• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Monster & some other nicks.....Aangenaam.

Monster

New member
Een welgemeend goede avond Modders, Creativelingen pur-sang, Gadget-Enthusiasts en Hebbedingwillers!

Om niet meteen mijn eigen president te scheppen volg ik maar meteen het lijstje dat Freddy in de sticky heeft aangegegeven. Daarna zal ik wat meer over mijzelf vertellen.

0. Echte naam : Mike
1. Nickname: Monster, Hulk, Juggernaut
2. Leeftijd: 36 (per vandaag haha nu gisteren maar ik begon te typen op 19/12)
3. Woonplaats: Onder de rook van Alkmaar
4. Studie/Werk: Ja beide, maar niet interessant
5. E-mail: PM van HF-Forum
6. Hoe ben je bij HighFlow gekomen? Via Tweakers.net - Hardware.info - Google

Jouw PC (en tevens mijn inleidend verhaal):
Op het moment geen en type dit vanaf een slak-snelle Acer Laptop van 6 jaar oud. Zo klinkt het best triest ik weet het. Ik voel me ook onthand zonder een echte desktop. Ik ben al ruim 30 jaar HomePC Enthousiasteling en knutselde mijn eigen desktops in elkaar. Ik had een CM690 met i7 920, 285GTX in SLI en wat andere oudere componenten, waarmee ik jullie niet zal vermoeien. Afgelopen maanden dwaalden mijn gedachten steeds vaker af naar een mooie Surround opstelling, met wat meer pixels dan de 1920x1200 welke mijn Samsung T260 Syncmaster van 5 jaar mij leverde.
De afgelopen weken heb ik geregeld Marktplaats e.d. afgestruint tot ik een week terug een setje zag dat ik niet kon laten gaan. Een bedijf bood 3 Dell's U2711 van een paar maanden oud aan (waarschijnlijk faillisement, de ene zijn dood:snik). Ze waren in top staat and so I pulled the Trigger! Tja daar zat ik dan met 7680x1440 aan resolutie en 285GTX SLI aan GPU Powerrrr. Al snel was het duidelijk (wist ik al van te voren maar ik had voor het thuisfront een legitieme reden nodig) dat er een nieuw beestje diende te komen om het Grafische Geweld gestalte te geven.
Na wat oude kwijlfilmpjes van YouTube te hebben opgerakeld, was ik er over uit. Het moet een MountainMods kast worden waarin ik als een soort vitrine de kunstzinnig en creatief geplaatste HardeWaren kan uitstallen om niet alleen nog op YouTube en BuildLogs, maar ook In-The-Flesh naar PC-Kunst te kijken.
In het ordinair Nederlands: Ik wil een vet snelle bak,die er strak uitziet en waarmee ik kan gamen als een Monster.

Zodoende plaatste ik na wat onderzoek een draadje op jullie mooie forum. Hierop reageerde Zwelgje en hij liet ontvallen dat hij afstand gaat doen van zijn MM-UFO. Zaterdag ga ik hem in Gorinchem halen :icon_super:
Het zal een prijzig project gaan worden en dus trek ik er een tijdje voor uit. Het wordt mijn eerste Watergekoelde PC dus het is een soort ontmaagding, maar wel eentje waar jullie voor zijn uitgenodigd. Het zal niet een hyperuitgebreide Log worden, maar fotos gaan er zekers komen.

Omdat het hier toch over Hardware gaat even een lijstje met wat er waarschijnlijk in het systeem komt:
Monitor: 3x DELL U2711 (check)
MOBO: ASUS Rampage IV Extreme (check)
SSD: 2x 128GB Samsung 830 RAID 0 (1 of 2 check)
HDD: 8TB QNAP NAS (check)
PSU: 2x Corsair AX1200 of 2x CM 1300 Silent Pro Hybrid
CPU: i7 3930K
GPU: 4-way EVGA 680 FTW 4GB/w backplate
RAM: Corsair Dominator Platinum 32 GBCMD32GX3M4A1600C9

Ik wil de watercoolingblocks van EKWB nemen. De GPU's Acetal/Silver en het MoBo,Mosfet,Ram,CPU Nickel Plexi. Ik zoek nog een RAM-Block setje van de vorige EKWB EN versie (die is toch wel erg mooi).
De koppelingen van Bitpower (Sparkling Black). Het Mobo gedeelte met Crystal Link. Het geheel vullen met Mayhems Pure White Coolant.
De toko moet gekoeld worden met 2x 360 of 480 Black Ice Extreme (hangt even van de ruimte in de Pedestal af).
Wat betreft reservoir zit ik te twijfelen tussen een reservoir bay van Koolance of 2x 150mm staande reservoirs op de D5 met de Bitspower Modkits er onder (wel de solo versie elk aan een kant).
Fans e.d. ga ik nog bekijken, maar alles kan nog veranderen. Dit is zoals ik het nu in gedachte heb.

Hebben jullie vragen, ideeen en/of opmerkingen ik hoor het graag.

Groet en tot in mijn buildlog of een ander leuk draadje.

Monster Mike
 
Welkom Mike.

Zeer mooie inleiding op een heerlijk speelse manier. Als je jouw manier van posts maken ook voort zet in de buildlog, dan heb je in mij een trouwe volger gevonden ;).

Zou zeggen: Knallen met die MM en als je met vragen zit dan weet je HighFlow wel te vinden.
 
Een goed welkom hier.
Jij blij ik blij zie dat de MM een goed plekje gaat krijgen.
En btw lekkere Inleiding zo als onze wwwicked zegt.
Keep it up.
En ben erg benieuwd naar je build log :p
 
Net besteld!
Deel 1.jpg
Er moeten nog 2 EVGA 680 FTW 4GB/ w Backplate en een AX1200i bij komen.
Daarna de waterkoeling, maar de centen zijn op en mijn vrouw vindt het voorlopig genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Je doet je naam in ieder geval eer aan. Monster PC moet het dus worden! Ben benieuwd en zoals een ieder hier ook naar je log! Ken het. Heb het vaak moeten doen met een zombie-PC. Maar eenmaal over naar iets nieuws... ja dan blijf je gaan.
Ach vind het ook niet erg om de kas van Freddy te spekken zo af en toe :)

Dus bij dezen ook een warm welkom :eenhoorn:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan