• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Moederbord upgrade, advies gevraagd :)

ZwerverRoodbaard

Bred veur de kop
Einen gutenabend herr und vadermann :)

Aangezien ik een paar dagen geleden een Q9450 heb aangeschaft wil ik eigenlijk overstappen op een moederbord die standaard de Yorkfields ondersteund en waar je ook nog is fijn mee kan overclocken voor een schappelijk bedragje :)

Nu zat ik zelf zo rond te koekeloeren maar kan me niet echt oriënteren in de massa's moederborden die je sinds een jaartje hebt.

Nu zal de komende setup dus bestaan uit:

Q9450
HD4870
4GB Corsair DDR800
2x 640GB
1x 200GB
1x 320GB
Corsair HX620W
en een Creative geluidskaart

Nou zat ik zelf te denken aan een Asus P5Q Deluxe, maar ik heb zelf erg weinig ervaring met ASUS. Het liefste zou ik iets willen hebben van dezelfde prijsklasse en met haakse SATA aansluitingen, kan ik dat ook netjes wegwerken.

Nu vroeg ik me dus af wat zouden jullie kopen van rond de 160-170 euro en is het het überhaupt waard?


Hierdoor zal ik binnenkort dus ook een Gigabyte GA-P35-DS4 en een E6750 in de aanbieding hebben, degene met interesse mogen me gerust mailen :) ik wil dit zowiezo weg hebben.
 
Ik wil er ook nog een poosje mee vooruit kunnen en hij moet goed ondersteund worden door de Fabrikant.

Abit heb ik ook geen ervaring mee, maar waarom moet ik nou dat bepaalde bord kopen?

Maximus II Formula is ook een leuk en goed bord maar zit toch al weer aan de hogere kant en over mijn gestelde budget.

EDIT: Ja, DDR3 ziet mijn portemonnee voorlopig nog niet zitten :p
EDIT II: Ik begreep trouwens dat de P5E WS pro X48 een gerelabelde Maximus Formula is?
 
Laatst bewerkt:
P5e = formula dat weet iedereen.. maar zo'n LCD poster gebruik je toch nooit? Ok de Formula heeft geen cmos reset switch je moet nog een jumper gebruiken... Is dat een voordeel voor sommige dacht het niet. Andere verschillen tell me :D
 
@stravinski