• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Moederbord upgrade, advies gevraagd :)

ZwerverRoodbaard

Bred veur de kop
Einen gutenabend herr und vadermann :)

Aangezien ik een paar dagen geleden een Q9450 heb aangeschaft wil ik eigenlijk overstappen op een moederbord die standaard de Yorkfields ondersteund en waar je ook nog is fijn mee kan overclocken voor een schappelijk bedragje :)

Nu zat ik zelf zo rond te koekeloeren maar kan me niet echt oriënteren in de massa's moederborden die je sinds een jaartje hebt.

Nu zal de komende setup dus bestaan uit:

Q9450
HD4870
4GB Corsair DDR800
2x 640GB
1x 200GB
1x 320GB
Corsair HX620W
en een Creative geluidskaart

Nou zat ik zelf te denken aan een Asus P5Q Deluxe, maar ik heb zelf erg weinig ervaring met ASUS. Het liefste zou ik iets willen hebben van dezelfde prijsklasse en met haakse SATA aansluitingen, kan ik dat ook netjes wegwerken.

Nu vroeg ik me dus af wat zouden jullie kopen van rond de 160-170 euro en is het het überhaupt waard?


Hierdoor zal ik binnenkort dus ook een Gigabyte GA-P35-DS4 en een E6750 in de aanbieding hebben, degene met interesse mogen me gerust mailen :) ik wil dit zowiezo weg hebben.
 
Ik wil er ook nog een poosje mee vooruit kunnen en hij moet goed ondersteund worden door de Fabrikant.

Abit heb ik ook geen ervaring mee, maar waarom moet ik nou dat bepaalde bord kopen?

Maximus II Formula is ook een leuk en goed bord maar zit toch al weer aan de hogere kant en over mijn gestelde budget.

EDIT: Ja, DDR3 ziet mijn portemonnee voorlopig nog niet zitten :p
EDIT II: Ik begreep trouwens dat de P5E WS pro X48 een gerelabelde Maximus Formula is?
 
Laatst bewerkt:
P5e = formula dat weet iedereen.. maar zo'n LCD poster gebruik je toch nooit? Ok de Formula heeft geen cmos reset switch je moet nog een jumper gebruiken... Is dat een voordeel voor sommige dacht het niet. Andere verschillen tell me :D
 
@stravinski
Door sparen hoeft niet :p maar ik wil niet meer uitgeven, als het niet anders kan dan kan het niet anders. Maar ik ben en blijf een nederlander he :p altijd op de centjes letten

@ward0
Welke P5E moet het worden dan :S veeeeels te veel verschillende opties.
Dat vind ik wel het jammere (en voordeel) van Asus en dat is het ontiegelijke aantal verschillende types van 1 bord.
 
de gewone p5e zoals mij? Of deluxe nemen voor wifi kaart dacht ik? De P5k deluxe is ook een optie maar die heeft meer of minder PCI-E sloten moet je eens bekijken. Daar zitten de verschillen in... PCB layout
 
Ik zie dat de P5E een X38 chipset is en de Deluxe een X48 nu lees ik ook dat je de P5E kan flashen naar een X48.

Ik ga de komende dagen eerst ff een aantal reviews goed doorlezen en alle punten op een rijtje zetten :)

Bedankt voor de reacties en ik post het hier nog wel als ik vragen heb :)
 
je moet mijn suggestie niet volgen natuurlijk :) maar mijn Q9450 staat nu OC op 3500mhz zonder enig probleem... Overclocken gaat echt wel gemakkelijk op dit bord en ook genoeg PCI sloten enzo. Ben er tevreden van en prijs is perfect.
 
hehe, als ik tijd vind pen ik wel eens iets neer. Ik ben gewoon tevreden nu van dit bordje gewoon de P5e zonder deluxe of wat dan ook :) 140€ mss server pc ook van zo'n bordje voorzien :) en goeikope E8500 erop?
 
ik vind de p5e ook aantrekkelijk maar het is toch niet zoals de NSE ik had trouwens begrepen dat de 20+4pins kabel zo'n beetje in het midden zit van het mobo??? dat vind ik minder in mijn kast... dus vandaar dat ik hem zowiezo nie wil
 
Ja, maar ik wil geen 790i/780i of iets dergelijks aangezien ik daarop geen crossfire kan draaien :)

Daarom zoek ik een moederbord die die optie bied in de toekomst en waar ik mijn Q9450 netjes op kan laten draaien. Op mijn huidige P35-DS4 gaat dat niet lukken.
 
God god veels te veel keus :S

Word er helemaal tureluurs van, wat is nou het voordeel van de Maximus II Formula boven de P5E Deluxe - P45 vs X48

Waarom nou welke want goede vergelijkingsreview zijn ook niet makkelijk te vinden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 Serienummer moederbord Hardware & Software 12
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
B X570M moederbord en te krappe D-RGB aansluiting Hardware & Software 4
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
J Lekkage tijdens lektesten, moederbord nat, en nu? Waterkoeling 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
A fans pwm noctua op moederbord aansluiten Waterkoeling 5
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
K Gpu los van moederbord - PCI Riser Cable Cases en Modding 4
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
Tath Bitspower blokken voor de Asus Rampage 5 Extreme Moederbord HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
ProAce [GEVONDEN] S775 Moederbord Gevonden 12
S moederbord beept aan 1 lang stuk!?!? wie helpt? Problemen & Oplossingen 5
stefan787 [GEVONDEN] moederbord Gevonden 2
Sw333t [CANCELLED] Asus P8-H77-I ITX moederbord (S1155) Verkocht 2
Hightower welk moederbord? Hardware & Software 3
Sw333t Asus moederbord + accessoire HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Moederbord zet lanpoort vast op 10mbit Problemen & Oplossingen 5
R [IN-ACTIVE] Moederbord socket 1156 Gevonden 6
DutchChilles Passende kleur bij moederbord Waterkoeling 2
P [TKG] Z77 ATX Moederbord Gevonden 4
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
T Advies nodig: Moederbord in case isoleren tegen condens Overige Koeling 3
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0
dopestuff [GEZOCHT] AM2 (+) moederbord Gevonden 0
H flow meter aansluiten op moederbord Waterkoeling 3
NAVYVIPER [TKA] asus crosshair am2+ moederbord Verkocht 1
sir serial [VERKOCHT] - EK Moederbord blok voor Rampage IV Extreme Verkocht 1
E Moederbord tray gezocht Cases en Modding 21
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
T Moederbord vervanging.. Hulp AUB Problemen & Oplossingen 1
E Op zoek naar een mal voor het moederbord. Cases en Modding 12
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22
DieHard Fan ingangen moederbord kapot? Hardware & Software 4
T Welk AM3+ moederbord is geschikt voor waterkoeling? Waterkoeling 5
Robin Budget LGA1155 moederbord.. Hardware & Software 12
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
T moederbord + processor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
F [IN-ACTIVE] [1366 moederbord] Gevonden 4
vincent case openen en moederbord plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 1
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
Sw333t [GEVONDEN] mATX of ITX moederbord tray. Gevonden 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan