• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn radiator maakt geluid!

Nick

New member
Hallo,

Sinds kort heb ik (eindelijk) waterkoeling. Alles goed en wel, alleen heb ik een vaag probleem. Er komt namelijk een fluitend geluid uit mijn radiator, op zich niet zo'n probleem. Temps zijn in orde, flow is goed. Jammer genoeg is het enorm storend :icon_frown:. Ik neem aan dat er lucht in de rad zit dat door de flow van het water gaat resoneren o.i.d.
Dus ik heb de rad losgemaakt, lager gehouden dan het reservoir en de pomp laten draaien. Daarna de rad weer op z'n plek gemonteerd en het geluid was weg. Helaas niet voorgoed... Dus nog een keer de rad los, lager gehouden etc. Nog steeds geen succes :evil:
Dus op zoek naar een plek waar de luchtbubbels vandaan komen maar ik kan niets vinden.
Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee of een idee want ik wordt er langzamerhand helemaal gek van :eusa_wall:

Lijstje van de loop:
Radiator: Black Ice GT Xtreme 360
CPU Block: EK-Supreme - Acetal
Reservoir: EK-Reservoir 250 rev.2
Pomp: Laing D5-MCP655 12V
Pomp Top: EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
Slang: Tygon - 1/2" ID

Case: Corsair 800D
Edit: vergeten te zeggen dat de rad bovenin de case is gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Als je de pompsnelheid verandert, heeft dat invloed op het geluid? Zo ja, dan weet je in ieder geval dat het iets met de waterdoorstroom te maken kan hebben.
Zou het misschien mogelijk zijn dat de fans iets met het geluid te maken hebben? Een fluitend geluid doet mij eerder denken aan luchtverplaatsing.
 
Als ik de pomp trager laat lopen gaat het geluid inderdaad weg, maar het heeft veel invloed op de koelprestatie. Vandaar dat ik het liever op een andere manier oplos.
Kan het ook zo zijn dat ik de in/outlet van de radiator verkeerd om heb? Ik zag daar niks over staan in de documentatie van de radiator, maar op verschillende fora zeggen ze dat er wel degelijk verschil in zit.
 
Maar op verschillende fora zeggen ze dat er wel degelijk verschil in zit.

Dat wil ik wel is weten welke fora's kan ik hun is ff een draai om de oren geven :sarc:

Radiatoren hebben geen verschil met IN-OUT zolang je maar links en rechts gescheiden houd(radiatoren met meervoudige aansluitingen)

Ik denk dat er gewoon nog lucht in je systeem zit :023: paar dingen doen, Pomp langzamer + dop losjes van je reservoir en zo een paar dagen laten draaien :)
 
Dat topic gaat nergenst over :sarc:

Na 30 minuten is je overall temp hetzelfde, dus of je inlaat nu links of rechts zit boeit geen ene ^%#^%).

En die Ira-K kan ook een schop onder ze reet krijgen, paupert :p
 
Even een update: de slang gemonteerd op de outlet van de pomp zat niet 100% goed. Dus die even rechtgezet en hopen dat daar valse lucht vandaan kwam. De radiator is nog niet gestopt met geluid produceren maar hopen dat dat na verloop van tijd ophoud.
 
heb je ook je gehele pc al terwijl hij aanstond compleet gekanteld??
ofwel je pc staat aan en je kantelt hem effe langzaam alle kanten op ;)

en idd wat kenny zegt wat een grappenmakers


wat voor fans gebruik jij er trouwens op??
 
Nope, dit is mijn eerste ervaring met waterkoeling. Maar de temps zijn goed, dus ik vind het allemaal wel prima :),P)
Het geluid is btw nog steeds niet weg... Misschien hebben jullie iets aan een foto van de setup?
 
Nope, dit is mijn eerste ervaring met waterkoeling. Maar de temps zijn goed, dus ik vind het allemaal wel prima :),P)
Het geluid is btw nog steeds niet weg... Misschien hebben jullie iets aan een foto van de setup?

foto's zijn altijd welkom ;)

en een gtx radiator is over het algemeen pas beter koelend als andere radiatoren vanaf ongeveer 2000 rpm ;)
 
is het geluid inmiddels al weg??
zo nee zou ik het rad nog een keer loshalen, en terwijl de pomp draaid zoveel mogelijk kanten op draaien als de slangen jou toelaten ;)
ofwel lager houden als de rest en fittingen omhoog gericht en desnoods schudden
 
Nadat ik de slang van de pomp goed vast heb gemaakt is het stukken minder geworden, ik gok dat hij daar de lucht vandaan haalde. Het is nog niet helemaal weg, maar ik haal nog eens de rad los en dan moet het goed zijn.
Bedankt voor de hulp!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Hoeveel radiator oppervlakte nodig voor mijn setup? Waterkoeling 10
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
Stephan---pro Radiator van mijn Asetek gesloten loop watercooling Advies Waterkoeling Setup 10
joostgvk wat voor Waterkoelings radiator voor mijn PC-opstelling? Advies Waterkoeling Setup 25
D Is mijn radiator voldoende bij uitbreiding? Waterkoeling 6
G Waar moet ik mijn radiator kwijt? Waterkoeling 11
Sparky trekt mijn radiator dit?? Waterkoeling 5
MASTERBLASTER mijn radiator enzo zijn binnen. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan