Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste post hier, omdat ik wat advies nodig heb van ervaren ogen.
Ook omdat, als dit mogelijk is, zal ik hier een LCS bestellen.
Mijn vraag is als volgt, Ik heb twee van genoemde gfx kaarten in crossfire.
Helaas wordt bovenste 90 graden onder full load. wat dus een tikkeltje aan de hoge kant is.
Nu zit ik er al een tijdje om te denken om op waterkoeling over te stappen, dit is ook wel een goede reden.
Nu heb ik dus 1 probleem. De 5850 Twin Frozr II is geen reference kaart.
Er zijn kleine aanpassingen, waarvan er 1 de boosdoener kan zijn, zie als volgt.
Dit is de reference kaart. Het stukje omcirkelt in het groen, lijkt te zijn verplaatst naar het rode stukje, een paar cm meer naar links dan het origineel.
Nu zou het misschien al gelijk niet mogelijk zijn, maar als men kijkt naar de EK-FC5870 cover block of de Koolance VID-AR587(beide covers geschikt voor 5850/5870) lijkt het erop dat het wellicht mogelijk is, bij de koolance misschien de screwmount op die locatie eraf schroeven.
zie hier de images van genoemde cover blocks, het gedeelte dat aan de onderkant zit, dus aan de kaart zit.
EK-FC5870
VID-AR587
Dus graag meningen! Wellicht met modificaties aan de cover blocks.
Update-
Vandaag kaart toegevoegd en zal binnen 2 werkdagen(maandag of dinsdag dus) horen of mijn kaart(en) geschikt is.
Zal hier ook even een plaatje bijdoen van het PCB van mijn kaart
Dit is mijn eerste post hier, omdat ik wat advies nodig heb van ervaren ogen.
Ook omdat, als dit mogelijk is, zal ik hier een LCS bestellen.
Mijn vraag is als volgt, Ik heb twee van genoemde gfx kaarten in crossfire.
Helaas wordt bovenste 90 graden onder full load. wat dus een tikkeltje aan de hoge kant is.
Nu zit ik er al een tijdje om te denken om op waterkoeling over te stappen, dit is ook wel een goede reden.
Nu heb ik dus 1 probleem. De 5850 Twin Frozr II is geen reference kaart.
Er zijn kleine aanpassingen, waarvan er 1 de boosdoener kan zijn, zie als volgt.
Dit is de reference kaart. Het stukje omcirkelt in het groen, lijkt te zijn verplaatst naar het rode stukje, een paar cm meer naar links dan het origineel.
Nu zou het misschien al gelijk niet mogelijk zijn, maar als men kijkt naar de EK-FC5870 cover block of de Koolance VID-AR587(beide covers geschikt voor 5850/5870) lijkt het erop dat het wellicht mogelijk is, bij de koolance misschien de screwmount op die locatie eraf schroeven.
zie hier de images van genoemde cover blocks, het gedeelte dat aan de onderkant zit, dus aan de kaart zit.
EK-FC5870
VID-AR587
Dus graag meningen! Wellicht met modificaties aan de cover blocks.
Update-
Vandaag kaart toegevoegd en zal binnen 2 werkdagen(maandag of dinsdag dus) horen of mijn kaart(en) geschikt is.
Zal hier ook even een plaatje bijdoen van het PCB van mijn kaart
Laatst bewerkt: