• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

monteren RPM aansluiting Papst 612 FL

meel4chris

New member
Hi,

Onlangs heb ik een Papst 612 FL fan gekocht (60mm Papst 612 FL (60x60x15mm) 4650RPM).

Deze fan heeft standaard twee aansluitingen, geen aansluiting voor het rpm signaal. Aangezien ik de fan check niet kan uitschakelen op mijn nas, heb ik dit signaal toch echt nodig. Nu schakelt de nas steeds uit..
Nadat ik de verkoop ondersteuning (info@highflow.nl) hierover had gecontact (toen ik de fan kocht stond er een plaatje bij van een fan met 3 aansluitingen) gaven ze aan dat het mogelijk is om de derde aansluiting hier alsnog aan te solderen. Aangezien ik niet zie waar, hierbij mijn vraag: HOE SLUIT JE HET RPM SIGNAAL AAN!?!?

Bedankt voor alle adviezen!

groet,
Christian
 
Die fan is er als FL (zonder rpm draad) en als 2L (met rpm draad). Ik kan echter nergens zien of er qua pcb verschil in die twee zit.

Persoonlijk gezien zou ik eerder aanraden om een andere fan te nemen die wel 3 draden heeft.
 
Ik heb zelf andere fans waarbij er 4 soldeerpuntjes naast elkaar op het PCB zitten. Het zijn pwm fans en daar zitten ze op deze manier van links naar rechts:
PWM(blauw)-negatieve pool(zwart)-positieve pool(rood)-RPM(geel).

Misschien heb je er iets aan. Ik ben zelf van het gewoon maar proberen, en volgens mij, als er bij jou een derde soldeer puntje naast de andere twee zitten, kan het niet anders dan dat de RPM aansluiting is. Er kan denk ik niet veel gebeuren als je er een draadje op aansluit en gewoon kijkt wat er gebeurd!

Maar wacht even tot iemand hier het met mijn mening eens is( of oneens natuurlijk) :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M monteren van reservoir Waterkoeling 3
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
C MCP655 Verticaal monteren Waterkoeling 1
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
Sw333t Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig? Cases en Modding 8
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
V Coolermaster v6gt retention brackets op SR-2 monteren Overige Koeling 5
Sw333t Welke tapmaat, schroefjes om een voeding in de pc te monteren. Cases en Modding 25
W [advies] monteren CPU block Waterkoeling 20
Sw333t Corsair H50, hoe het beste te monteren. Advies Waterkoeling Setup 48
R Raven RV-01 Frontpanel opnieuw monteren Cases en Modding 6
Dustyrick XSPC 360 RS Radiator monteren. Waterkoeling 17
R Radiator Monteren in RV01 Cases en Modding 21
S Radiator buiten pc monteren aan extra frame Cases en Modding 4
E Slang monteren op Swiftech MCP655 Waterkoeling 8
A Eheim 1048 aan achterzijde kast monteren. Inlet boven/beneden? Waterkoeling 3
Silverspeed Vraagje over monteren v/e rad Waterkoeling 6
Freddy TFC Xtender Shroud op radiator monteren Handleidingen en Installatie Tips 34
D pomp verticaal monteren mag dat? Waterkoeling 8
Freddy Laing DDC Top monteren (voorbeeld met DDCRES en XPTop) Handleidingen en Installatie Tips 34
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R 240mm rads voor low rpm ventilatoren Advies Waterkoeling Setup 10
XenoMorpH Pomp invloed op fan rpm's? Waterkoeling 7
DieHard [VERKOCHT] 320GB HDD - 2.5" - 5400 RPM - Sata III Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] 3 x Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm) 120mm Verkocht 1
psyduck170 Alphacool D5-VPP655 - heeft deze een RPM kabel? Waterkoeling 6
S Nanoxia X EVO 120 mm IFC - 1600 RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Legendary1985 [IN-ACTIVE] 3x Scythe Gentle Typhoon (1850 rpm) of Noctua P12 120mm gevraagd Gevonden 0
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
vincent Phobya - Silent Waterproof 700 RPM Fan - G-Silent 18 - Red LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t Scythe 120MM Slip Stream SLIM 1600RPM SY1212SL12M (1,600 rpm Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
lemonade CPU cooler Zalman CNPS7500: Koelt niet beter bij hoger RPM?! Overige Koeling 9
B Fan extender met RPM signaal. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
S Scythe Ultra Kaze 3000 rpm Overige Koeling 7
dopestuff Scythe 120MM Slip Stream 800 rpm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M 3 Fans van radiator zelfde rpm laten draaien Advies Waterkoeling Setup 5
A 2000+ rpm Fans met leds HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
B X570M moederbord en te krappe D-RGB aansluiting Hardware & Software 4
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
J Vraag over aansluiting pomp Waterkoeling 5
N EKWB FC7970 DCII blok: Fitting aansluiting, alleen boven? Waterkoeling 1
E Aansluiting waterpomp Electronica 2
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan