Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

240 is meer standaard, ook meer fans om uit te kiezen dan. Ik zeg niet dat het niet kan, je hebt met een 280 wel meer radiator oppervlak. De EK-Coolstreams zijn overigens niet de beste radiatoren, is een middenmotor...

Backplate kan de kaart wat minder laten doorbuigen, het blok hangt aan de pcb, maar de backplate makt de kaart wat sterker naar mijn idee. En natuurlijk voor de looks :).

D5 kan je nooit misgaan. De DDC's zijn net wat kleiner en zijn in compactere omgevingen goed te gebruiken. DDC's zijn voor dat betrefd zeer sterk wanneer er veel componenten in een loop zitten: 2x Rad + CPU + GPU + flowmeter block ofzo. Die hebben een hoge opvoer hoogte den dus druk.

Reservoir grootte heeft nergens invloed op, alleen de looks. De hoeveelheid vloeistof maakt verschil, denk aan dat je reservoir helemaal vol is met met 1 radiator in je loop. Voeg je een 2e rad toe en je water niveau in je reservoir zal halveren. Dat maakt voor je grootte van je res dus niets uit, immers, je voegt gewoon meer vloeistof toe aan je res zodat deze weer voller is. Kies wat je mooi vindt, of wat het goedloopst is.

Hoe meer radiator oppervlak je hebt, des te beter. Je moet rekenen dat per onderdeel 1x een 120 radiator oppervlak voldoende is. Ikzelf heb 2x een dunne ST30 360 rad welke mijn 1080TI en 4790K koelhouden.

Met een enkele 360 heb je voldoende om je GFX en je CPU koel te houden. Wil je meer headroom, dan neem je 1x een 240 en 1x een 360, ruim voldoende.

En ja, hoe dikker de radiator, des te beter.

En voor fans: Ze zijn duur, maar nog steeds de beste radiator fans: Darkside Gentle Typhoons. De Noiseblockers zijn overigens ook aan te raden.

Terug
Bovenaan