• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Merlin

CMos

Junior Member
Persoonlijk vind ik nog steeds dat ik echt een super ruige en mooie kast/build had. Echter elke keer als ik wat hardware wil vervangen is dat gewoon veel te veel gedoe. Ik heb daarom besloten een nieuwe kast aan te schaffen waarbij dat probleem als het goed is verleden tijd is.

Niet te veel tekst maar vooral foto's van geweldige... ahum... kwaliteit:p

Gisteravond de kast ontvangen en natuurlijk meteen in elkaar gezet.

SAM_1407.JPG


SAM_1408.JPG


SAM_1409.JPG


SAM_1410.JPG


SAM_1411.JPG


SAM_1413.JPG


SAM_1414.JPG


SAM_1416.JPG


SAM_1417.JPG


SAM_1418.JPG


SAM_1419.JPG


SAM_1420.JPG
 
Nu dat ik ben begonnen met de build kan eindelijk het blok op de kaart. Daar ik deze op dit moment in gebruik heb moest ik even wat in elkaar zetten voor mijn oude kaart (wilde het blok niet verwijderen dus even een tijdelijke oplossing).

SAM_1422.JPG


SAM_1423.JPG


SAM_1426.JPG


SAM_1427.JPG


SAM_1428.JPG


SAM_1429.JPG


SAM_1430.JPG



Ik had geen fatsoenlijke schroeven voor de radiator dus heb ik er een paar op maat gemaakt.

SAM_1431.JPG


SAM_1432.JPG


SAM_1433.JPG


SAM_1434.JPG


Het kleurverschil zie je met het blote oog niet, dan is het gewoon zwart.
SAM_1436.JPG
 
Vandaag twee pakketjes binnen gekregen en meteen uitgepakt natuurlijk.

Herewith also a big Thx to Aquatuning for helping me getting the Aquaero 6. Finally a fan controller that can handle all fans without additional components; I like that a lot!

SAM_1438.JPG


SAM_1440.JPG


SAM_1442.JPG


SAM_1443.JPG


SAM_1446.JPG
 
Vaak heb ik hem niet nodig maar ik wilde er wel een in de kast. Omdat ik hem niet in het zicht wil plaatsen heb ik hem achter op het moederbord tray vastgemaakt.

SAM_1460.JPG


SAM_1462.JPG


SAM_1464.JPG


SAM_1468.JPG


SAM_1471.JPG



In het zichtbare gedeelte van de kast wil ik nog geen gaten boren... kan het nog niet over mijn hart verkrijgen:p Dus om de reservoirs vast te maken heb ik een bracket gemaakt die zich vastklemt aan de kast. Indien het niet te duur is laat (of zelf) ik het nog eens overdoen via modwithme en dan ook meteen powdercoaten., voor nu kan het wel.

SAM_1488.JPG


SAM_1484.JPG


SAM_1472.JPG


SAM_1473.JPG


SAM_1480.JPG


SAM_1474.JPG
 
Hehe yup:)

Ik had er zelf een omdat ik ze erg mooi vond en heb er toen later een van Kier bij gekregen. Ze zijn beide al eens lek geweest. De tubes hebben het begeven vermoedelijk omdat ze door het gewicht de holding brackets omlaag trekken waardoor er op die punten te veel stress op kwam te staan.

Ik heb voor beide nieuwe tubes besteld, ik heb de binnenste buis opnieuw gekit en ik maak nog een bracket die de bodem van de reservoirs ondersteunt... ik geef ze nog een laatste kans gewoon omdat ik ze erg mooi vind;)
 
Toch voor de zekerheid nog maar even en lektest gedaan voor beide reservoirs. Na een weekje draaien niets te zien en dus goedgekeurd:)

SAM_1498.JPG


Voor beide pompen heb ik die nieuwe brackets besteld van EK... weg met plastic, zoveel beter dit!!!

SAM_1490.JPG


SAM_1492.JPG


SAM_1494.JPG


SAM_1495.JPG


SAM_1496.JPG


SAM_1497.JPG


Nog even de support bracket afgemaakt voor de resrvoirs.

SAM_1500.JPG


SAM_1502.JPG


En de loop aangesloten. Ben nog niet echt tevreden over het loodgieterswerk maar ik kwam niet veel verder als dit dus voor nu moet het maar zo.

SAM_1503.JPG


Foto's zijn erg donker maar ik maak wel wat nieuwe later.

SAM_1504.JPG


Ik had een paar koppelingen te weinig, die haal ik straks van het backup systeem af. Er gaat nog een leiding van het res naar de fillport in het top panel en een van de radiator naar het toppanel (om te helpen ontluchten).

SAM_1505.JPG


SAM_1506.JPG


Ik heb nog geen kabel managment gedaan maar snel alles aangesloten om eindelijk te kunnen booten... en spelen:p

SAM_1530.JPG


SAM_1532.JPG


SAM_1539.JPG
 
Toch voor de zekerheid nog maar even en lektest gedaan voor beide reservoirs. Na een weekje draaien niets te zien en dus goedgekeurd:)


Voor beide pompen heb ik die nieuwe brackets besteld van EK... weg met plastic, zoveel beter dit!!!


Nog even de support bracket afgemaakt voor de resrvoirs.

En de loop aangesloten. Ben nog niet echt tevreden over het loodgieterswerk maar ik kwam niet veel verder als dit dus voor nu moet het maar zo.

Foto's zijn erg donker maar ik maak wel wat nieuwe later.

Ik had een paar koppelingen te weinig, die haal ik straks van het backup systeem af. Er gaat nog een leiding van het res naar de fillport in het top panel en een van de radiator naar het toppanel (om te helpen ontluchten).

Ik heb nog geen kabel managment gedaan maar snel alles aangesloten om eindelijk te kunnen booten... en spelen:p


Welkom bij de Caselabs club. Leuk gedaan met de drive.
 
Deze week flink met de aquaero aan het spelen geweest. In het begin was het even puzzelen maar als je het eenmaal in de gaten hebt werkt het echt heel fijn.

Beide pompen heb ik nu ook op de aquaero en dat gaf nog wel wat koppijn zeg. Voor de fans was het in eerste instantie voldoende om alleen een voltage in te stellen maar bij de pompen werkte dit niet. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ze gewoon te veel stroom nodig hadden maar uiteindelijk bleek dat ik perse een controller moest inschakelen (preset value). Ik ben blij dat het uiteindelijk gelukt is want die pompen maken een behoorlijk irritant geluid als ze op max staan.

Voor de fans heb ik nu twee curve controllers; een die uitgaat van de CPU temp en een die uitgaat van de GPU temp.

Aquasuite1.jpg


Aquasuite2.jpg


Aquasuite3.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan