• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mountainmods Horizon met Duality Front + Waterkoeling

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik heb dus een kast gekocht van Mountainmods.com, de UFO-2 Horizon.
Ik heb gekozen voor de front van een Duality, zodat ik twee Thermochill 120.3 radiatoren aan de voorkant kon schroeven.

Het is een ruime kast, die al helemaal klaar is voor waterkoeling!

Dat was ook de reden waarom ik het gekocht heb, want ik wilde waterkoeling, maar ik wilde niet gaan casemodden.
Ik zocht een kant en klare kast, waar ik een 2 loop waterkoeling in kwijt kon en misschien zelfs een 3e loop.
De Mountainmods kasten boden mij de oplossing!


Ik ben niet de enigste die dit wilt! Ik heb op xs.org en tweakers.net ook mijn buildlog gepost.
Ik werd overspoeld met PM's hoe ik de kast heb ondervonden en met tal van vragen.
Nu nog steeds btw :)
Daarom schrijf ik even een review erover, makkelijk voor iedereen!


Keuze Mountainmods cases
Mountainmods heeft meerdere cases.
Ik wilde een case, waarbij ik 2 thermochill radiatoren in kwijt kon.
Ook wilde ik het moederbord horizontaal hebben, dat vind ik mooier en is ook ideaal voor de hardware (zwaartekracht verhaal) en hitte afvoer (hitte gaat immers omhoog).
MM heeft de UFO horizon case, waarbij de moederbord tray horizontaal ligt, super dus!
Maar de voorkant ervan, past geen 2 thermochill radiatoren in.
Dat kan wel bij de MM Duality case! Ik heb MM dus gevraagd of de Duality front op de Horizon kon en dat was geen probleem!
Keuze dus gemaakt :)


Bestellen bij Mountainmods.com
Dit ging makkelijk, tis gewoon een oscommerce webshop, dus product selecteren en bestellen en betalen.
Ik heb wel eerst gemailed naar over het een en ander, zoals bijvoorbeeld de Duality Front.
Plus, je moet aangeven dat je Thermochill radiatoren wilt plaatsen, want Thermochill heeft andere Fan afstanden dan de meeste radiatoren.

Tevens had ik daar 11 Yate Loon Fans, 6 Fan Filters, een 5.25" naar 3.25" bay converter en 6 Fan Grills besteld.

Ik weet niet meer wat de kosten waren, maar in euro's omgerekend met verzendkosten en importkosten, kwam ik tegen de 500 euro geloof ik.
Een hoop geld dus :S
De verzendkosten alleen waren al meer dan 100 euro.

Verpakking
Foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze:

case1.JPG

case2.JPG

case3.JPG


Bij de levering miste ik de "horizon brace", die de moederbord tray ondersteund.
Tevens waren enkele panelen beschadigd!
Dit werd overigens heel netjes door MM opgelost, door kosteloos nieuwe toe te sturen.
De beschadigde mocht ik gewoon houden.
Zie meer hierover hier.

De bouw
De bouw ging echt super makkelijk. Tis gewoon een simpele bouw pakket, waar je een "kubus" in elkaar moet schroeven.

Zie foto's:

case_1_front.JPG



Radiatoren al in de front ingeschroeft (achter de fans):

case_1_left.JPG


case_1_back.JPG


case_1_right.JPG


De 5.25 drives erin gebouwd:

case_2_front1.JPG


Reservoirs achter de 5.25 bays geschroefd:

case_2_front2.JPG

case_2_right.JPG

case_2_left.JPG

case_2_microres.JPG




En dit is echt suuuuper handig van de case!
Je kan de moederbord tray zo uit de kast en weer in de kast schuiven!
Ideaal als je jouw hardware moet upgraden, hoef je niet de hele kast open te schroeven :)

Zie hier de losse moederbord tray met mobo en al erin geschroefd:

tray4.JPG



En hier wat foto's toen de bouw bijna af was:

final_1_front.JPG

final_1_left.JPG

final_1_right.JPG

final_1_top.JPG




Conclusie

Plus punten:
- Super handig en praktische kast
- Klaar voor waterkoeling zonder case modding
- Wieltjes voor makkelijk vervoer
- Goede airflow binnen de kast (6 intake, 6 outtake)
- Ziet er goed uit! (persoonlijk)
- Alle panelen zijn los van elkaar af te halen, kan je dus makkelijk bij je hardware
- Moederbord tray die uithaalbaar is handig
- Lekker ruim!! Als je hier jouw waterkoeling niet in kwijt kan, weet ik het ook niet meer :D
- Goede service van Mountainmods

Min punten:
- DUUURRRR!!!!
- Voor sommige mensen te groot
- Uhh.. kan geen verdere min punten bedenken

Van mij krijgt die zeker een 9 van de 10.
Een 10 als die honderd euro goedkoper was :)
 
Oh dat kan wel hoor :)

Tis wel een zware kast, maar voor de gemiddelde persoon nog wel op te tillen.

En verder gebruik ik altijd al een steekwagen voor LAN's, zo eentje die je bij de bouwmarkt of ikea hebt :)

Kan ik al mijn prut erop gooien, zoals luchtbed, slaapzak, monitor en ander spul ;)
 
dacht dat ik al weinig aan beweging deed, maar ik doe het gewoon zonder hulpmiddelen:eusa_dance:\


Maar voor de rest echt een hele mooie kast en pc en ALLES!!:p Ik kan niet wachten tot ik mijn nieuwe onderdelen heb:D
 
ik vind jou kast wel erg chill, dus ben ik nu een kast aan het bouwen met jou kast als inspiratie.

maar omdat ik erg van techniek houd wil ik hem wel bescheiden en retro houden.

dus sommie mensen zullen het waarschijnlijk lelijk vinden aar ik vind het wel vet.

en ik ga ischien een kleine vis bakje in bouwen, even kijken of ik binnen 2 a 3 maanden nog een paar dagen vrije tijd heb.

ps, foto zal ik morgen posten.
 
damn freddy , ik lees net je post op extremesystems wat een ongeluk man! wel een mooie after support van hun. deze case wordt wss mijn 2de casemod :)
 
Ja vertel mij wat, echt elke bestelling die ik had geplaatst bij 4/5 verschillende bedrijven ging gewoon verkeerd bij elk bedrijf :S

Maar eind goed al goed :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
chicken MountainMods triple 5.25 cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Mountainmods duality case Cases en Modding 25
ShaquilleMoreno MountainMods Pinnacle kasten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 54
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
J Forza Horizon Gaming 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan