• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Minimalistic Workstation 2016

Profundido

New member
Hij is eindelijk af, mijn minimalistic workstation en tegelijk ook mijn eerste keer full custom waterloop. Na eindelijk de laatste stukken binnen te krijgen en te kunnen beginnen overclocken/benchmarken/testen het voorbij weekend kan ik zeggen dat ik heel blij ben met het resultaat want al mijn persoonlijke doelstellingen zijn ruim gehaald en deze waren min of meer als volgt:

-minimalistic design, strakke maar sobere case die niet groter dan een normale fulltower wordt en toch zoveel mogelijk horsepower en thermal headroom huist voor toekomstige hetere componenten
-Cleane look binnenkant: Hoe minder kabels hoe liever, inclusief watercooling slangen etc. Wat dan wel zichtbaar is moet mooi zijn Ook makkelijk kunnen in werken met veel ruimte om kabels/componenten te vervangen
-maximum toekomstig watercooling potentieel. Het is de bedoeling dat ik bij de volgende upgrade deze "shell" kan behouden en makkelijk componenten kan vervangen door nieuwere of hetere
-Estetisch: een raampje waar je graag dagelijks op kijkt met een propere binnenkant
-Maximum horsepower: qua raw horsepower een beest voor zowel professioneel gebruik waarbij ik makkelijk een heel virtueel netwerk met 10 virtual machines kan draaien zonder slowdown alsook de nieuwste generatie games op 4K en VR op kan draaien

de 2 grafische kaarten draaien onder full load benchmarking of gaming beide niet warmer dan 41° en zelfs een overvolting torture test van 4 maakt van deze machine gewoon een kleine kachel waar je handen kan aan warmen maar waarbij zowel cpu als gpu's belachelijk koel blijven. Doel 300% geslaagd dus.

Ik heb m'n HB sli bridge nog niet maar met 2 flexibele oude haal ik toch meteen zo'n slordige 16.5K benchmark in Timespy en 33K in Firestrike. Benieuwd wat het zal worden als ik mijn HB SLI bridge krijg en de nodige tijd steek in overclocking en tuning.

Ik heb veel geleerd door online op te zoeken, massa's research dus. Spelen met de watercooling in de kast zonder componenten erin. Vullen, drainen, veranderen, weer vullen... duur leergeld betaald bij momenten door mijn eigen fouten en nu een hele hoop stukken over natuurlijk waar ik wou leren mee experimenteren en de beste config mee proberen maken. Ook een ongelofelijke appreciatie ontwikkeld ondertussen voor het absorberend vermogen van huishoud keukenpapier...hier zijn de specs:

Intel Core i7 6950X@4.2Ghz
128GB G.Skill 3000Mhz Ripjaws V DDR4
Titan X Pascal SLI
MSI X99 SLI Plus
Corsair AX1200i PSU
Samsung 950 Pro M.2 NVME 512GB boot disk
Samsung 850 Pro SSD 4TB data disk


Thermaltake Core X71 case (modified)
Blackice SR2 420 MP rad(front)
Blackice SR2 360 MP rad(top)
EK Coolstream PE 360 rad (side)
EK-XRES 140 Revo D5 PWM
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT

Thermaltake Riiing 120&140 fans @600RPM (front and side fans)
EK Vardar's @600RPM (top fans)
Corsair ML 140 Pro @ 1000RPM (rear)

EDIT: ondertussen zijn alle ontbrekende elementen binnen, SLI HB bridge inclusief. Moederbord en top fans ook nog vervangen. Nu is het af :)

and now for some pics:














Bekijk bijlage 20649

20160830_234438inletport.jpg

Bekijk bijlage 20651

20160830_234551drainout.jpg
 

Bijlagen

  • 20160830_233439angle.jpg
    20160830_233439angle.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 13
  • 1.jpg
    1.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 3
  • 5.jpg
    5.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 1
  • 6.jpg
    6.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 0
  • 7.jpg
    7.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
thx guys. Met "minimalistic" bedoel ik geen half synoniem voor klein,compact,minimaal of zoiets maar inderdaad echt zoals de gelijknamige term in de kunststroming: "clean,eenvoud, netjes, vrij van beslommering, weinig bezetting met veel ruimte overschot, het omgekeerde van alles samenduwen in een (te) kleine ruimte, het omgekeerde van een wirwar, etc.."

De illusie van die ene lijn die doorloopt en that's it, niks meer is inderdaad speciaal in functie daarvan gekozen na eerst verschillende alternatieven proberen. Ik heb zo bv geprobeerd met meer slangen en bekabeling of een groene fan achteran etc maar dan overheerst de groene kleur meteen over UV en uiteindelijk was "less is more" toch telkens mijn gevoel dus toch maar voor niet glanzende carbon-look gekozen voor alle componenten maar dat is slechts goed zichtbaar op foto's in daytime. Ik zal es kijken voor wat foto's uit mijn build log waarin dat beter zichtbaar is maar weet niet meteen hoe ik vlot meerdere foto's in 1 keer kan uploaden hier ipv 1 per 1
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan