• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen!

Mobomonster

Member
Bezig nieuw systeempje samen te stellen, en mijn hoofd aan t breken over welk Mobootje.

Eisen:

- ATX of EATX
- Highend bordje, waar het zeker van is dat er een leuk fullcover of gedeeltelijke WC blokjes voor uit gaan komen :)
- Zwart PCB

Zwaar oc'en ga ik niet, maar voor de looks (en het gemak) is een bordje met zo veel mogelijk nutteloze functies altijd fijn. Deze bijvoorbeeld:

1333548089.jpeg
1332845338.jpeg

En deze is 't mooist ^.^ Wat vinden jullie?

5a124b9f.jpg
 
ik zou zelf voor een Asus ROG maximus V formula of extream gaan.
Die komen zeer binnen kort uit.
Ook is de kans vele male groter dat daar een fullcover waterblock voor komt dan de twee eerste borden die je laat zien.
 
ik zou zelf voor een Asus ROG maximus V formula of extream gaan.
Die komen zeer binnen kort uit.
Ook is de kans vele male groter dat daar een fullcover waterblock voor komt dan de twee eerste borden die je laat zien.

Ah, slim! Wanneer komen ze uit? :) mijn laatste bordje was een REXIII, idd dikke kans dat er een fullcover voor komt. Die eerste twee zijn meer een voorbeeld, ik hou een zwak voor EVGA bordjes :p (de SLI LE was mijn billemaatje.. Oeee, ik zou er bijna weer een X58 systeem voor bouwen!) met het verschil dat de ROG bordjes natuurlijk idioot veel features hebben.
 
Als je niet extreem wil clocken en puur voor de looks wil gaan zou ik een bordje nemen wat jezelf erg mooi vind.
Mocht je willen waterkoelen ook voor de looks neem dan een bordje waarbij de blokken goed beschikbaar voor zijn.
 
Als je niet extreem wil clocken en puur voor de looks wil gaan zou ik een bordje nemen wat jezelf erg mooi vind.
Mocht je willen waterkoelen ook voor de looks neem dan een bordje waarbij de blokken goed beschikbaar voor zijn.

Ik wil beiden ;) zou eigenlijk ook voor een killer 1366 systeempje kunnen gaan, maar ik vrees dat ik hem dan snel weer van de hand zal doen als Ivy bridge eenmaal goed is ingeburgerd.. Twijfels, twijfels. De REXIII BE is ook echt ONOMNOM :)
 
Persoonlijk zal ik de ivy bridge overslaan en een sandy bridge nemen @ 2600K die zijn leuk te clocken en zijn wat koeler dan de ivy,s.
En zoveel winst pak je er niet mee..



EEn evga Z68 met een mips blokje ga ik ook wel van watertanden:

HK_MBX_EVGA_P67Z68_FTW_5.jpg
 
Zucht. Ik weet t nu nog niet! Nog maar eens vragen dan:

- mobo waar leuke (fullcover) wc blokjes voor zijn, zwart pcb :)
- midrange gpu, ~200e, of twee kleintjes in sli/cf

Voor ivy zijn nog geen mooie mobo blokjes, tenzij ik geduld ga hebben :p. X58 had vreselijk mooi spul, maar misschien dan beter af met de high-end opvolger s2011? Aaaaaaa.......... :dunno
 
Zucht. Ik weet t nu nog niet! Nog maar eens vragen dan:

- mobo waar leuke (fullcover) wc blokjes voor zijn, zwart pcb :)
- midrange gpu, ~200e, of twee kleintjes in sli/cf

Voor ivy zijn nog geen mooie mobo blokjes, tenzij ik geduld ga hebben :p. X58 had vreselijk mooi spul, maar misschien dan beter af met de high-end opvolger s2011? Aaaaaaa.......... :dunno

ik zou persoonlijk in ieder geval een sandy cpu nemen
ofja nu je het toch hebt over 2011,why the f*ck not? :eenhoorn:
met de gpu,wacht nog een klein tijdje en koop je een 570@+-200€

bart
 
nou, het lijkt met dat er twee intressante opties zijn:
1. Ivy Bridge laten varen en een sandy bridge bordje nemen waarvan je perfect weet dat je een zeer goed bord en zeer goeie CPU hebt naar uw wensen (asus ROG maximus IV gene (160eurie)) met een SB i7 - 2600k (260 eurie), dan heb je nog 380 euro voor een ferme GPU, daar kan je zonder problemen een mooie 580 mee op de kop tikken.

2. wel een Ivy bridge bordje en wat wachten op de blokjes, maar wachten is niet leuk :( In dat geval weet je wss wel al wat je wilt ;)
 
Zoeken op budget, looks en blocks is lastig :)

Ik weet dat ik over budget ga, maar dit zijn iig grote borden met zwarte pcb en beschikbare blocks van EK.

Maximus IV Extreme
Profiel van l3p | Tweakers.net Tweaker Gallery
Mobo block
EK-FB ASUS Max4 Extreme - Acetal+EN (Nickel) - Intel P67/Z68 chipset - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks
PLEASE NOTE:
- As this waterblock was designed for original ASUS Maximus IV Extreme motherboard it will not perfectly fit ASUS Maximus IV Extreme-Z motherboard. Bending of one capacitor is required in order to install the waterblock.


Rampage IV Extreme
Profiel van l3p | Tweakers.net Tweaker Gallery
Mobo blocks
EK-FB KIT RE4 - Acetal+EN (Nickel) - Intel X79 chipset - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks


Rampage IV Formula
Profiel van l3p | Tweakers.net Tweaker Gallery
Beschikbaar mosfet blokje
EK-MOSFET ASUS RF4 - Acetal+EN (Nickel) - Mosfet Blocks - Motherboard Blocks - Blocks


Qua gpu's vind ik het ook een beetje eng nu de gtx670 op komst is.
Ga je ook echt gamen of is het puur voor de looks/wc/hobby?
Die gtx670 moet een geweldig kaartje zijn dus er zullen zeker blocks voor komen.
 
Laatst bewerkt:
Echt super wat je bij elkaar hebt gesprokkeld :) ik zou van de twee wel eerder een rampage dan een formula bordje nemen, de EVGA bordjes zijn ook grandioos maar het is minder aannemelijk dat er mooie wc blokjes voor komen.

Verder: ik neem aan dat van t X79 rog bordje er ook nog een versie zonder bf3 is, en dat dat het enige verschil is? Je bent trouwens prima binnen budget gebleven, met geheugen erbij blijft het wel rond de 800/900 en dat is prima :) Het is nu aan mij om te kiezen tussen sb en ib... Blijft lastig ;)

Misschien heb ik me te blind gestaard op de blokken die er voor X58 allemaal waren, ik heb nogsteeds een crush op Enzotech! Helaas lijkt het of ze na 1366 zijn gestopt met ontwikkelen. Voordeel van de asus bordjes is de ruime keuze bij oa. EK.


Ik ga nog even een nachtje er mee stoeien :p iedereen bedankt voor de inbreng! En heeft iemand nog een geniaal idee voor een systeem, hoor ik het graag :)
 
Heb je al eens een build gezien van mobomonster dsp? :)
Die koopt gewoon alleen een pc om te kunnen waterkoelen ... love it!
Ze heeft mij toen aan een 2e D5 geholpen waar ik tot nu toe nog steeds in d3sk mee draai, soms mag je wel iets terug doen ;)
 
mijn bericht was absoluut positief bedoeld (mocht je dat misschien verkeerd opgevat hebben elkaar helpen hoort op een forum anders kom je er niet toch
Zoals de manier van schrijven is van mobomonster denk ik dat mobolover beter zou passen ;) (ook positief bedoeld he !)

heb helaas geen build gezien van haar misschien link pics ? zou ze graag willen zien

peace ;)

DSP.
 
DSC01964.jpg

DSC02105800x600.jpg

DSC01351.jpg

DSC01353.jpg

DSC02104800x600.jpg


Zag je bericht niet negatief hoor ;) hierboven wat foto's van eerdere projectjes (en L3p's pompje ^.^). Ben nu al een kwartier bezig dit te posten vanaf m'n iPhone... Aaaaaaaarg! Ik wil een PC! :p
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
Wizzard22 Mobo voor Phenom II Hardware & Software 4
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
R Blockjes voor op mobo ma790xt-ud4p Waterkoeling 5
N Mobo isoleren voor condensatie - alternatief Overige Koeling 2
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
R pomp aansluiten op mobo? Advies Waterkoeling Setup 10
sir serial Mobo spuiten :eusa_clap: Cases en Modding 41
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
Rico [IN-ACTIVE] Mobo 775 socket DDR3 of DDR2 Gevonden 2
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
C [IN-ACTIVE] ATX S1156 mobo. Gevonden 1
Rico [GEVONDEN] Mobo! S775 met pci-e Gevonden 6
C [GEVONDEN] S1156 M-atx mobo Gevonden 1
N Mobo block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
olympus [CLOSED] Waarde AMD x4 810 + mobo Gesloten 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan