• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobo's Peace 'nd Quiet - HTPC

In principe moet het weinig uitmaken, maar ik ga het gewoon ff een tijdje aan zien (geen zin om wéér alles opnieuw te installeren :p) en dan zie ik wel verder :) misschien prik ik er alsnog een keer 6GB in. :026:

daarom joh :p gewoon rommelen kan nooit erger zijn dan mij 7x formateren en dan nog hetzelfde virus hebben :lol:

1 ding scheelt windows 7 formateert en installeert ontzettend snel:D

Waarom zou je uberhaubt een hoge index willen hebben? Ik denk dat de meesten hier sneller kunnen vertellen hoe hun computer is dan dat ze naar die index pagina kunnen klikken.

Waarom zou je uberhaubt een hoge index willen hebben? Ik denk dat de meesten hier sneller kunnen vertellen hoe hun computer is dan dat ze naar die index pagina kunnen klikken.

Ik zeg niet dat ik een hoge index wilt, ik vind het vreemd dat mijn geheugen in de index zo achterblijft, terwijl hij in m'n vorige setup wél goed mee kwam. :048:

Kelere, wat is dat toch een geyl bordje. Zonde van al die hardware dr bovenop :081:

Ik had er trouwens helemaal geen erg in dat deze kast een 19" rackmountable is... niet echt meer in de standaard "HTPC" categorie. Maarja, dat ging deze PC toch nooit zijn :p

Ik vind het een mooi systeem geworden zo, je hebt nog wel wat cable-fu nodig om van de spaghetti af te komen, maar verder heb ik er niets meer op aan te merken. Schitterend!

DSC02178.jpg

En je hebt plek zat voor radiators en pompjes zo te zien. Dit gaat nog veel leuker kunnen worden! Get to it! :079:

Had ik het toch goed gezien dat het 19 inch is :D
Met zo'n klein mobo'tje heb je inderdaad plek zat om er een lekker grote radiator in te zetten, moet alleen de -in mijn ogen nutteloze- ventilator brug weg...

Zo zou je bijvoorbeeld zelfs een 360 kwijt kunnen

14wstie.jpg

Maar ik zelf heb een simpel 1x 120 radje, en die koelt m'n 920 en videokaart prima (zit nu zo rond de 48 graden als ik aan het video editen ben)

i5td3n.jpg

bij mij gaat er een vraagje branden...de rad fan? waar raakt hij zijn lucht kwijtm aangezien er een pomp+res voor zit?
ziet er voor de rest strak uit. goede opzet met die T er in. zo heeft de CPU geen last van de GPU's warmte en visa versa

Geen slecht idee CoolDaddy, maar ik heb uit betrouwbare bron dat er aan de plaatsing van de HDD-rekjes niet te tornen valt ;)

Wel leuk hoe er voor de verandering eens een keer een high-end luchtkoeling rig wordt gepost en wij met zn allen meteen beginnen met in gedachten waterkoeling in te bouwen. Freddy heeft ons goed geindoctrineerd!

Hahaha leuk toch ?! Maar opzich is die cpu koeler een prima ding, alleen die twee fans midden in de kast zijn in mijn ogen alleen maar een beetje lucht aan het mixen , en niet aan het verplaatsen in de zin van aanzuigen en afblazen!

Beetje het idee van tijdens een warme zomer dag een ventilator op jezelf zetten in een gesloten kamer, je pomp dan alleen maar de warme lucht rond, je hebt het idee van verkoeling, maar de temp zakt niet.....
(ze zouden kunnen werken als je de ruimte er tussen dicht zou maken)

Over de HHD rackjes, zo te zien is er nog plek zat in het rechter 5,25 rack, dus zou die andere wel weg kunnen :idee hehehe leuk he die "liquid cooling tick" van ons hier :D

kan k effe niet volgen, dus mobomonster en cool daddy hebben dezelfde case ?

mobomonster op luchtkoeling, en cool daddy op WC ?

klopt ?

@ Mobomonster : hoe is t met jouw pc gesteld momenteel ?

jeetje chiller van jou wel beter verwacht ;)
nee ze hebben allebei een kast die in een grote serverkast past (allebei inweze 19inch 3U kasten dacht ik) verder verschillen ze allebei gewoon

is het geheugen probleem al opgelost? vindt ik toch wel raar dat je geheugen achter blijft. bij mij haalt 4gb DDR2 800 MHZ 4-4-4-12 de 7.4 bij de index cijfers van windows.. Blijf het raar vinden..

Hahaha leuk toch ?! Maar opzich is die cpu koeler een prima ding, alleen die twee fans midden in de kast zijn in mijn ogen alleen maar een beetje lucht aan het mixen , en niet aan het verplaatsen in de zin van aanzuigen en afblazen!

Beetje het idee van tijdens een warme zomer dag een ventilator op jezelf zetten in een gesloten kamer, je pomp dan alleen maar de warme lucht rond, je hebt het idee van verkoeling, maar de temp zakt niet.....
(ze zouden kunnen werken als je de ruimte er tussen dicht zou maken)

Over de HHD rackjes, zo te zien is er nog plek zat in het rechter 5,25 rack, dus zou die andere wel weg kunnen :idee hehehe leuk he die "liquid cooling tick" van ons hier :D
Goed punt heb je daar, de lucht die de fans naar achteren blazen zuigen ze langs de zijkanten net zo hard weer naar voren aan. met een mooi tussenschotje op maat maak je er meteen een mooie overdruksituatie van :)

met een mooi tussenschotje op maat maak je er meteen een mooie overdruksituatie van :)

Precies! :023:

Chiller, we hebben allebei inderdaad een 19 inch kast (4 HE) maar mobomonster heeft veel meer ruimte dan ik, mede omdat zij een kleiner moederbord heeft, maar volgens mij is haar hele kast ook veel dieper dan de mijne....

Alleen zet zij hem niet in een 19" rack geloof ik.... maar het is wel stil van haar kant in dit topic, ik hoop niet dat ik haar beledigd heb.......:dunno :hmm

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
R pomp aansluiten op mobo? Advies Waterkoeling Setup 10
sir serial Mobo spuiten :eusa_clap: Cases en Modding 41
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
Rico [IN-ACTIVE] Mobo 775 socket DDR3 of DDR2 Gevonden 2
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
C [IN-ACTIVE] ATX S1156 mobo. Gevonden 1
Rico [GEVONDEN] Mobo! S775 met pci-e Gevonden 6
C [GEVONDEN] S1156 M-atx mobo Gevonden 1
N Mobo block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
olympus [CLOSED] Waarde AMD x4 810 + mobo Gesloten 1
C [GEVONDEN] I3 CPU + M-atx mobo Gevonden 1
W temp sensor op mobo Waterkoeling 4
LightStar [IN-ACTIVE] Mobo - CPU - MEM - Case Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug