• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste watercooling setup

KLopt een cpu-blockje lappen is streng afgeraden je had hem aleen maar ff moeten polijsten met p1200 oid.

Niet lullig bedoeld maar hier kan ik me niets bij voorstellen.
In huidige lucht/water koelblok reviews komt tegenwoordig altijd de "mirror finish" test langs. De beredenering is altijd hoe meer 'mirror' hoe beter.
Waarom is lappen dan sterk af te raden als dit het zelfde resultaat bereikt?
 
Omdat huidige waterblokken bowed zijn, en dus extra kracht zetten op je core, zodat deze beter koelt.

Verder, als je een dunne onderplaat hebt in je wc blok, en je mount hem goed strak, kan het zelfs zijn dat hij in het midden een beetje los gaat komen van de core..

Je kunt controleren of je goed gelaped hebt, door minder dan een druppel water op je cpu te leggen, en dan je blok erop te zetten. als het goed is zit je cpu dan muurvast aan je blok, en kun je hem alleen zijdelings eraf schuiven.
 
Precies, koper is van zichzelf vrij buigbaar, bij watergekoelde CPU blokken is de laag koper erg dun. Zodra je deze dus strak aandraait 'buigt' het blok iets. Vandaar dat het vlak maken van een blok juist negatief werkt doordat er dan in het midden juist minder druk komt.
 
Thanks heren. Ik wordt hiet met de dag wijzer!
Dit zal wel eens een 'groot' probleem kunnen zijn.
Ik zag namelijk met remounten dat de hoekjes van mijn CPU in mijn koelblok stonden. Als er door het bolstaan wat zuurstof tussen CPU en blok zit stijgt de temp behoorlijk natuurlijk.

Hmmm, vanavond weer wat te doen :)
 
Laatst bewerkt:
Kon het er vanzelfsprekend niet bij laten zitten........ :082:
Heb voor een leuke prijs een 'Laing DDC 1 plus' pomp met een 'XSPC reservoir' een 'Thermochill PA120.3' en een 'D-Tek Fuzion V2 met Quad nozzle' over kunnen nemen. Ik heb voor de PA120.3 een shroud besteld bij Highflow om het maar gelijk goed te doen.

Op basis van onderstaande is de flow met het DangerDen blok veel beter.
Gezien eerdere posts van jullie denk ik dat de Fuzion echter wel het betere blok is.

Wat raden jullie aan? Het DangerDen blok blijven gebuiken, of de Fuzion?

(weet iemand misschien wat de eenheid is die bij het reservoir ingevuld moet worden?)

DANGERDEN
91257629.jpg

FUZION V2
54294421.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan