• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobo's Peace 'nd Quiet - HTPC

Zo heren, daar ben ik weer.
Na het overleven van de ontgroening weer terug online!
Ik ben nog brak en heb wallen waar ik overheen kan struikelen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal proberen 's avonds het een en ander aan mijn digitale sociale leven te doen ;) en in de vakantie natuurlijk even een bestelling bij Freddy!
:)
 
Jah die ontgroening moet prettig zijn op de Hotelschool heb ik gehoord :sarc:

Het is idd om te huilen.. Maar voor een goedkoop biertje moet je wat over hebben heh. En de verschrikkelijke polo die je erbij moet dragen natuurlijk :p
En oja, de verschrikkelijke verenigingsliedjes niet te vergeten :D

logo-home.jpg
 
Omdat iedereen zo begaan is met mijn Lieve Li, een klein postje :D

Ik heb nog niet echt kunnen benchen of de boel tot het uiterste kunnen pushen, heb voornamelijk wat surf, typ en film werk gedaan op het PC-tje. Het geheugen ben ik nog niet tevreden over, zoals je een paar posts eerder kunt zien hier blijft de snelheid behoorlijk achter! Na het vastzetten van de latency's gaat het al beter, maar het is vreemd dat bijv. de win prestatie index het zelfde blijft.

De SSD's zijn heerlijk om mee te werken, eindelijk eens supersnel progs installen en lekker vlug bestandjes lezen en schrijven :D Heerlijk ook omdat ik nogal eens van OS wissel nu om het een en ander uit te proberen, windows installeren is geen dagtaak meer maar lukt nu in 10min.

Qua koeling staat er nog een hoop op het lijstje:
- Voeding wordt behoorlijk warm, vereist nader onderzoek
- Kabelmanagement !!! (anti=spaghetti :p)
- CPU op water :) (Meivakantie)
- Herplaatsen van koeler op GPU
- Geluidskaartje aanschaffen
- Nog wat demping aanbrengen
- Temp sensoren in kast plaatsen
- Gat realiseren voor fillport
- HDDbay, DVD speler, Drivebays zwart spuiten

Dat is het lijstje tot nu toe :)
Ik wil wel al vast gaan beginnen een lijstje te maken voor de WC set die er in komt later. Mocht ik toevallig een aanbieding of knappe 2e hands tegen komen, kan ik meteen mijn slag slaan :D

Graag jullie advies:

- RAD
Welke 120/140 of misschien 240 rad presteert het beste in verhouding tot de dikte? Een TFC gaat gewoon niet passen, ik heb een dun radje nodig dus. In principe gaat hier alleen de CPU mee gekoeld worden, deze wil ik van een mooie 24/7 OC voorzien :)

- RES
Een Bitspower Bayres vind ik het aller mooist. Er mag best gezien worden dat de PC op water loopt, maar niet té overdreven (een zachte witte led er in, evt. iets gedempt, lijkt me erg mooi in combi met clear fluid

- POMP
Uiteraard mijn mooie D5 met Bitspowermod, genoeg plek om deze te kunnen huisvesten :)

- Slang & fittingen
Hier ben ik nog niet helemaal over uit, voor de kleine slangmaat 5/16 gaan ligt voor de hand, maar een 3/8 erin krijgen lijkt me een stuk beter. Met veel bitspower 45, 90 gr hoekjes moet het toch kunnen lukken lijkt me.

- Fan voor rad
Uiteraard Noctua :D

- CPU block
Heatkiller

:)

Verder wil ik nog even kijken naar de NB, deze wordt vrij warm voor idle gebruik - als ik me niet vergis zo'n 60/70gr. (als dit normaal is moeten jullie het zeggen, mij leek het vrij warm :p) dus ik ga ook even kijken of er een mooi blokje voor is.

:D
 
Presteren goed. Ik heb hem ook en koelt men cpu en gpu goed. Idle 26 graden en stressed max 35. En dit met een Phenom II 940 @ 4.0ghz en een 9800gx2 in stock snelheid. Dus die zal toch goed genoeg moeten zijn voor alleen je cpu koel te houden. Draaien met low rpm fans van Yate Loon (1350rpm) Want airflow zit er nog best in die case verwacht ik :) Succes met de build!
 
Hehe, de kriebels toch weer te pakken?

Qua kabelmanagement zou ik lekker veel gebruik maken van dit soort klemmetjes:
Kabelklem 18MM (zelfklevend)
En dan alle kabels in "sporen" naast elkaar over de vloer laten lopen. Op die manier is alles strak geregeld, en ziet het er ook nog eens extra mooi uit :D

Verder heb je qua radiator al gekeken naar 2x 140mm modelletjes? Deze bijvoorbeeld:
Black Ice SR-1 280
Die lijkt speciaal gericht te zijn op lage RPM voor fans, en met die twee 140mm nocserop heb je dan MEER dan genoeg koeling capaciteit lijkt me zo :)

Over dat Bayres... ga je je DVD-drive dan wegdoen ofzo? Ik zie dat je maar één 5 1/4 bay over hebt, en dat is niet een externe...
Als je het mij vraagt is het t mooiste als je een tuberes links van het moederbord legt. Met een beetje handigheid kan je 'm dan meteen mooi langs de achterkant vullen en drainen :D
 
Hehe, de kriebels toch weer te pakken?

Qua kabelmanagement zou ik lekker veel gebruik maken van dit soort klemmetjes:
Kabelklem 18MM (zelfklevend)
En dan alle kabels in "sporen" naast elkaar over de vloer laten lopen. Op die manier is alles strak geregeld, en ziet het er ook nog eens extra mooi uit :D

Verder heb je qua radiator al gekeken naar 2x 140mm modelletjes? Deze bijvoorbeeld:
Black Ice SR-1 280
Die lijkt speciaal gericht te zijn op lage RPM voor fans, en met die twee 140mm nocserop heb je dan MEER dan genoeg koeling capaciteit lijkt me zo :)

Over dat Bayres... ga je je DVD-drive dan wegdoen ofzo? Ik zie dat je maar één 5 1/4 bay over hebt, en dat is niet een externe...
Als je het mij vraagt is het t mooiste als je een tuberes links van het moederbord legt. Met een beetje handigheid kan je 'm dan meteen mooi langs de achterkant vullen en drainen :D

Die kabelklemmetjes heb ik al in huis :)
Uiteraard heb ik gekeken naar 2x 140, alleen moet het wel gaan passen natuurlijk. Ik zoek een goede plaats voor een rad, waarbij ik niet aan de case hoef te gaan dremelen :p (ik vertrouw mijn skills niet zo)

Bayres gaat prima passen, zodra er WC in gaat neemt het aantal fans af, waardoor de fancontroller evt. een ander onderkomen mag gaan zoeken :) Gezien Noctua die mooie weerstandjes meestuurt, kan ik zo alles stil laten draaien, en op 't mobo zitten genoeg connectors :D

Het belangrijkste is nu een mooie plek voor een rad, zodat ik daar de maat van kan bepalen. Verder heeft de boel geen haast, gezien ik er alleen in vakanties aan kan werken :)

Ik wil ook nog een nieuwe telefoon (mijn X1 zuigt enorm) dus daar gaat het studentenbudget :p
 
Hey Mobo, jij hebt de Zalman ZMF-C1 Combo Black hierin zitten.
Zou je eens willen kijken hoe dat eerste kanaal werkt met een pwm fan?
Ook bijvoorbeeld hoe stil je hem kan krijgen.
Je kan hem toch via een soort van splitter op je moederbord aansluiten?
Leest ie dan de snelheid af?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
R pomp aansluiten op mobo? Advies Waterkoeling Setup 10
sir serial Mobo spuiten :eusa_clap: Cases en Modding 41
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
Rico [IN-ACTIVE] Mobo 775 socket DDR3 of DDR2 Gevonden 2
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
C [IN-ACTIVE] ATX S1156 mobo. Gevonden 1
Rico [GEVONDEN] Mobo! S775 met pci-e Gevonden 6
C [GEVONDEN] S1156 M-atx mobo Gevonden 1
N Mobo block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
olympus [CLOSED] Waarde AMD x4 810 + mobo Gesloten 1
C [GEVONDEN] I3 CPU + M-atx mobo Gevonden 1
W temp sensor op mobo Waterkoeling 4
LightStar [IN-ACTIVE] Mobo - CPU - MEM - Case Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan