• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Motip lak - Bakken of niet ?

mystiqu

Member
Naja title says all...

Moet ik Motip lak, volgends de gebruiksaanwijzing op de bus, ook 'hard bakken', of is gewoon drogen voldoende? Want met aanbrenging op plastic, is je plastic weg... Dat houd 160 graden nooit een uur uit.

Thanks alvast,
 
Er zijn verschillende soorten lakken, misschien even kijken op de website van motip welke lak jij precies hebt. voornamelijk hittebestendige en industriële lakken moet je idd afbakken. Doe je dat niet dan blijft de lak "plakkerig" en droogt dus niet helemaal uit.

Het is inderdaad niet verstandig om je Kunststof te gaan bakken. Ik vraag me ook af of de lak die je hebt wel geschikt is voor kunststof.

Gr. basje
 
Ja lijk me idd verstandig. Deze is niet te gebruiken op plastic, gewoon voor een autolak gaan en gelijk even vragen of je ook een plastic primer nodig hebt. Meestal is dit wel verstandig om de laatste kleine oneffenheden er uit te halen.

En nog even te tip van Frits zet de bus en je werkstuk even op de verwarming voordat je hem gaat gebruiken. Ik weet ook niet waar je gaat spuiten, maar zorg dat het daar niet te koud, stoffig en te vochtig is. De laatste tip zorg dat het te spuiten oppervlak helemaal vet vrij is.

Gr. basje
 
Heey thanks voor de snelle respons. Achterop die bus staat wel dat ie te gebruiken is op kunststof... Maar daar zal plastic wel niet onder vallen als je em perse moet bakken.
Ga ik morgen ff terug ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan