• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Minecraft Creeper MbK

kier

Member


Nieuwe scratch build in aantocht :) Na 2 jaar op de Cars computer te hebben getikt heeft mijn zoontje een nieuwe verslaving... Net als zn ouwe heer, het bouwen van dingen.
Dan wel niet pc's (nog niet) maar in Minecraft.

Dus wat is er dan leuker dan een Minecraft Creeper voor hem te bouwen?

Hij is nu alweer 2 jaar ouder dan z'n eerste lucht gekoelde pc en is nu wel toe aan een water gekoelde rig voor z'n Minecraft.

Allereerst wil ik wwwicked bedanken voor de mooie banner... Top Mark!!! Thanks

Zoals gezegd, De Creeper



Zo gezegd zo gedaan... eerst naar de plaatselijke bouwmarkt en verschillende strips aluminium gehaald. Platte strips, hoekprofielen en andere meuk gekocht. En lekker aan de slag net als vroeger met Meccano.

Eerst had ik alleen een plaatje van de Creeper. Maar was al snel verstandig om een echte plastic Creeper aan te schaffen. Eenmaal binnen heb ik een schaal van ongeveer 1:5 toegepast.

Eerst om de PSU het midden gedeelte heen bouwen.





En het hoofd in elkaar gezet.





En een begin met de poten gemaakt.



Toen kwam de echte plastic Creeper binnen en zag dat het midden stuk niet overeen kwam met de schaal.
Dus deze heb ik wat ingekort. En de poten verder in elkaar gezet.









Ik had nog een oude acrylic mobo tray welke mooi in de Creeper z'n hoofd past. En hierop een Asus Maximus V Gene geplakt.







Onder de mobo tray plaats ik een 360 rad met mooie groene Nanoxia fans







Nu het frame klaar is de volgende stap, Het aankleden. Hiervoor ga ik acryl gebruiken met groene vinyl.

Na wat uitdenken en wat tips kwam ik erachter dat ik nog 2 HDD koelers had liggen, wat straks leuk zal staan als er vloeistof doorheen gaat. Dus na wat zagen en plakken:







Eerste poot klaar. Op naar de 2e poot



3e poot en midplate ook gedaan. Nu nog alles mounten zodat de kieren minimaal worden





Binnenkort meer :)
 
Ik had hem al eerder voorbij zien komen op FaceBook maar hier toch even een berichtje plaatsen :), Vind het een leuk idee voor deze build, Ik vind het geweldig om te zien dat een vader dit voor zijn zoon maakt.


Respect !, En succes met deze mooie CaseMod.
 
Thanks allemaal,

@ olympus: Leuk juist man, ben benieuwd wat men er van vind. Thanks!!!
@ MrGiorgio: zal zo wat pics maken om een beetje te vergelijken
@ wwwicked: denk dat hij in de verkoop gaat, maar ben nog niet zeker van ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan