MEM: 32GB (2*16GB) Corsair Vengeance LPX
VGA: EVGA GeForce GTX 980 Ti
SSD1: Samsung SM951 series 256GB M.2 PCIe 3.0 x4 (OS & programma's)
SSD2: Samsung 850 series 250GB (Werkschijf)
PSU: Corsair RM750i

OS: Microsoft Windows 10
KB: Filco Majestouch 2 Tenkeyless (Cherry MX Brown Switches)
MOUSE: Zowie EC1 eVo
MOUSEPAD: Zowie G-TF SpawN
SOUND: TASCAM US-122L
SPEAKERS: 2 * Genelec 8030
MON1: Dell Ultrasharp U2414H
MON2: BenQ XL2411

Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 POM
Pump: Swiftech MCP655
Pump Top: Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 POM
CPU Block: XSPC Raystorm CPU WaterBlock Intel
GPU Block: XSPC Razor GTX 980 / 980 Ti
Radiators: 2 * XSPC RX360 Black
Fan Controller: mCubed T-Balancer bigNG
Fans: 6 * Scythe Gentle Typhoon AP-12 (800rpm)

Introduction

Hi All,

In mijn introductiepost heb je misschien wat foto's voorbij zien komen van Project Blue Moon.
Blue Moon was in 2011 mijn eerste waterkoeling project. De hardware die in Blue Moon zat begon mij in verloop van tijd tekort te schieten.
Mijn plan was om zowel een update te doen wat betreft waterkoeling als hardware componenten rond de release van Skylake.
Blue Moon was namelijk wel stil, maar de geplande update moest geluidloos zijn.
Dit is waar het allemaal begon wat betreft Project Mute.

Journey
Voor Mute heb ik een lange zoektocht gehad naar een case die aan mijn wensen voldeed.
Deze zoektocht heeft exact: 0 cases opgeleverd.. Dan maar zelf een case bouwen die wel aan mijn wensen voldoet, dacht ik.
Toen heb ik besloten om het skelet van de case te bouwen van OpenBeam en de buitenkant met acryl te dekken.
Zodoende een 3D ontwerp gemaakt van het frame om alle afmetingen helder te krijgen.

render-front-left-and-right.png

Het idee was ongeveer dat het een zo klein mogelijke case moest worden, die onder andere 2 RX360 radiatoren kwijt kon en alle hardware die ik gewoon wilde, zonder stappen terug te doen naar "iets anders, want het past/kan niet".

Progress
Mute heeft zowel idle en load geen problemen qua temperaturen en geluidsproductie. Het enige onderdeel wat constant geluid produceert is de MCP655 pomp, maar zoals jullie waarschijnlijk van de pomp weten is die is op zijn laagste stand vrijwel onhoorbaar.
Pas na ongeveer een half uur real world constante load beginnen de fans met draaien. Dit zijn 6 Gentle Typhoons die beginnen op 400rpm.

1_2.jpg3_4.jpg5_6.jpg7_8.jpg9_10.jpg
13.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verbaasd dat de fancontroller met windows 10 werkt. Ik heb al veel problemen met windows 7 en de meegeleverde software. Of is er een nieuwe versie uitgekomen na vele jaren?
Voor zover ik weet niet. Heb na de installatie van W10 de controller aangesloten en de drivers zonder problemen kunnen installeren m.b.v. de meegeleverde cd. De controller zat ook in de oude build dus heb m'n weg verder wel kunnen vinden om hem in te stellen in de navigator.
 
Laatst bewerkt:
De driver van de CD werkt bij mij ook. Alleen windowsupdate heeft een andere driver die wel problemen geeft. Het gaat om FTDI USB serial converter update. Na deze update is er geen communicatie met de controller. Gelukkig kan de controller standalone werken en blijven de fans draaien.

In windows 10 is het niet mogelijk om een update te weigeren, dus ik ga ervan uit dat er vanzelf problemen zullen ontstaan met deze controller na de betreffende update. Tevens is er geen ondersteuning van de fabrikant. Alleen verborgen in een forum is er nog hulp te vinden van andere gebruikers van deze controller.

Het lijkt een mooie controller met veel mogelijkheden alleen valt het in de praktijk tegen. De oorzaak is dat de fabrikant geen ondersteuning meer geeft en de software is verouderd.
 
Terug
Bovenaan