Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Nou, ik ben iets 'verder' goed en slecht nieuws..

Vandaag bij thuiskomst weer los gegaan op het probleem:

- nog een keer alles losgekoppeld en langzaam opgebouwd

- cmos reset gedaan (zover lijkt PC niet eens te komen)

- usb keyboard aangesloten met F5 ingedrukt (komt niet eens spanning op/key backlight blijft uit)

Belangrijkste bevinding is dat bij het verwijderen en opnieuw insteken van de CPU in de CPU socket de PC de ene keer doorgaat naar led_dram en de andere keer de led led_CPU blijft branden.

Vervolgens een foto gemaakt van de socket en ik vind dat er toch 2 pinnen niet heel goed uitzien:

Dit, gesterkt met dat de initialisatie van de PC de PC niet verder komt en er geen spanning op de USB of op de logica die de GPU's moet aansturen komt, lijkt me toch dat er een probleem met het moederbord is.

'Gelukkig' heb ik het mezelf makkelijk gemaakt. In mijn opgewonden staat wilde ik de CPU terug in de socket doen waarbij ik een paar andere pins kapot geduwd heb. Dus het probleem van het twijfelen is sowieso opgelost; er moet eerst een nieuw mobo komen :) Ik houd me aanbevolen voor een goede mobo die minimaal 1 M.2 slot heeft, 3 x PWM 4pins external fans kan aansluiten en voor de rest nogal belangrijk, waar ik mijn CPU in kan testen, dus moet een LGA1151 zijn met support voor Skylake.

En anders wordt het gewoon een nieuwe Z170 Gaming PRO (Aura variant wellicht)..

Terug
Bovenaan