• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mukkel - Michael

Ik moest vandaag m'n overleden DVD brander vervangen en dacht ik geef even een kleine update :) Dat WC spul is toch "verslavend"

Ik draai alweer enige tijd een dual loop, ik heb de standaard x20 750 pomp/bay combinatie en de single loop vervangen.
Nu zit er een oudere XSPC dual bay reservoir icm met twee MCP355 pompjes in.
Dit is de versie met de gezamenlijke reservoir en niet 2 losse appartementen.
Dat leek me makkelijker en heb je maar 1 drainpunt nodig om alles leeg te halen.

Tevens ook wat hardware veranderd, zo heb ik de slurpende i7 920 vervangen voor een vergelijkbare i5 2500K.
Mobo is de P8Z68-V/Gen 3 met 16GB OCZ Vengeance geheugen.

Hier wat foto's.
PS. De foto's zien er vertekend uit...
De loop loopt nu op clear vloeistof, helaas is er nog wat rode vloeistof van de vorige loop in de rads blijven hangen..Terwijl ik deze toch wel gespoeld heb..
De kleur wordt versterkt omdat net de zon door m'n mooi rode rolgordijnen schijnt :)
Dan kleurt deze kamer half rood/roze.
Volgende ronde ververs ik de vloeistof en komen er nieuwe slangen op. Aangezien de lichte aanslag hier niet vanaf ging.
(CPU / GPU blok zijn open geweest en schoongemaakt.)

Dus het oogt nue erg roze, maar in het echt is het een lichte gloed.

GroteFoto-CW8R6PZJ.jpg

GroteFoto-CUG8UJNS.jpg

GroteFoto-MHMO6PQZ.jpg

GroteFoto-7SROXZUP.jpg
 
En weer wat update's
Na het kansloos lelijke zooitje hierboven, alles nogmaals goed gespoeld en vers vloeistof en slangen bij freddy besteld :)
Tevens via tweakers een 2de GTX570 en een zwaardere voeding op de kop getikt.
GroteFoto-A7LIIPFG.jpg


Ondanks dat het een TFIII was, maakte de kaart nog herry onder belasting...
Jammer genoeg zijn er geen full-cover blocken voor deze kaart, dus dan maar universeel.
GroteFoto-UZSKSWG7.jpg


De alluminiumplaat over de mem blokjes en vrm's heb ik laten zitten waarom ik met thermisch lijm koelblokjes heb geplakt.
GroteFoto-6TCYOEFL.jpg


Na wat creatief slangen leggen er zit een lus in omdat ik de bocht niet lekker kreeg van de onderste naar de bovenste kaart.
Fittingen van het universeel blokje steken horizontaal ipv verticaal.
GroteFoto-6AJWPBUE.jpg


Vorige week kon ik via tweakers m'n 240mm slim rad ruilen tegen een dikkere RX versie.
Na wat dremel werk past deze net (niet :p) Hij steekt met z'n kont buiten het framewerk, maar dat zit toch achter het voorfrontje.
GroteFoto-CD47HXKO.jpg


Veel voller kan deze CM690 niet :)
 
Enige wat ik er nog in wil is een inline temp sensor met display, kan ik de water temperatuur zien.
Ik moet alleen kijken waar ik hem dan kan plaatsen, zal wel dremelen worden.
 
Thanks,

Temperatuur is aardig gezakt. Stock koeling van de TFIII was erg hoorbaar.
Temps in bf3 was met stock koeler en snelheid ongeveer 60-65, nu met blokje max 46 op 850/2000.
Dus het scheelt veel.

de TFIII met universeel blokje blijft koeler dan de palit met fullcover.
 
Dat zal waarschijnlijk aan de kaart zelf liggen.
De Palit was een 570 vlak na de release en de TFIII is en non reference die is een stuk later uit is gekomen.

Ik dacht eerst ook wtf. Heb daarna de palit weer voorzien van verse mx2, maar dat scheelde kwa temperatuur niets. Ik ben erg tevreden met het universeel blokje.
Ik wilde eerst nog de TFIII ruilen tegen een reference 570 zodat er ook een full cover op kon.
Maar ach zo werkt het ook goed :)
 
Laatst bewerkt:
Ja kan ik me voorstellen... ik heb hier ook een GTX460 HAWK en vergelijkbare 560Ti HAWK, mja daar heb je dus ook geen blokken voor. Zit daar ook al tijden over te balen dat ik dan misschien maar een andere vidkaart moest gaan nemen (een Phantom ofzo, daar heb je wel blokken voor), maar als ik die temps van jou bekijk valt het allemaal nog reuze mee.

Merk je trouwens dan nog wat aan de temps van de vrm's/mems, gezien deze niet meer actief gekoeld worden en ook niet indirect door een full WC blok?
 
Dat werd imo al raar gekoeld.
Er ligt standaard een platte alluminium plaat over ram / vrm's. Zonder koelgleuven of iets dergelijks.
Hierop kwam de lucht die door de koelribben kwam.

Deze plaat heb ik laten zitten en heb hierop koelblokjes geplakt. In m'n zijscherm zit 2 fans die lucht op mobo en gpu blazen.
De TFIII pikt hier ook wat van op.

Ram blokjes worden amper warm, VRM's wel, Kaart blijft goed werken :) zal dus wel goed zitten.
Waar kun je de temps van vrm's checken?

GPU-Z / msi afterburner staan ze niet bij.
 
Ja idd een dergelijke plaat zit ook over de mem/vrm bij de 560Ti HAWK, bij de OC versies zit dat niet. Ik heb het idee dat het sowieso beter koelt dan geen plaat, gezien het toch actief wordt gekoeld en warmte zich verdeelt over een groter oppervlak.

De mems hebben volgens mij idd weinig te lijden qua temps, misschien hooguit als je er een dikke OC opzet, maar dat weet ik niet exact te zeggen omdat ik weinig OC doe met die kaart en geen directe temperaturen daarvan meet.

Bij mij weten kan je die VRM temperatuur nergens direct uitlezen, hooguit met een tempsensor die je bij een fancontroller krijgt of een losse templezer van Voltcraft of vergelijkbaar. In AIDA staat er slechts GPU, GPU diode en GPU omgeving. Ik neem aan dat de eerste twee onder/bij de IHS zitten en de laatste ergens op de kaart zelf... maar waar, geen idee?!?! GPU omgeving is onder normaal gebruik bij mij dik 5 graden koeler dan de rest, dus het zal lijkt me haast niet de VRMs zijn...

Misschien dat iemand anders nog tips heeft daarover? ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan