RE Modding
Hallo Rowan8k
Ik zou persoonlijk van modding niet echt je beroep maken helemaal niet in deze tijd ik ken ook niemand die dit echt als beroep heeft.
Ik ben zelf ook pas geleden bezig geweest om zelf een zaakje op te zetten en er komt meer bij kijken dan je denkt.
Denk er ook aan dat je in een hele rare markt gaat zitten die aan alle kanten verzadigt is.
Als je op dit moment toch zelf een zaakje wilt opzetten doe dit dan als parttime ondernemer vanuit je eigen huis naast je huidige baan dit is op deze manier het veiligst denk aan geen kosten voor een pand ect ect.
Wat betreft opleidingen is een metaal bewerking wel handig wat ook veel voorkomt is werken met polyester en bewerken van acryl en plexiglas en verder moet je natuurlijk ook handig zijn.
Qua een echte opleiding is de ICT ook wel makkelijk helemaal als je custom pc's wilt gaan bouwen en verkopen, denk er ook aan dat je met licenties te maken krijgt waar je ook weer papieren en vergunningen voor nodig heb en dit kan je tegenwoordig bij bijna elke standaard computer of hardware store laten doen.
Het idee is heel leuk en wil je zeker niet ontmoedigen maar ik heb ongeveer hetzelfde idee gehad als jij nu.
Ik ben zelf 2 jaar bezig geweest met dingen uitzoeken en na vragen en naar de kamer van koophandel en instanties en noem het maar op, de hele poppenkast en ik ben er mee gestopt na 2 jaar van research.
Het is op dit moment heel moeilijk om zelf iets op te starten helemaal zo iets.
Nogmaals ik wil je niet ontmoedigen en ik hoop dat je hier wat mee kan maar spring niet in het diepe, een zaakje beginnen is heel veel meer dan even naar de Kvk om een nummer aan te vragen ik ben er zelf 2 jaar mee bezig geweest en ik heb gezegd ik doe het niet.
Weet waar je aan begint doe research en neem geen overhaaste beslissingen.
Groetjes Eppy