• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste loop

RalphS

New member
Hallo iedereen!

Ik zit er over te denken om mijn FX-4100 in mijn Arc Midi behuizen te waterkoelen.
Niet dat het echt nodig is - mijn Prolimatech Genesis + 2 TY-140 fans doen het een tikje beter dan de Antec H2O 620 & Corsair H100 die ik er op heb gehad - maar omdat het kan (en omdat de Genesis best een immens onding is ;) )

Ik heb in de webshop al wat zitten puzzelen:
Winkelwagens :: WC - Basic - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Lijkt het ergens op?
En kan iemand mij goede kant en klare vloeistof aanraden en is het waar dat gekleurd alleen maar voor verstoping zorgt? (diep-rood lijkt mij wel leuk om door mijn kast te zien stromen met mijn gemodde raam). En hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Ralph
 
Bedankt voor de tip, Freddy.
De fans voor een push/pull opstelling heb ik al, ja: 2 M12-P's van Noiseblocker. Verticaal geweldig en super stil, horizontaal een irritante brom.
Het begon bij mij wat te kriebelen, dus ik heb de bestelling al gedaan, op de 18de, met twee flessen EK-Ekoolant Blood RED premix 1000mL. Voor deze kleine loop zou één fles misschien genoeg zijn, maar met een shelf life van twee jaar heb ik voor komende verversingen genoeg.
Vandaag wat gedemineraliseerd (demi?) water gehaald om de radiator eerst mee om te spoelen gehaald.
Enige wat ik nog denk te kunnen gebruiken is zo'n led snoer van NZXT, 2 meter, wit.
Verder ben ik all-set voor wanneer mijn bestelling binnen komt. Wish me luck!

-Ralph
 
Ok, mijn eerste loop is een succes.
Mijn cpu loopt op 4,8 GHz met een op 1.440 V en een max temp van 53 graden C (na een tijd stress testen: bij iets als Skyrim is de max die ik tot nu toe gezien heb 40 C).
Mij zijn alleen een paar dingen opgevallen: of ik nu de Noiseblocker M12-P's (1000-2000 rpm) gebruik in p/p of een paar oudere Arctic Cooling F12 pwm fans (800ish - 1200), qua delta T maakt het niets uit.
De push-pull combo van F12 fans zijn luidruchtiger dan de fans die ik bij luchtkoeling gebruikte, dus mijn handen jeuken om daar iets aan te doen.
Ik zou nu graag de XSPC EX240 aan mijn loop willen toevoegen, maar ik vraag mij af: trekt mijn pomp (XSPC compact 450) het wel met de extra radiator? Qua flow zit het, met de enkele Phobya radiator in de loop, wel goed: het vullen was zomaar gedaan - de extra dual-bay resevoir die ik erbij gebruik moest ik binnen no time weer bijvullen bij het vullen van de loop.
Ik heb in gedachten om de Phobya radnu buiten mijn behuizing te plaatsen en deze dan dmv een 120-140mm fan adapter (wat dan ook als een soort shroud dienst zal doen) aan een Bitfenix Spectre Pro 140mm fan te bevestigen, om dan naar de EX240 (met 2 Spectre Pro 120 fanns) door te laten stromen, en van daar naar cpu -> res -> pomp -> en dan ben ik weer bij de Phobya rad uit.
(Samenvattend: res -> pomp -> Phobya 120mm rad -> EX240 rad -> cpu -> res).

O, en voordat ik het vergeet: weet iemand een waterblock(s) ter vervanging van de standaard VRM/north-bridge heatsink van de Asus M5A99X-EVO? Dat ding wordt best heet, en als ik toch met mijn loop bezig ga, zou ik die het beste meteen kunnen vervangen, indien mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Ralph
 
Zou je bij volgende berichten iets meer gebruik willen maken van de "enter" toets?
Dan maakt een bericht een stuk leesbaarder :)

Jouw pomp zal het waarschijnlijk nog wel net trekken.
Volgorde van de componenten maakt niet uit, gewoon zo doen dat je minste slang gebruikt, dat is de beste voor de doorstroming.
(uiteraard reservoir wel voor/boven de pomp laten komen)

Check hier voor eventuele geschikte waterblokken:
CoolingConfigurator.com

Als die daar niet tussen staan, kan je wellicht uit de voeten met de MVR-40 of MVR-100 van Koolance als je het wilt waterkoelen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan