• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mini Elite

Ik heb die niet om te testen, maar hij ziet er bij de mount holes nog best breed uit. Denk een twijfelgeval.

Heb in een review van het bord wel gezien dat een bracket over de standaard backplate van de socket (dat zilverkleurige rechthoekige ding) geplaatst werd, maar lijkt me sterk dat die ruimte beschikbaar is tussen mobo en mobotray. Zal straks via de pc eens zoeken.

Andere opmerking nog, de socket zelf zit dusdanig dicht tegen het PCI-e slot gemonteerd dat een aftermarket cooler al vrij snel het slot blokkeerd. Ik kan de cooler nog wel verder modden, maar ik doet eerst nog eens wachten op wat de EVGA Z77 ITX gaat doen. Meer Z77 ITX moederborden zorgt natuurlijk ook weer voor een "prijzenspel".

Geen idee, heb nou niet echt tig verschillende type backplates op voorraad. Qua montage zou die constructie best nog wel eens kunnen gaan passen, vraag me alleen wel af of de ruimte tussen mobotray en moederbord wel zoveel ruimte geeft (bij moederbord trays zonder gat bij de cpu bracket).

Die van de M4 zien er ook totaal anders uit:

http://www.coolermaster.nl/upload/product/6737/gallery/full/GeminII_M4-accessory.jpg?1774578975
De bovenste zijn degene die ik zou moeten gebruiken voor mijn mobo. Dit type past dus per definitie niet.

Laatst bewerkt:
Vrijdag de 560Ti mogen ontvangen en deze is zojuist weer opgehaald. Ruimte voor watercooling zit er niet echt in en een 550Ti is snel zat. Nog niet besteld overigens, zit even af te wachten wat de 600 serie gaat doen.

Klaarblijkelijk is de ruimte tussen psu en cpu cooler te beperkt voor een goede werking van de cooler:

CIMG5839.JPG

CIMG5841.JPG

Met een extra fan ernaast dropten de temperaturen nog wat, maar nog steeds niet tot een acceptabel niveau:

CIMG5842.JPG

Voor nu heb ik de turbo modus uitgezet en de MP op 30, zodat de cpu nu continue op 3Ghz draait. Totaal de omgekeerde wereld, maar tot dat ik een geschikte oplossing gevonden heb voldoet het.

Hmmzz.... afmetingen komen aardig overeen
Of zo...

:doubt:.

Laatst bewerkt:
Het wordt deze dus:

CIMG5844.JPG

En dan met een custom plexi plaat erop, voorin een Antec 620 en achteraan sleuven. Dat wordt dremelen aankomende week :D.

Laatst bewerkt:
Moet de fan van de psu wel aanslaan. Die werkt passief namelijk tot 200W ;).

Het is strakker zonder stulp ja, maar moet de ruimte toch ergens vandaan halen.

Dus de stulp gaat er alsnog opkomen:

eliteside4kl.png

eliteside5kl.png

Even nog een offerte uitzetten bij Graveco.

Laatst bewerkt:
wist niet dat ie semi passief was:p maar dan heb je in ieder geval de cpu fan die lucht verplaatst in een iets minder gestoorde richting en dan een boost krijgt zodra je wat meer stroom verbruikt;) maar aan de bovenkant is het inderdaad mooier dan aan de zijkant.
zitten nu niet alleen de kabels wat in de weg? luchtstroom vanuit de zijkanten zou nu wel wat handiger zijn ipv van bovenaf;)

maar kan niet wachten wat je er van gaat maken!

Vast wel, maar de psu nog verder naar achteren zetten zorgt er alleen maar voor dat de pc verder naar voren komt wat ik persoonlijk niet mooi vind. Hij steekt standaard al 3cm achter eruit door een extender.

Zo, de Antec 620 is besteld.

Laatst bewerkt:
3570K de deur uit geschupt, core i3 2125 is besteld. Ivy is simpelweg een stuk warmer dan Sandy, vandaar dat ik Ivy nog even links laat liggen. Zonde zegt u? Jazeker.

Maar ach, heb een naam om hoog te houden :sarc:.

De Antec zit nog in de doos. Die komt er overigens alsnog in te zitten, inclusief Koolance "hoedje". Mij bevalt het iig wel.

Het plexi wat ik ervoor nodig heb is besteld bij Graveco. En heb de verzendmelding al "in the pocket". Nog even en ze zijn net zo snel als Freddy.

Zo, Intel Core i3 2125 is binnengekomen.

En er op gezet, met de boxed cooler totdat de panelen helemaal klaar zijn:

De bestelling bij Graveco is ook binnengekomen:

Van boven naar beneden: Afdekking voor Koolance radshroud en 2x windows (linker+rechterzijde).

De afdekking even gepast en voor het eerst past het eens wel perfect (of ik heb nu veel strakker gemeten).

Wel moeten er nog wat randjes weggedremeld worden van de shroud zelf (die overigens voor 2x140mm rad grootte heeft).

Opzich nog best een mooi logo, al ga ik er wel een eigen logo opplakken nog :p.

Zo komt het window dus te zitten. Er zullen dus een aantal gaatjes overblijven zodat eventuele warmte er alsnog uit kan. Dit voor zowel linker als rechter paneel.

Mooi werk dus weer van Graveco.

Even een testfit op de kappen.

Enige wat ik nog wel moet uitdokteren is dat het rad van de Antec 620 ten alle tijden in de case moet blijven. De fan zou eventueel wel aan de kap gemonteerd kunnen blijven. Maar heb nog genoeg brackets liggen om iets daarvoor te kunnen knutselen.

Ben voor de fanafscherming een grill mat zwart aan het spuiten, is gewoon een simpele grill overigens.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78
R Mini RAM Mod Cases en Modding 15
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Impulse Pandora's Mini Box Gallery & Build Logs 9
Impulse ECS H67H2-I mini itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
sorry2 P180 mini 200mm rad mod Gallery & Build Logs 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan