hey Ralphios,
dankje voor je post, ik ben nog altijd actief hier op het forum, maak je daar maar geen zorgen over
alternate is goed, maar als je goedkoper uit wilt zijn moet je misschien overwegen om of met Freddy te overleggen of eens op zercom.eu te kijken.
daar heb ik HEEL goedkoop mijn asus moederbord kunnen krijgen.
Of ik de striker II Extreem aanraad? ligt eraan, ga je overclocken? wat voor geheugen wil je kopen? en ga je SLI draaien?
ik zie dat je je southbridge wil gaan waterkoelen, ten eerste is dat een van de minder belangrijke componenten op dit moederbord, ik zou eerder de Northbrigde en de mosfets waterkoelen
vergeet niet als je een component wil gaan waterkoelen, moet je de rest ook gaan koelen met andere koelers, waterblok of air-blok maakt dan niet uit, maar het komt erop neer dat het koelsysteem van asus een geheel is.
ook ik heb de standaard 360 en een 120, ik merk daardoor heel veel verschil.
ik weet niet of je het geld ervoor over hebt, maar ik zou ook dat reservoir wat ik heb aanschaffen, scheelt je bijna 8 graden in temperatuur volgens mijn metingen.
verder leuk dat je zo enthousiast bent over mijn plexi-werk, ik raad je aan als je het plexi zo mooi verlicht wil hebben om een set leds te kopen met zo laag mogelijk voltage en zo hoog mogelijke licht-output. als ik de leds in het plexi uitzet is het lang niet zo mooi als dat ze aanstaan.
uv verf, ben benieuwd!!
ik weet niet of je bekend bent met het spuiten van een kast of uberhaubt veel met verf bezig bent... maar
hier kun je lezen hoe je dat het beste kunt doen, ofja beter gezegd er zijn meerdere mogelijkheden kies je eigen voorkeur maar uit
heb je een idee welke kleuren je gaat gebruiken?
mij lijkt het ook wel ruig om zwart met rood te combineren
mijn mening over mijn project, das een goede vraag heb ik nog niet bij stilgestaan.
als je nagaat dat dit een project is geweest van iets meer dan een maand heb ik achteraf wel zoiets van duurde te lang. maar juist daardoor is er wel een HEEL mooi resultaat uit gekomen. er zijn dingen die ik nog anders wilde/wil doen. maar soms kan het niet anders en dan moet je roeien met de riemen die je hebt.
nu na alles af is ben ik wel blij en trots erop. krijg van forumleden, vrienden en andere kennissen veel POSitieve reacties
maar ook zeggen de meeste dat ze het geld er niet voor overhadden, je moet nagaan dat deze casemod toch een dikke 300-400 euro heeft gekost. verf, boortjes, popnagels, schroeven, plexiglas, fittingen, Tubes, powerknop, fan's en ga zo maar door.
maar als ik zelf ga kijken naar het resultaat, zie ik een pc, met een processor die 4,1ghz loopt stabiel, die verdomd stil is en ook nog eens goed uitziet
trouwens die fan op de bodem van de kast is een aanrader naar iedereen
scheelt 8 graden voor de grafische kaart, waardoor ik dus nu de fan speed altijd op 60-70% kan houden
ik zal ook zeker naar jou topic kijken als je eraan gaat beginnen, en als je vragen hebt kun je ze gewoon stellen, aan mij of aan de andere leden van dit forum. zo kom je altijd wel op een oplossing
grt stravinski.:120: