Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Nou, hier is ie dan..

Voorbereiding, de kamer eettafel als werkbank. Klaarzetten van alle spullen en gereedschap.

Daarna als eerste de RX Vega ontdaan van zijn jasje. Het valt meteen op dat de standaard gebruikte thermal pads bij het verwijderen van de shroud makkelijk scheuren (zie top left mem voltage controller).

Na het afhalen van deze thermal pad blijkt zelfs dat de Memory voltage controller aan de onderkant bruin/zwartgeblakerd is. Nou zouden deze heel hoge temps aan moeten kunnen en daarnaast heb ik met deze GPU niet eens gekke dingen gedaan (denk aan Vega 64 BIOS flashen) alleen wat geundervolt. Goed.. hij doet het gewoon.

Riinng.. DPD staat voor de deur, de goodies zijn er, mooi!

Allereerst het geleverde EK koelblok op de GPU monteren. Met behulp van Arctic Silver 1 reinigen, met 2 preppen voor de pasta. Het aanbrengen van de thermal pads is best gepiegel, hoezo zijn de thermal pads al deels op maat gemaakt? Er zit ongeveer 12cm 1mm en 12cm 0,5mm thermal pad in die ik zelf op maat moet knippen. Daarnaast blijkt dat er overal kleine stukjes van de oude koelpasta en pads tussen componentjes zitten, voorzichtig met het punt van een mesje weghalen en nog 1 keer alles nalopen met Arctic Silver.

Het resultaat:

Daarna radiator spoelen. Ding is volledig schoon van binnen, dus mag drogen.

Laatste blik op de PC in de 'huidige' staat, klaar voor openhart chirurgie..

De bouten die bij de HW Labs GTS280 geleverd worden passen niet door de gaatjes.. boor erin, opgelost.

Front fans en GTS280 rad gemonteerd;

Monteren van de EK D5 pomp/res combo is een eitje.

Dan begint het echte loodgieters werk. Vooral de tube op de Alphacool 45 graden fittingen blijkt best lastig, de OD van de tube en de ID van de fitting hebben ruzie, uiteindelijk zoveel mogelijk EK fittingen gebruikt, die er toch een stuk makkelijker op te draaien zijn.

Als drain een EK quick disconnect. Kost wat centen maar ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit.

Leaktest tijd (foto en filmpje). Helaas was ik iets te enthousiast en heb ik teveel koelvloeistof in de res gegooid, waardoor er wat droogwerkzaamheden moesten plaatsvinden.

Daarna alles aangesloten (volledige systeemtest) en een klein beetje dye toegevoegd. Alles ziet er goed uit.

Ik heb nog een paar vraagjes:

- maakt het voor een top rad in de case uit of ik de fans ervoor zet  (push) of erboven (pull?). ik voel hem nl. al een beetje aankomen dat ik  tegen hetzelfde aanloop als in de front en ik de M4 moeren van bovenaf,  door de case en fan holes heen, vastzet in de top rad, waardoor deze  dan onder de fans hangt en de fans de lucht naar buiten moeten trekken.  Is push niet beter?

- ik wil mijn 2 front fans voor de 280mm rad samen aan 1 PWM port  hangen. nu heb ik al gelezen dat het makkelijk kan, vraag me nog wel af  of ik hier gewoon een 1 naar 2 Y verloopje kan gebruiken of moet ik dan  nog iets bijzonders doen?

- het valt me op dat speedfan de t_sensor niet lijkt te zien, terwijl  Asus AI Suite deze wel kan uitlezen. hoe zou dit kunnen? asus fan xpert  lijkt goed te werken, echter is de fan tuning een beetje 'vreemd' -  beide front fans hebben iets andere eigenschappen lijkt het, volgens AU  suite dan, denk aan min/max RPM en RPM startup voltage %. Hierdoor lopen  ze net niet helemaal in pas.

Terug
Bovenaan