• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd

Spannend! Post aub zeker een foto van je build als je er mee klaar bent, ik ben benieuwd!

Ga ik zeker doen. Als ik de spullen morgen bijtijds binnen heb en ik heb alles 'droog' ingepast en het ziet er goed uit hoop ik morgen alles al ingebouwd te hebben. Turbo er op en gaan ;)

Ik ben intussen zelf ook een aquaero 6 LT aan't overwegen voor de temperatuursturing... Heb jij een mobo met die functie?

Mijn Z170 Pro gaming mobo van Asus heeft een 2 pins aansluiting voor een temp meter. Dus deze sluit ik aan en dan zal ik met behulp (indien nodig) van speedfan een custom curve instellen. Aangezien ik de 2 noctua fans ook als intake gebruik voor de case (en de andere 2 van fractal design die bij de case horen origineel zullen dan exhaust fans worden) zal ik waarschijnlijk altijd draaien op 600-700rpm en dan bijschroeven als de temps oplopen.
 
Was ik ook van plan, eerst alles dryfitten... Omdat er nog wat onderdelen in back-order staan, zal het nog tot ergens eind deze week duren voor ik alles in huis heb... Ik hoop in 't weekend tijd te hebben om dat te doen. Ik zal bij jou spieken dan :). Ik zie dat je ook voor een 280mm GTS bent gegaan! Op papier is die echt top... Ik hoop ook in de praktijk...

Ik heb een ASUS Prime Z270-A, zonder optie om een temperatuur probe aan te sluiten... Als ik 't geweten had was ik waarschijnlijk voor een Maximus Hero of iets dergelijks gegaan... Wel ja...
 
Was ik ook van plan, eerst alles dryfitten... Omdat er nog wat onderdelen in back-order staan, zal het nog tot ergens eind deze week duren voor ik alles in huis heb... Ik hoop in 't weekend tijd te hebben om dat te doen. Ik zal bij jou spieken dan :). Ik zie dat je ook voor een 280mm GTS bent gegaan! Op papier is die echt top... Ik hoop ook in de praktijk...

Ik heb een ASUS Prime Z270-A, zonder optie om een temperatuur probe aan te sluiten... Als ik 't geweten had was ik waarschijnlijk voor een Maximus Hero of iets dergelijks gegaan... Wel ja...

Als die je mobo is dan heb je echt een T sensor erop..

https://www.asus.com/nl/Motherboards/PRIME-Z270-A/specifications/


 
Verdorie, je hebt gelijk! Even zitten opzoeken... Hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien :D.

Dan gaan we daar mee starten natuurlijk!!! Merci voor je oplettendheid!

Nog een vraagje: hen jij je cpu zelf gedelid of zo gekocht?
 
Ik heb mijn CPU zo gekocht, ik ben altijd wel op zoek naar een lichte overklok en ik kon 10% halen stabiel.
Ik heb 4600/4700 geprobeerd maar dat kreeg ik niet stabiel. Delid hoeft van mij niet per sé ik vind 10% genoeg.
 
Ik heb mijn CPU zo gekocht, ik ben altijd wel op zoek naar een lichte overklok en ik kon 10% halen stabiel.
Ik heb 4600/4700 geprobeerd maar dat kreeg ik niet stabiel. Delid hoeft van mij niet per sé ik vind 10% genoeg.

Ik zit met een 7700K, die worden veel warmer... Schandalig warm eigenlijk, en dat ligt aan die TIM...

Ik haalde als ik mij niet vergis wel 5gHz maar met absurde temperaturen op een NH-D15, toch niet de minste koeler... Op water heb ik geen zware OC meer gestest. 4,8gHz haal ik met een AVX correctie van -300mHz en een undervolting naar 1.21V (uit mijn hoofd) en dat is is stabiel en sub 80 graden Celsius op lucht, dat zou een pak beter moeten gaan eens ik die bij in de loop steek... Niet dat ik 5gHz nodig heb, maar koeler lijkt me altijd beter. Nu loopt hij stock en dat gaat echt prima...

Ik overweeg nog wel die cpu ook eerste te delidden voor ik hem op water zet. Eerst de upgrade naar een D5/ res / rad en dan zien we wel weer.

Nogmaals bedankt om me attent te maken op die probe header!
 
K*t zeg, zit ik net een bericht te typen hier, wil ik naar geavanceerd - foutmelding, iets over verlopen van beveiliging. Dus 2e poging;

Vanmiddag rond een uurtje of 1 kwam het pakket met de spullen aan. Ik was alvast begonnen met het strippen van de RX Vega 56 (best spannend een apparaat van 450€ uit elkaar halen...) dus bij binnenkomst kon ik meteen aan de slag met de cleaners en een oud shirt. Pasta restanten opgeruimd, thermal pads en paste geinstalleerd (niet een kruisje maar zelf verspreid over de gpu die) en het EK water blok erop. Daarna even goed opletten alleen de 4mm schroeven te gebruiken en daarna de originele backplate (paste gewoon nog perfect).

Vervolgens, mijn PC was nog een kopie actie aan het doen (was tegelijkertijd een oude HD aan het uitfaseren) maar eens demi water op 80 graden gebracht in de waterkoker en het 280 GTS blok gevuld. Ding werd natuurlijk gelijk heet.. en het spoot er uit het andere gat uit. Alles wat er uit kwam was zo helder als water, niets te zien! Daarna nog lichtjes doorgespoeld met EK Clear en het blok even aan zijn lot overgelaten / laten drogen.

Vervolgens de PC behuizing erbij. Fans verhuizen, Noctua fans er aan de voorkant in.. en daar was de 1e uitdaging; de radiator kon niet bevestigd worden aan de binnenkant want geen vrije m3/m4 gaatjes meer.. Dus de lange m4 bouten gepakt die bij de GTS rad zitten. De noctua's weer los, en toen..passte de M4 bouten niet door de behuizing van de Define R5 heen. Want M3. Dus meteen mijn eerste mod op de behuizing gepakt. Je bent bezig en wil niet stoppen, direct de metaalboor erop en de gaten vergroot.

Na deze hardware mod lukte het me om in 1 keer de noctua fans en het rad te monteren. Pomp/Res combi uitgepakt en met de EK 140 bevestiging (non vertical) aan de onderste 4 gaten van het rad gemonteerd. Daarna GPU er in, ook geen centje pijn; hé.. GPU en EK blok trekken een beetje de kaart krom.. niet eerder opgevallen dus was wellicht al zo in de originele behuizing het geval.

Vervolgens de fittingen gemonteerd. Dit was het 2e pijnpuntje. De fittingen aansluiten loopt allemaal appeltje eitje.. wil ik echter de 10/13 tube op de Alphacool aansluiten wil die f*kking compressie fitting bijna niet. Wat blijkt; OD is blijkbaar net te dik voor de Alphacool compressie ring waardoor hij er een beetje in snijd en het veel kracht kost om hem er een stuk op te draaien.

Dit noopte mij tot het gebruiken van de EK fittingen op plekken waar ik eigenlijk de 45graden Alphacool gepland had.. geen probleem, ik had er genoeg; op dit moment heb ik 4x rechte EK fitting , 1 x 45 graden Alphacool en 1x 90 graden Alpacool in de loop zitten. Daarna (tot bloedens toe) de tube op de fittingen gemonteerd, beetje meten en bijknippen.

Meteen maar het T-stuk er tussen bij de UIT van de pomp (ook weer een irritante bevinding; het T-stuk is ook net te krap voor de OD van de Primochill 10/13 en is niet 100% aan te draaien, snijd een stukje in de buitenkant van de tube. Vervolgens draai ik de UIT op de pomp waar een EK fitting zit zo strak dat ie meedraait, waardoor mijn drain port nu een rare hoek maakt, niet naar beneden maar naar achter...ach, als dat alles is). Vervolgens T-stuk ook op de GPU aangesloten en op de T naar beneden/achter de vrouwelijke kant van de EK Quick Disconnect.

Toen was het moment aangebroken om te testen. Dus, dik keuken papier onder de componenten, met een trechter de 140mm cilinder gevuld, spanning erop.. pomp begint te lopen en 'oh shit' momentje, het gaat zo snel dat de pomp een paar seconden leeg staat dus meteen spanning er weer af. Res weer bijgevuld, pomp weer aan, en vervolgens al draaiende bijvullen. Zelfs iets te enthousiast; op het moment dat het water de loop rond is ben ik net aan het bijvullen en loopt het res over.. newbee mistake?

Flink geboend en alles gedroogd, gelukkig geen koelingvloeistof op componenten of mobo gekomen, alleen wat op de pomp/res combi en in de bodem van de kast. Weer een tijdje testen, alles ziet er goed uit!!!!

Vervolgens alles aangesloten, weer test run gedaan, alle fans draaien, PC boot gewoon op.

Nu ben ik inmiddels alweer boven in mijn werkkamer en heb ik de PC weer up and running. Ik heb mijn eerste benchmark al gedaan en op full speed kwam de temps van de RX Vega niet boven de 36 graden! Lekker, maar natuurlijk nog niet representatief want de fans draaien op 1200rpm en de pomp op volle snelheid (onhoorbaar trouwens...).

Ik heb een hele riedel aan foto's gemaakt, ik ga deze later nog posten ter lering ende vermaak. :096:

Bedankt zo ver voor het meedenken, Higflow voor de snelle levering natuurlijk.

xPGnDrj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de frustratie momenten, leuke bezigheid he! :D

Het is normaal dat slang heel strak om de fitting gaat en dat het moertje in de slang snijdt.
Zo blijft de boel stevig zitten.
Voor de eventuele volgende keer: Je kan de montage wel iets makkelijker maken door de uiteinde van de slang even te dompelen heet/kokend water.
Het wordt dan zacht en dan kan je het veel gemakkelijker op de fitting krijgen en vast draaien.
 
Laatst bewerkt:
Netjes gedaan voor de eerste keer! Al doende leert men zal ik maar zeggen :), zo hebben de meesten het geleerd...ik dus ook ;) (bijna 10 jaar geleden).

Blijft spannend om de videokaart te strippen, maar eenmaal weer in elkaar en wanneer alles draait zoals het moet, dan geeft het iig een voldaan gevoel.

Wanneer je een lap tekst gaat schrijven, altijd tussen door tekst copy-paste doen....of in tekstverwerker typen! Je bent niet de eerste die dit overkomt, ik weet hoe het voelt, LOL...
 
Fijne "build log"! Als alles goed is, gaat het er bij mij ook vergelijkbaar uit zien :)

Ik heb zelf alleen EK fittingen genomen en ga voor zwarte ZMT tubing... Alhoewel we voor dezelfde rad / pump / res combo zijn gegaan, moet dat toch een ander effect geven denk ik...

Hier is het nog even wachten op mijn bestelling...
 
Nou, hier is ie dan..

Voorbereiding, de kamer eettafel als werkbank. Klaarzetten van alle spullen en gereedschap.

Daarna als eerste de RX Vega ontdaan van zijn jasje. Het valt meteen op dat de standaard gebruikte thermal pads bij het verwijderen van de shroud makkelijk scheuren (zie top left mem voltage controller).

fyof3k6.jpg


Na het afhalen van deze thermal pad blijkt zelfs dat de Memory voltage controller aan de onderkant bruin/zwartgeblakerd is. Nou zouden deze heel hoge temps aan moeten kunnen en daarnaast heb ik met deze GPU niet eens gekke dingen gedaan (denk aan Vega 64 BIOS flashen) alleen wat geundervolt. Goed.. hij doet het gewoon.

Riinng.. DPD staat voor de deur, de goodies zijn er, mooi!

hk8M9LY.jpg

TXDnUAQ.jpg

Isi2GyL.jpg


Allereerst het geleverde EK koelblok op de GPU monteren. Met behulp van Arctic Silver 1 reinigen, met 2 preppen voor de pasta. Het aanbrengen van de thermal pads is best gepiegel, hoezo zijn de thermal pads al deels op maat gemaakt? Er zit ongeveer 12cm 1mm en 12cm 0,5mm thermal pad in die ik zelf op maat moet knippen. Daarnaast blijkt dat er overal kleine stukjes van de oude koelpasta en pads tussen componentjes zitten, voorzichtig met het punt van een mesje weghalen en nog 1 keer alles nalopen met Arctic Silver.
Het resultaat:

5THCgsT.jpg


Daarna radiator spoelen. Ding is volledig schoon van binnen, dus mag drogen.

Laatste blik op de PC in de 'huidige' staat, klaar voor openhart chirurgie..

hpcYBXk.jpg


De bouten die bij de HW Labs GTS280 geleverd worden passen niet door de gaatjes.. boor erin, opgelost.

hQQJyCq.jpg


Front fans en GTS280 rad gemonteerd;

b1L0TCx.jpg

h1NAJu9.jpg

wb7rNpS.jpg


Monteren van de EK D5 pomp/res combo is een eitje.

98u0de6.jpg

usxZlfe.jpg


Dan begint het echte loodgieters werk. Vooral de tube op de Alphacool 45 graden fittingen blijkt best lastig, de OD van de tube en de ID van de fitting hebben ruzie, uiteindelijk zoveel mogelijk EK fittingen gebruikt, die er toch een stuk makkelijker op te draaien zijn.

Als drain een EK quick disconnect. Kost wat centen maar ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit.

IVGe5Eb.jpg


Leaktest tijd (foto en filmpje). Helaas was ik iets te enthousiast en heb ik teveel koelvloeistof in de res gegooid, waardoor er wat droogwerkzaamheden moesten plaatsvinden.

8DQNsO4.jpg

zzw1ezX.mp4


Daarna alles aangesloten (volledige systeemtest) en een klein beetje dye toegevoegd. Alles ziet er goed uit.

WtlZxs0.jpg


Ik heb nog een paar vraagjes:

- maakt het voor een top rad in de case uit of ik de fans ervoor zet (push) of erboven (pull?). ik voel hem nl. al een beetje aankomen dat ik tegen hetzelfde aanloop als in de front en ik de M4 moeren van bovenaf, door de case en fan holes heen, vastzet in de top rad, waardoor deze dan onder de fans hangt en de fans de lucht naar buiten moeten trekken. Is push niet beter?

- ik wil mijn 2 front fans voor de 280mm rad samen aan 1 PWM port hangen. nu heb ik al gelezen dat het makkelijk kan, vraag me nog wel af of ik hier gewoon een 1 naar 2 Y verloopje kan gebruiken of moet ik dan nog iets bijzonders doen?

- het valt me op dat speedfan de t_sensor niet lijkt te zien, terwijl Asus AI Suite deze wel kan uitlezen. hoe zou dit kunnen? asus fan xpert lijkt goed te werken, echter is de fan tuning een beetje 'vreemd' - beide front fans hebben iets andere eigenschappen lijkt het, volgens AU suite dan, denk aan min/max RPM en RPM startup voltage %. Hierdoor lopen ze net niet helemaal in pas.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een paar vraagjes:

- maakt het voor een top rad in de case uit of ik de fans ervoor zet (push) of erboven (pull?). ik voel hem nl. al een beetje aankomen dat ik tegen hetzelfde aanloop als in de front en ik de M4 moeren van bovenaf, door de case en fan holes heen, vastzet in de top rad, waardoor deze dan onder de fans hangt en de fans de lucht naar buiten moeten trekken. Is push niet beter?

- ik wil mijn 2 front fans voor de 280mm rad samen aan 1 PWM port hangen. nu heb ik al gelezen dat het makkelijk kan, vraag me nog wel af of ik hier gewoon een 1 naar 2 Y verloopje kan gebruiken of moet ik dan nog iets bijzonders doen?

- het valt me op dat speedfan de t_sensor niet lijkt te zien, terwijl Asus AI Suite deze wel kan uitlezen. hoe zou dit kunnen? asus fan xpert lijkt goed te werken, echter is de fan tuning een beetje 'vreemd' - beide front fans hebben iets andere eigenschappen lijkt het, volgens AU suite dan, denk aan min/max RPM en RPM startup voltage %. Hierdoor lopen ze net niet helemaal in pas.

Ik heb mijn predator 360 met de fans in Pull gehangen in de top. Dat was de default configuratie voor dat toestel. Toen ik hem naar de front heb verplaatst, heb ik de fans omgedraaid naar push... Voordeel van pull bovenaan is dat je eenvoudige schroeven voor fans kan gebruiken en ook dat het stof dat toch nog tegen je rad gaat hangen, gemakkelijk te verwijderen is zonder dat je fans moet liggen losmaken...

Ik heb mijn 2 front fans met een eenvoudige Y splitter op 1 header gehangen. 140mm Noctua's gebruiken 0.08A op full speed, dus je kan er veilig meerdere op 1 header hangen.

Het antwoord op je vorige vraag lost een deel van dat probleem alvast op... Ik gebruik FanXpert 4 zelf. Je zet de source van die fans gewoon op "T_sensor1" en het werkt... Je hebt natuurlijk maar 3 punten op de curve, maar voor mij is dat alvast voldoende.

Waarom gebruik je speedfan ipv FanXpert?
 
Maakt het nog veel uit voor de top rad of ik deze na GPU en CPU in serie hang? Of is het slimmer om eerst van GPU naar top rad te gaan en dan van top rad terug naar CPU -> Front, etc. Als leek zou ik denken dat het totale circuit qua temps dit geen verschil zal/mag maken, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Qua layout lijkt het veel netter om direct van GPU-> CPU, dan fittings van de top rad aan de rechterkant lekker dicht bij de fitting aansluitingen van de front rad.
 
Maakt het nog veel uit voor de top rad of ik deze na GPU en CPU in serie hang? Of is het slimmer om eerst van GPU naar top rad te gaan en dan van top rad terug naar CPU -> Front, etc. Als leek zou ik denken dat het totale circuit qua temps dit geen verschil zal/mag maken, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Qua layout lijkt het veel netter om direct van GPU-> CPU, dan fittings van de top rad aan de rechterkant lekker dicht bij de fitting aansluitingen van de front rad.

Doe wat het netste is... Het maakt niet of nauwelijks uit welke volgorde je bouwt...
 
Heren, vrienden van het forum! Ik ben nu aan 't kijken voor de top rad. Ik twijfel tussen een 360mm en een 420mm (met max 5cm incl fans). Wat is wijsheid? Een 420mm zou moeten passen en lijkt me wel netjes (en lekker veel oppervlak). Aan de andere kant ga ik denk ik niet heel veel meer winnen met het 1/7 extra capaciteit. Daarbij kan ik evt. kiezen voor een iets dikkere 360mm rad.

Als ik een CPU blok kies, welke is het allerbeste qua cooling? Ik heb een Core i7 6700K LGA1151 slot CPU. EK SUpremacy EVO?

Klopt mijn checklist zo ongeveer om mijn loop uit te breiden;
- Rad
- CPU blok
- 4 fittingen bijbestellen
- Nieuwe koelvloeistof
- 10/13mm tubing
- 3x 120mm fans (als ik voor 360mm rad ga).

Mis ik nog iets of zit ik zo goed? Demi water om te spoelen heb ik nog.

Als ik ook kies om een aquaero in de mix te brengen, welke heb ik dan nodig? Er zijn er namelijk meerdere op de site met versie 6.
 
Heren, vrienden van het forum! Ik ben nu aan 't kijken voor de top rad. Ik twijfel tussen een 360mm en een 420mm (met max 5cm incl fans). Wat is wijsheid? Een 420mm zou moeten passen en lijkt me wel netjes (en lekker veel oppervlak). Aan de andere kant ga ik denk ik niet heel veel meer winnen met het 1/7 extra capaciteit. Daarbij kan ik evt. kiezen voor een iets dikkere 360mm rad.

Als ik een CPU blok kies, welke is het allerbeste qua cooling? Ik heb een Core i7 6700K LGA1151 slot CPU. EK SUpremacy EVO?

Klopt mijn checklist zo ongeveer om mijn loop uit te breiden;
- Rad
- CPU blok
- 4 fittingen bijbestellen
- Nieuwe koelvloeistof
- 10/13mm tubing
- 3x 120mm fans (als ik voor 360mm rad ga).

Mis ik nog iets of zit ik zo goed? Demi water om te spoelen heb ik nog.

Als ik ook kies om een aquaero in de mix te brengen, welke heb ik dan nodig? Er zijn er namelijk meerdere op de site met versie 6.

Hey

Ik heb een 360mm SR2 genomen. Die steekt er sinds een week in en ik ben er heel tevreden van. Ik twijfelde ook tussen een 420mm GTS en een 360m SR2. Ik gebruik er Noctua NF-F12 PPC's op (pull, want push alleen kan niet met een SR2 omdat die dopjes heeft die in de weg zitten om de radiator zelf helemaal "flush" tegen de bovenkant van je case te hangen...

Ik heb een EK Supremacy EVO block van mijn predator gebruikt nu. Ik kan het niet vergelijken met een ander, maar 't werkt prima. Er zijn blokken die 1-3 graden beter zouden scoren in theorie.

Ik vond het prettig enkele 45, 90 en dual rotary 90 graden fittingen te hebben om het allemaal wat netter mee te maken, maar wat je daar hebt staan is denk ik het minimum. Ik heb enkele foto's onderaan mijn eigen thread staan voor een vergelijkbare setup als de jouwe.

Er zijn eigenlijk 2 types aquaero's. De LT is enkel de "printplaat" met de besturing erop, de XT is de LT met een schermpje dat je in een 5.25" bay kan monteren erop, waardoor je een en ander via die weg kan bedienen...

De 6 is wat krachtiger in output per header geloof ik, er is ook nog een versie 5. Dat kan je best nog even nalezen.
 
Hoi, dank je, had jouw build log ook al gezien ja. Heeft de SR2 nog toegevoegde waarde eigenlijk als ie er maar op 1 manier in kan hangen? Heb jij nog ruimte voor je front top bay met de rad die er nu in zit? Want volgens mij heb ik met een 360mm in de top geen plek meer om de bay er in te hangen en is dan de XT eigenlijk geen optie meer.

Edit: ik zie dat 360mm of langer idd de ODD drive bay er uit moet. Zou dan ook nog voor een 280mm kunnen kiezen, dan zou het een dual 280mm setup worden zowel front als top :p Maar eigenlijk wil ik voor maximale koeling gaan dus dan is een 360mm logischer..

Edit2: thinking about it some more, zo'n aquaero is leuk, maar mijn mobo kan dit ook gewoon met de thermal sensor en de 3 PWM aansluitingen die ik in totaal op het mobo heb. Dus ik kan met een 1->2 en 1->3 PWM splitter met gemak de 5 fans aansturen.
 
Hoi, dank je, had jouw build log ook al gezien ja. Heeft de SR2 nog toegevoegde waarde eigenlijk als ie er maar op 1 manier in kan hangen? Heb jij nog ruimte voor je front top bay met de rad die er nu in zit? Want volgens mij heb ik met een 360mm in de top geen plek meer om de bay er in te hangen en is dan de XT eigenlijk geen optie meer.

Edit: ik zie dat 360mm of langer idd de ODD drive bay er uit moet. Zou dan ook nog voor een 280mm kunnen kiezen, dan zou het een dual 280mm setup worden zowel front als top :p Maar eigenlijk wil ik voor maximale koeling gaan dus dan is een 360mm logischer..

Edit2: thinking about it some more, zo'n aquaero is leuk, maar mijn mobo kan dit ook gewoon met de thermal sensor en de 3 PWM aansluitingen die ik in totaal op het mobo heb. Dus ik kan met een 1->2 en 1->3 PWM splitter met gemak de 5 fans aansturen.

Hey

Ik heb mijn temperatuursensor in een van de vrije ports op de SR2 gedraaid. Dat werkt prima. Er is fysiek nog plaats voor een Aquaero 6 XT in de bay zelf denk ik, maar het binnenwerk is daaruit, waardoor je die niet op een klassieke manier zal kunnen bevestigen. Als je wat handig bent, kan je dat misschien wel op een alternatieve manier voor elkaar krijgen...

Met een 280mm zal het zeker wel lukken, en als je slechts 1 GPU in de loop hebt is dat zeker voldoende... Ik krijg het geheel met 1 CPU en 2 GPU's erin goed koel nu met een dikke 360mm en een dunne 280mm. Ook: een SR2 360mm kan in het totaal meer warmte afvoeren op hoge snelheden dan een 420mm. De SR2 schaalt dus beter dan de GTS en heeft bovendien ook minder restrictie... Hoe het verschil in de praktijk echter is weet ik niet, ik heb alleen ervaring met de 360mm.

Oh en op je laatste vraag:

Zo doe ik het ook: 3 fans voor de SR2 op 1 header met een splitter, de 2 voor de GTS op een andere en dan nog eentje voor de pomp en eentje voor de exhaust fan (waarvan ik overweeg ze als intake te monteren). De temp sensor hangt op mijn mobo en werkt via FanXpert4 (ik heb wel een versie voor een Z370 mobo gedownload omdat de versie voor mijn bord onvindbaar bleek...).

Grt
 
Dank voor het meedenken. Ik ben voor de volgende setup gegaan:

https://www.highflow.nl/watercooling/water-blocks/cpu-blocks/intel/ek-supremacy-evo.htmlEK-Supremacy EVO
Black Ice Nemesis Radiator GTS 360
3 x Noctua 120mm NF-P12 PWM 1300RPM
5 x EK-ACF Fitting 10/13mm
2 x TFC F1 Racing Schroeffitting - 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) - Dual Rotary 45 Degree - Black
DarkSide 4-pin PWM Dual Fan Power Y-cable Splitter - Jet Black
4-Pin PWM Splitter (1x PWM -> 3x PWM) 30CM Sleeved Black

Dus toch weer een GTS- omdat deze bij 750RPM zo goed performed. Hopelijk wordt het voor mijn D5 geen issue om 2 van deze GTS achter elkaar van goede doorstroming te voorzien! Ik ga er niet vanuit dat het een probleem wordt in ieder geval! Om te proberen heb ik 2x een rotary fitting van TFC besteld en de 2 splitters voor PWM naar front en top fans op de rads. Helaas was 1 fan niet op voorraad, hopelijk snel binnen.
 
Proficiat!

Dat komt wel goed hoor.

Mijn D5 heeft welliswaar kort 2 GPU blokken, 1 280mm GTS, een 360mm predator met de pomp uitgeschakeld (evenveel resistance als 3 blokken) nog in de loop en 4!! QDC fittingen tegelijk gedraaid en dat koelde ook nog 2 1080Ti's.

Benieuwd naar de resultaten!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan