Omdat iedereen zo begaan is met mijn Lieve Li, een klein postje
Ik heb nog niet echt kunnen benchen of de boel tot het uiterste kunnen pushen, heb voornamelijk wat surf, typ en film werk gedaan op het PC-tje. Het geheugen ben ik nog niet tevreden over, zoals je een paar posts eerder kunt zien hier blijft de snelheid behoorlijk achter! Na het vastzetten van de latency's gaat het al beter, maar het is vreemd dat bijv. de win prestatie index het zelfde blijft.
De SSD's zijn heerlijk om mee te werken, eindelijk eens supersnel progs installen en lekker vlug bestandjes lezen en schrijven
Heerlijk ook omdat ik nogal eens van OS wissel nu om het een en ander uit te proberen, windows installeren is geen dagtaak meer maar lukt nu in 10min.
Qua koeling staat er nog een hoop op het lijstje:
- Voeding wordt behoorlijk warm, vereist nader onderzoek
- Kabelmanagement !!! (anti=spaghetti
)
- CPU op water
(Meivakantie)
- Herplaatsen van koeler op GPU
- Geluidskaartje aanschaffen
- Nog wat demping aanbrengen
- Temp sensoren in kast plaatsen
- Gat realiseren voor fillport
- HDDbay, DVD speler, Drivebays zwart spuiten
Dat is het lijstje tot nu toe
Ik wil wel al vast gaan beginnen een lijstje te maken voor de WC set die er in komt later. Mocht ik toevallig een aanbieding of knappe 2e hands tegen komen, kan ik meteen mijn slag slaan
Graag jullie advies:
- RAD
Welke 120/140 of misschien 240 rad presteert het beste in verhouding tot de dikte? Een TFC gaat gewoon niet passen, ik heb een dun radje nodig dus. In principe gaat hier alleen de CPU mee gekoeld worden, deze wil ik van een mooie 24/7 OC voorzien
- RES
Een
Bitspower Bayres vind ik het aller mooist. Er mag best gezien worden dat de PC op water loopt, maar niet té overdreven (een zachte witte led er in, evt. iets gedempt, lijkt me erg mooi in combi met clear fluid
-
POMP
Uiteraard mijn mooie D5 met Bitspowermod, genoeg plek om deze te kunnen huisvesten
-
Slang &
fittingen
Hier ben ik nog niet helemaal over uit, voor de kleine slangmaat 5/16 gaan ligt voor de hand, maar een 3/8 erin krijgen lijkt me een stuk beter. Met veel
bitspower 45, 90 gr hoekjes moet het toch kunnen lukken lijkt me.
- Fan voor rad
Uiteraard
Noctua
-
CPU block
Heatkiller
Verder wil ik nog even kijken naar de NB, deze wordt vrij warm voor idle gebruik - als ik me niet vergis zo'n 60/70gr. (als dit normaal is moeten jullie het zeggen, mij leek het vrij warm
) dus ik ga ook even kijken of er een mooi blokje voor is.