• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobo's - A woman's computer

wat vhr zegt klopt alleen is er wel de mogelijkheid dat je op waar die gekke vleugels zitten op de NB daar schijnen wel sommige universele WC blokken op te passen (vraag me niet welke en denk niet dat dat echt mooi zal staan)
verder met het koelen van je graphische kaart heb je heele harde dikke pech want asus heeft er zelf een printplaat voor "gebakken" en volgens mij zijn daar (nog) geen fullcover blokken voor (ofwel dan moet je voor een gpu only blok en ramsinks en dergelijke)

prijs kwaliteit verhouding vind ik bij het wcen erg moeilijk... want bijvoorbeeld is op het moment de EK surpreme LT een van de blokken die bijna als beste uit de tests komt op de i7 alleen is ook bijna de goedkoopste

net als dat ik bijvoorbeeld zou aanraden tussen de xspc RX 360 en tfc 360 te kiezen, de tfc is zo uit mijn hoofd 30 euro duurder maar wel betere bouwkwaliteit, terwijl de xspc net ietsjes beter presteert maar net wat mindere bouwkwaliteit heeft (niet echt slecht maar minder als de tfc)

dat zijn allemaal moeilijke keuzen (vind ik zelf) omdat het toch over redelijk wat geld, daarom zeg ik win informatie in bij mensen hier op het forum lees zelf ook nog een stel reviews en doe daarna wat goed voelt, want het is en blijft jou build

Ja.. had al een keer zitten zoeken, en er zijn wel blokken voor nb, sb en mosfet van EK, maarja, die zien er niet zo boeiend uit als anderen. Ik kan ook eerst beginnen met CPU en GPU, en daarna als ik erg tevreden ben uitbreiden.
Bedoel je dat de standaard blokken voor de 4870 niet zullen passen/compatible zullen zijn met mijn Asus DK? zou jammer zijn! :(

Wat natuurlijk ook mooi is bij de TFC radiatoren zijn de kleine extra's.

De radiator wordt in de fabriek al doorgespoeld en met doppen geleverd, er zit een anti corrosie middeltje bij en er worden rubberen fan absorbers mee geleverd.

dat klopt bij mijn weten zijn er geen waterkoelings blokken voor jou graphische kaart van het type in de volgende link GPU Blocks ATI

als je hem toch wilt waterkoelen zal je waarschijnlijk bij iets als de volgende link uitkomen Swiftech MCW60-R Universal

daarom moet je dus altijd letten wat voor een versie van de videokaart je koopt want vaak als er een speciaale (non reference) koeler op zit is de printplaat al een hele andere lay out waardoor de fullcover blokken niet zullen passen

wat je eventueel wel kunt doen is iemand die toch niet gaat waterkoelen vinden die een met de goede printplaat versie heeft en dat je dan de kaarten ruilt (en diegene dan bijbetaald) omdat jou koeler als het goed is wel een stuk stiller is en beter koelt

Een Laing D5-MCP655 is een goede pomp. Maar niet de sterkste. Dan kan je beter een Laing DDC-1Plus MCP355 pompje nemen.

Je moet bij pompen kijken naar de opvoerhoogte en niet naar het aantal liter per uur. Omdat je praktisch nooit dat aantal liter per uur kan halen, dat kan alleen als je helemaal geen weerstand hebt.

Bij de D5 pompen kun je een andere top nemen, het voordeel is dan dat je er je eigen formaat fittingen in kan draaien en de pomp meestal net iets beter presteerd. Bij de DDC pompje kan je ook een andere top nemen, zelfs een top met een reservoir erop

Dan moet je zelf maar even kijken wat je het mooiste vind en waar je de ruimte voor hebt.

als je een res wilt met top moet je een DDC versie pomp nemen daar heb je een pomptop met res erin

en als je zoweinig nog weet van waterkoelen is het altijd aan te raden om jezelf in te lezen ;) hier op het forum is zat te vinden en op de volgende link ook Liquid Cooling · Information/Guides & Reviews/Tests - XtremeSystems Forums

Daar staat niet echt info voor een beginneling. Maar meer info voor mensen die er al iets meer vanaf weten ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een drukte hier :D Lijkt wel een beetje toe er op HWI een vrouw info vroeg over een WC set "waterkoeling ja of nee" heette dat topic geloof ik. Was al vrij snel een topic van 10+ bladzijden.

Over de fans: Slipstreams blijken zeer goede fans te zijn. Ook op een radiator. Martinm is momenteel bezig met een uitgebreide fantest. Hier in deel 1 van die test komt de slipstream SH er verassend goed uit. Zie bv deze grafiek waar ze op een autoradiator getest zijn. Die heeft een behoorlijke vindichtheid dus daar is aardig wat CFM voor nodig om er goed door heen te blazen. Dat doet de Slipstream dus vrij goed.
HighFlow heeft alleen die 800 rpm slipstreams. Die zijn idd een stuk minder, maar dat geld voor elke fan onder de 900rpm.

Een andere fan die in deel 2 van martinm's testen het zeer goed doet is de nieuwe Scythe fan: de Gentle Typhoon. Doet het op alle fronten zeer goed.

Zien er IMO nog mooi uit ook:

x-7.jpg

Ook van deze heeft Freddy alleen de lagere rpm versie in het assortiment. (500rpm) Maar hij wil eventueel vast wel de 1850 rpm in het assortiment opnemen.(D1225C12B5AP-15)
Dan heeft i ze in ieder geval alvast in huis. Wil er nl ook een st of 14 van. :p

Dank je. Ik probeer zo veel mogelijk te lezen her en der, maar uiteindelijk is er nog steeds heel veel keuze, en blijft het lastig te beslissen ;)

Met mijn VGA koeler ben ik nog steeds niet tevreden, heb de stock er af gehaald en een musashi erop gezet. Helaas zijn de schroefgaten van de graka groter dan de schroeven waarmee de koeler op de backplate zit, en blijft er dus speling. Ik had gehoopt de graka ook te kunnen gaan wc'en, om zo van de herrie af te komen!

Zie je wel! Ben ik toch een beetje blij met mijn slipstreams ;) ik vind het heerlijke fans, geen herrie en toch heel wat luchtverplaatsing. Ik vind de S-flex serie behoorlijk aan de prijs, ik twijfel of je dan maar niet beter meteen voor de noctua's kan gaan, al hoor je daar ook verschillende verhalen over.
Qua uiterlijk ben ik weg van de zwart-met-wit fans, had in mijn vorige behuizing 5 Nexus Real Silents zitten, de zwartwitte, en vind ze erg mooi. Omdat deze toch weinig lucht verplaatsen kijk ik nu naar de Tacens Ventus, heeft een van jullie hier goede ervaringen mee? De reviews die ik heb gelezen, waren over het algemeen erg positief. :D

Zijn altijd wel mensen die willen ruilen hoor ;)

Als je hier op Highflow, op Tweakers en op Hardware.info vraagt of er iemand tegen een gewone 4870 wilt ruilen dan komt dat vast wel goed ;).

Zie je wel! Ben ik toch een beetje blij met mijn slipstreams ;) ik vind het heerlijke fans, geen herrie en toch heel wat luchtverplaatsing. Ik vind de S-flex serie behoorlijk aan de prijs, ik twijfel of je dan maar niet beter meteen voor de noctua's kan gaan, al hoor je daar ook verschillende verhalen over.
Qua uiterlijk ben ik weg van de zwart-met-wit fans, had in mijn vorige behuizing 5 Nexus Real Silents zitten, de zwartwitte, en vind ze erg mooi. Omdat deze toch weinig lucht verplaatsen kijk ik nu naar de Tacens Ventus, heeft een van jullie hier goede ervaringen mee? De reviews die ik heb gelezen, waren over het algemeen erg positief. :D

Tacens zijn leuke, stille fans met veel aiflow. Alleen de kwaliteit is gewoon K*T.

Het hele frame is erg zwak en als je ze maar 1 keer te hard neerlegt of er is te hard in schroeft. Gaat de fan ratelen of het frame scheurt :S

Dus die raad ik je niet aan.

ik twijfel of je dan maar niet beter meteen voor de noctua's kan gaan

Ik zou indd gelijk voor de Noctua's gaan. Ik heb eerst ook de fout gemaakt door eerst Tacens te nemen om ze vervolgens weg te gooien en op Noctua's over te stappen ;)

Bij overige koeling heeft kerensky een topic waar hij de Noctua's verft. Dus misschien kan je daar wat mee ;)

Ja, dat moet goed komen :) welke fabrikant heeft de meest compatible kaart met wc blocks? Sapphire?

@ Vhrgamer: Jammer, ik vind ze er goed uit zien ;) ik zit er een beetje mee, ik heb namelijk 2x 140mm en 2x 120mm stock fans van Lian Li in mijn behuizing zitten, en ik wilde deze tegelijk met de WC setup vervangen voor betere. Als ik 5 noctua's moet gaan halen, gaat mijn budget wel erg hard ;) zijn er geen goede alternatieven?

ik wil niet vervelend doen hoor coolfris of aan martin twijfelen...
maar ik heb zelf slipstreams op mijn radiator gehad (ok was dan wel een black ice extreme 240) en daar vond ik ze maar zwakjes op presteren...
dat waren 1900 rpm slipstreams en kwamen eigenlijk nooit boven de 1600 rpm uit doordat ze het gewoon niet goed trokken....

In een test al eerder gedaan door Vapor op XS doen die slipstreams het idd ook een stuk minder.
picture29rh0.png

Fan round up 3
(Hier doet de noctua P12 het overigens zelfs iets minder dan de yate's SL. )

Jou ervaring met de slipstream komt meer overeen met die van Vapor. :) Het werd in dat topic van martinm ook ergens vermeld door iemand. Ben even vergeten of hij hier nog op reageerde. Zal het ff opzoeken. edit: Hier, maar hij antwoordt niet echt op de vraag...

Laatst bewerkt:
voor de fans zou toch echt overwegen de Noctua's tenemen... deze zijn zo goed als stil met een goede airflow.. alleen de kleur bevalt me niet zo... ik heb er 1 nu zwart gespoten maar de rest ga ik zwart wit maken...

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
R pomp aansluiten op mobo? Advies Waterkoeling Setup 10
sir serial Mobo spuiten :eusa_clap: Cases en Modding 41
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
Rico [IN-ACTIVE] Mobo 775 socket DDR3 of DDR2 Gevonden 2
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
C [IN-ACTIVE] ATX S1156 mobo. Gevonden 1
Rico [GEVONDEN] Mobo! S775 met pci-e Gevonden 6
C [GEVONDEN] S1156 M-atx mobo Gevonden 1
N Mobo block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
olympus [CLOSED] Waarde AMD x4 810 + mobo Gesloten 1
C [GEVONDEN] I3 CPU + M-atx mobo Gevonden 1
W temp sensor op mobo Waterkoeling 4
LightStar [IN-ACTIVE] Mobo - CPU - MEM - Case Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug