• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

molex mod

Aequitis

Member
ik heb ff een vraagje of dit wat ik van plan ben wel kan en veilig is ...

ik wil namelijk dit doen :
alle pins uit de molex halen van men fans ... en hetzelfde ook doen bij men fancontroller aangezien die ook met molex stekkers werkt....
dan wil ik al die pins los verbinden en een heatshrink eroverheen doen ...

los gehaalde versie: (voorbeeldje)
img0864pw.jpg


vastgemaakte versie: (voorbeeldje)
en dan hier een heatshrink eroverheen ...
img0865on.jpg


kan dit ?
zou wel het makkelijkst en het snelst zijn om alles goed en snel weg te werken :)
 
ja ik dacht hetzelfde ... zou geen probleem moeten zijn mits goeie isolatie ... denk niet dat er echt hitte van zon connector afkomt als ik sommige van die zacht plastic connectors zie :p
 
ik zou zeggen probeer het en film het voor het geval je pc in de fik vliegt ben altijd benieuwd geweest wat er dan zou gebeuren met al dat water en stroom in een kastje:sarc:
 
Op zich moet dat gewoon kunnen, maar als ik zoiets zou doen dan zou ik alsnog even een kleine soldeerverbinding maken. Zodat het alsnog niet uit elkaar getrokken kan worden, krimpkous is puur ter isolatie. Het is geen verbindingsmethode.
 
Op zich moet dat gewoon kunnen, maar als ik zoiets zou doen dan zou ik alsnog even een kleine soldeerverbinding maken. Zodat het alsnog niet uit elkaar getrokken kan worden, krimpkous is puur ter isolatie. Het is geen verbindingsmethode.

nee klopt is ook puur als isolatie ... de pins zelf zijn de verbindingsmethode ... enne er komt geen druk of niks op dus los zullen ze niet raken :)
 
Dan zie ik er geen problemen in.

Het plastic gedeelte is puur bescherming/isolatie (dat ondervang je al met krimpkous) en in de functie zijnde dat de pins goed uitgelijnd zijn voor connectie in een andere connector (dat ondervang je al door een rechtstreekse verbinding).
 
Als het niet meer los hoeft, kun je ook een klein deukje in de pinnen knijpen als deze in elkaar gestoken zijn en dan krimpkous erover.
Met een zijkniptang krijg je een mooie lijndeuk die het uit elkaar schuiven tegengaat.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP [MOD]Hoe een Corsair Hydro ombouwen van molex naar fan connector Waterkoeling 5
S 5,7,12 V Molex adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S PCI-Express PCI-E x16 Extension Cable Riser - Molex Powered - 19cm Hardware & Software 14
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
ProAce [GEVONDEN] Molex > fan adapter Gevonden 1
W fan kabels: Phobya Y-Cable 3Pin Molex to (4x EN 6x) 3Pin Molex 60cm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t [IN-ACTIVE] Molex to Fan adapters Gevonden 1
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
L 12V molex fan kabel voor H60 pomp Electronica 2
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Forseti AC to 12v DC Power Supply with 4 Pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W externe molex + upgrade waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 22
Sw333t [TKG] Meerdere Molex to Fan adapters Gevonden 4
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
thiesggb [IN-ACTIVE] Floppy naar molex verloop of molex-splitter Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] Verloopkabel van molex naar 6-pins voor 8800GTS Gevonden 13
Alex Molex Male connector voor PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
Sw333t [INACTIVE] Meerdere fan to molex adapters gezocht. Gevonden 17
Sw333t 4-Pin Molex Male Black ACR-CB8539 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
S Swiftech MCP655, hoe zaten de kabels van molex stekker? (losgehaald ivm sleeven) Waterkoeling 2
Wizzard22 5 pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Blackruby Maximale aantal apparaten op Molex? Hardware & Software 5
Colossus 220V naar 12V Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D 4>3 pin molex adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Slader [backy] AC-ryan molex black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Thierry AC Ryan ConnectxTM T-Molex Female HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Source Sleeving Guide (Molex / 24PIN / 4+8PIN / Etc.) Cases en Modding 123
M molex probleem Laing DDC-1Plus MCP355 Waterkoeling 16
W 3 Molex fans langzamer laten lopen Overige Koeling 23
hung molex modding kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
A PC mod profielwerkstuk Gallery & Build Logs 10
S First TIme waterkoeling mod Advies Waterkoeling Setup 3
S Reservoir D5 mod Waterkoeling 11
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R afmetingen bitspower d5 mod kit Waterkoeling 2
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
L Bitspower D5 MOD TOP (Clear "S" Model) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
kier CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO- Gallery & Build Logs 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
K First mod ever on budget (Wall mount) ! Gallery & Build Logs 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan