i5 750
Asus Maximus III Gene
Kingston Valueram 2x2gb
Wees is wat duidelijker, wat bedoel je met blokken voor nb/sb? Waterblocks of ... ?
Overklokken kan met vrijwel elke processor, maar dan moet je zowiezo voor betere koeling kijken, Scythe Mugen 2 kun je erbij doen bijv.
beetje druk geweest vandaar de late reactie.
Ik heb op mijn oude mobo voor iets van 100 euro aan waterblokken zitten om deze koel te houden. Als het even kan wil ik niet dat dit helemaal de spuitgaten uit gaat lopen.
Het is wel echt mijn bedoeling om waterkoeling te gebruiken. Heb er veel geld in zitten en ik wil het ook blijven gebruiken. Ik vind het echt machtig.
Added after 39 minutes:
ik dacht dat het beter was om voor een i7 te gaan.
nou snap ik er niets meer van met de sockets van intel. ze hebben het erg lastig gemaakt in mijn ogen.
core naam proc - cpu score - prijs - socket
core i7 930 - 5827 - 270 euro - 1366
core i7 920 - 5578 - 210 euro - 1366
core i7 860 - 5524 - 237 euro - 1156
core i5 750 - 4198 - 184 euro - 1156
dan word het winkelmandje met een 860 zo:
Azerty
505 euro maar als ik deze volgende maand kan betalen zal dit al goedkoper zijn.
zou dit een betere optie zijn (i7 860) dan de eerste aangegeven (i5 750)? werkt dit ook goed samen?
Ik heb geen ervaring met MSI moederborden. is het "beter" of "slechter" dan het asus maximus 3 gene moederbord? ik zie zelf niet echt veel verschil behalve de geluidskaart. kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. zie daarom ook niet echt in waarom het asus mobo zoveel duurder is. is deze beter in overclocken?
na de core2duo's is intel in mijn ogen nogal vaag geworden. er zijn teveel sockets en teveel chipsets. ik kom er niet meer uit :S