• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen

Huit

New member
Beste forumleden, ik ben van plan om een waterkoeling te gaan bouwen en ben me aan het oriënteren, vooral door het lezen van de vele leerzame topics op dit forum. Ik heb echter een paar 1e vragen.

Mijn huidige setup:
-Intel Core 2 Quad Q9550 @ 4GHz
-Corsair Hydro H50
-Asus P5Q-pro
-2x2GB OCR Reaper
-1x Radeon HD5870, (met Thermalright T-Rad2 GTX en VRM R3)
-7 HDDs en nog wat meer spul
-650W PSU
-behuizing: Fractal Design Define R2
-stuk of wat fans

Op zich ben ik tevreden met deze setup maar ik wil met een 2e 5870 in crossfire gaan draaien. Dat gaat met nog 2 van die grote Thermalright blokken niet lukken en de standaard fans maken me teveel lawaai. Ik wil dus over op waterkoeling en wil dan ook de cpu in de loop opnemen. Uiteraard moet er voor 2x 5870 ook een beter psu komen.

Na dit hele verhaal eindelijk de 1e vragen waar ik mee worstel. Hoe groot moet de rad zijn voor cpu (oc) en 2 gpu's? Ik zat zelf te denken aan een 140.3 of een 120.3, maar dat gaat helaas niet in mijn kast passen. Met wat geprust zou ik bovenin/op nog wel een 140.2 en onderin een 120.1 kwijt kunnen, maar ik weet niet of de rest (pomp, res)dan nog wel past. Zou het qua koeling genoeg zijn? Zo nee, dan overweeg ik toch een andere kast; ik vind het niet echt handig/mooi om de res extern (los) te hebben. Volgende vraag zou dan natuurlijk weer zijn, welke kast?
 
Persoonlijk raad ik voor dergelijke GPU(s) altijd een aparte loop aan.
Dit omdat de heatdump zich dan beter verdeelt en je CPU geen last heeft van de warmere videokaarten.
Het probleem is dat je wel een stuk meer ruimte nodig hebt (2 pompen, 2 reservoirs, sowieso 2 radiatoren)

Als je voor een single loop gaat zou ik minstens naar een 480 radiator kijken, liefst zelfs een combo van 480+240 of 360+240.
Het zaakje zal ook lopen met minder, maar voor betere overklok potentiaal en stilte is een beetje overkill nooit weg.

Mocht je deze optie willen overwegen dan zou je kunnen kijken naar cases als een Silverstone TJ07 of een Corsair Obsidian 800D.
Laat maar weten wat je gedachten hierover zijn :)
 
Hoi Sanders, bedankt voor de reactie. Mijn voorkeur zou wel uitgaan naar een single loop, vnl. vanwege prijsoverwegingen (ik moet het ook aan moeder de vrouw kunnen verkopen ;) ).

Bij nader inzien, bij een dual loop zou ik uiteraard ook de H50 voor de CPU kunnen houden. Daarmee draait ie stabiel op 4GHz. (of is de H50 hier vloeken in de kerk...). Zou een 360 radiator dan voldoende zijn voor een loop met alleen de GPU's? Op deze manier kan ik later altijd nog uitbreiden als ik dat wil.

Ik zat al te kijken naar de Corsair Obsidian 800D. Denk dat die er sowieso maar moet komen. Past daar overigens een 480 radiator in?
 
Dat is een goed idee waar ik zelf nog niet eens aan gedacht had :D
De H50 is in zijn klasse een superkoelertje, en zeker geen heiligschennis hier of iets dergelijks :p

Een 360 radiator is goed genoeg voor de grafische kaarten ja, neem daar een MCP 350 pompje bij, een leuk reservoirtje en je zit al heel snel op een lekkere waterkoeling.
GPU blokken uiteraard niet vergeten :p

De Corsair staat bekend als een uiterst geschikte case voor waterkoeling,
ik kan niet voor 100% zeker zeggen dat het past, maar vanuit logische redenatie zou het me verbazen als het niet zou gaan.
Ik zal het even voor je opzoeken ter confirmatie nu.

edit: In de Corsair past standaard een 360 rad bovenin.
Als je daar een 480 inwilt zou je kunnen overwegen om de Dremel erin te zetten, als je hier een beetje handig mee bent.
Hetzelfde geld voor de bodem: met wat meet en zaag werk gaat hier ook wel iets groots in passen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan