• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mosfet vragen

emielzij

Junior Member
Even een paar vragen over de mosfet.

- Wat is het?
- Wat doet het?
- Hoe ziet het eruit
- Waar zit het?
- Heeft het zin om te koelen?
- En heeft het dan prestatie winst?
- En welk mosfet blok zou ik dan moeten hebben?
 
- Dit is het:

MCH150_mounted.jpg


- Het regelt het voltage voor je processor, geheugen of andere onderdelen waar ze zitten.

- Het zit meestal bij de bovengenoemde componenten.

- of het zin heeft om te koelen? naja mijn instelling is altijd, kouder = beter.

- Prestatiewinst heb ik geen idee van. Marginaal denk ik. de componenten zijn wat kouder, dus zouden ze ook een ietwat stabielere uitgangsspanning moeten leveren.

- Waterkoelen is overbodig in mijn idee. Dingen worden echt niet warm genoeg. Is alleen maar extra restrictie in je loop. Koop leuke Thermalright heatsinks ervoor. Werkt prima. hierzo ook.:033:
 
Oke bedankt voor je goeie duidelijke uitleg.
Weer wat geleerd
Ik heb een asus m3n78-vm bordje daar heb ik 10 van die zwarte blokjes geteld.:icon_eek:. En als ik zo'n waterblok zou willen plaatsen hoe moet ik die dan vast maken want ik zie geen schroef gaten rond om. En welke mosfet koeler zou ik dan moeten hebben? Is toch wel leuk om ook te koelen. En is niet een zo duur.
 
Ik heb ff gezocht maar kan geen blokken vinden die speciaal voor jouw mobo zijn...
Koolance heeft wel mosfet blokken die bijna overal op passen door dat er een waterblok is waar je verschillende onderplaten voor zijn...
MVR-100 (MB VReg) [no nozzles] - Water cooling systems, pc liquid cooling kit, cpu, video card, hard drive
MVR-40 (MB VReg) [no nozzles] - Water cooling systems, pc liquid cooling kit, cpu, video card, hard drive
je zal even moeten meten welke er op je mobo past en wel onderplaat je nodig hebt.
 
Ik raad toch echt af om ze ze met water te koelen. Tenzij je geld over heb, en flow, zou ik het doen. Thermalright heeft van die mooie koelblokjes ervoor.

tr-hr09-big.jpg


Deze passen bij de I/O side van je moederbord. wat jij hebt dus. Je kan ze verstellen. Heb ze ook. icm een Striker 2 Formula. Overgeklokt en wel, worden totaal niet warm:003:
 
Oke zijn mooie blokjes.
Heb je een link voor me naar die blokjes in de shop van highflow?
En passen die heatpipes ook op me nieuwe mobo wat ik ws ga kopen de m4a79 deluxe? En die blokjes zijn die voor alleen de cpu of kunnen die ook op de mosfet van het ram of zo??
 
Tuurlijk heb ik die link voor je.

Uhm even kijken... de m4a79 deluxe... Deze heeft zo te zien dezelfde lay-out ( ongeveer ) als jou huidige moederbord. Je kan deze dan aanschaffen, en vervolgens kan je die ook op je volgende monteren.

Je kan ze helaas niet plaatsen op de mosfets voor je geheugen. maar dit is ook totaal niet nodig hoor! die worden echt niet warm:033:.
 
Ziet er mooi uit. Ik ga eentje mee bestellen met m'n wc setje.
Alleen ik zie wel gaten in mijn moederbord waar ik ze dan aan moet bevestigen. Alleen Ik zie geen gaten in het koel blok op de foto zelf bij highflow in de shop. Moet ik die zelf boren? Lijkt me sterk
 
dit staat in de product info bij Highflow...

Voor de installatie van de HR-09 zijn verstelbare montage-brackets meegeleverd, welke afhankelijk van de afstand tussen de bevestigingsgaten variabel ingesteld kan worden. De meegeleverde warmtegeleidende pads zorgen voor een gelijkmatige warmte-overdracht aan het koellichaam.
 
Zoals je op deze foto kan zien :

10fytg3.jpg

Van mij.

Kan je dus zien dat hij verstelbaar te monteren is. Het gaat door middel van Push-pins.
Al had ik het liever gezien met schroefjes. Kan je hem naar eigen mening vast draaien.
 
Het koelt inderdaad de chips die achter die "zwarte dingen" zitten. ( voor de duidelijkheid, die "zwarte dingen" zijn Solid State Capacitors;))

Zoals Dennis07 al aangeeft, die hele kopere constructie koelt ook je Northbridge en Southbridge.
Als jij dat Thermalright koellichaam erop wilt monteren, dan zou jij ook vervangende koeling moeten regelen voor je nb&sb. Of je stock koeling aanpassen.

maar dan gaat je garantie verloren;) en dat wil je denk ik niet.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Hightower clear top voor de ek mosfet max iv gene-z HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
R EK mosfet waterblock voor VI gene HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene + EK-MOSFET ASUS M5G - Acetal + Nickel Verkocht 7
w4rlock [IN-ACTIVE] Waterblock NB + Mosfet Rampage 3 GENE Gevonden 0
J Ek-mosfet asus m5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
S mosfet met southbridge verbinden Waterkoeling 0
dave-firsttimer:) [VERKOCHT] Koolance MB+mosfet waterblock voor ASR4E + Koolance CPU waterblock Verkocht 3
Verderf Intel DX79to met 3930K Mosfet oververhitting Overclocking 8
aadje93 Zalman ZM-RHS69 (Mosfet koeler voor 69XX kaarten van AMD). HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
mukkel [GEVONDEN] Asus mosfet koeler Gevonden 6
H Koelen van NB/SB en Mosfet en het geheugen Waterkoeling 1
D-foX [IN-ACTIVE] mosfet Freezer 2 pom Verkocht 3
l3p [INACTIVE] EK-Mosfet ASUS X58 KIT - Nickel + EK FB MOSFET ASUS X58 Verkocht 0
Asphiax [INACTIVE] EP45 DS3R NB en Mosfet waterblocks gezocht Gevonden 0
D [INACTIVE] Radiator, fittingen, mosfet lucht koeler Gevonden 11
R [INACTIVE] pump DDC + enzotech luna + ek supreme + enzotech mosfet + ek res Verkocht 4
Oli4v [INACTIVE] Mips NB, SB, mosfet blockjes, Nickel/messing Verkocht 4
Vissa [INACTIVE] EK Mosfet X58 kit + EK North/Southbridge Fullcover X58 block! Verkocht 5
LightStar Welke mosfet blokken voor Asus Crosshair II Formula Advies Waterkoeling Setup 4
N NB/SB en mosfet waterblok voor Asus Formula 2/II Croshair Waterkoeling 3
Forseti ram mosfet koeling Overige Koeling 5
P Enzotech Mosfet MST-81 mosfet heatsink Overige Koeling 16
m.d.koning Probleem Asus Rampage Extreme II i.c.m. Chipset / mosfet blokken. Waterkoeling 2
Craven EK-mosfet DFI UK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M MIPS gigabyte x58 mosfet blokjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P Mosfet-block AsusM3a32 mvp deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D mosfet blok voor EVGA 780i FTW HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
K backplate ek mosfet asus 1 Waterkoeling 4
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan