• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Meningen omtrent mogelijk vallen van het kabinet?!

't lijkt een beetje een trend te worden geloof ik.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom het überhaupt zo ver heeft moeten komen, maar als ze er echt niet uit komen dan moet het maar. Maak me steeds minder druk om al 't politieke geneuzel eigenlijk, scheelt een hoop frustraties.
 
Ik zeg:

people_who_care.jpg



Voor een meer volwassen toevoeging aan dit topic:
Ik geloof niet dat dit verandering in ook maar iets brengt.
Dan krijgen we nieuw kabinet, die zullen een paar nieuwe regeltjes invoeren die zowiezo meer geld uit onze zakken gaan kloppen.
Een boel nieuwe beloftes en wellicht nog meer nieuwe telleurstellingen (volgens het nieuws dan).
Persoonlijk heb ik niks gemerkt van alle 'rampen' en schandalen die zich de afgelopen jaren hebben afgespeeld.
Net zo min als van de verschillende verhogingen die hebben plaatsgevonden.
 
nou het is niet goed voor de Ned economie, maar ik hoop dat er nu een kabinet gevormd kan worden wat pro Afghanistan missie is want je kan het niet maken tegenover de afghaanse bevolking en de ned familie's die hun zoon of dochter zijn verloren.

Wat mij betreft blijft Nederland als leading nation over de provincie Uruzgan!

Greetzzz Icq

E nwat die regering verder doet zal mij worst zijn ze bakken er toch niks van voorbeeld de noord-zuid lijn amsterdam de huize nzakken omfg gewoon weg ... ja hoor goed voor onderzoek gedaan regering omfg:p:p
 
Waarom in Uruzghan blijven?
We hebben onze plicht gedaan daar, tijd om het aan de lokale autoriteiten over te laten.
Kost ons alleen maar investeringen en levens van Nederlandse soldaten.
De enige reden waarom we daar zo graag willen zitten is om onze 'grote vriend' Amerika te steunen in hun persoonlijke Jihad naar olie.
 
De reden dat het kabinet valt is dat het CDA een stelletje manipulatieve megalomanen zijn. Ze douwen elke beslissing die ze boeit op dezelfde manier erdoor: stug doen, uitstellen, uitstellen, dan iemand chanteren om ze te steunen, die partij alle schuld laten dragen, en dan plotseling is het besluit genomen.

Deze keer wilden ze puntjes scoren internationaal (balkie wil europees, verhagen wil NAVO), en moeten ze dus lekker doorgaan in afghanistan. Heeft niets te maken met de mensen daar, en al helemaal niet met respect voor de troepen. Ze dachten het PvdA wel weer klem te kunnen zetten, dus ze hebben in allerlei overlegjes erop gehamerd alle opties open te houden (in plaats van echt voor hun eigen optie te pleiten). Vervolgens mag de PvdA dat in de pers gaan uitleggen, en terwijl zij daar druk mee zijn regelen ze dat de SG van de NAVO alvast een verzoekbrief stuurt. Zo'n verzoekbrief stuurt hij alleen als hij de verzekering krijgt dat er "ja" als antwoord op komt, en verhagen heeft dat dus gezegd.

Daarmee zetten ze het PvdA klem, want op zo'n brief nee zeggen doe je niet, het is nog nooit gebeurd. Het PvdA heeft genoeg van om steeds op zo'n manier bespeeld te worden, en gaat de bluf aan door zichzelf in een positie te zetten waar zelfs het CDA ze niet meer uitgewurmd gaat krijgen: ze kondigen in de media aan dat ze nee gaan zeggen.

Dan volgt de stoelendans en dat suffe debat waarbij alle oppositiepartijen uitleg eisen en geen van de coalitiemensen dat kan geven. De dag erop gaan ze in debat, en omdat Bos het lastiger had dan Balkenende in de kamer, denken ze dat ze het er alnog door kunnen duwen. Balkie legt een voorstel op tafel waarbij alwéér geen knopen worden doorgehakt (achter de schermen wel, alleen niet openlijk), en het PvdA krijgt een muilkorf. PvdA kan dit niet accepteren en stap uit het kabinet.

Het is allemaal een potje blufpoker, en zolang het CDA meer dan 20 zetels heeft gaat dat in nederland zo blijven.

Binnenkort stemmen, en we hebben keus uit:
- regenteske manipulatieve christelijke druipkaarsen (CDA, CU, SGP)
- linkse rubberuggen (PvdA)
- linkse zeurneuzen (GroenLinks, Partij vd Dieren)
- nog linksere schreeuwerts (SP)
- centrum rugerruggen (D66)
- rechtse stropdasslaafjes (VVD)
- comedy optie (PVV)

succes allemaal!
*emigreren doet
 
Bos ziet gewoon zijn kansen om zich in een kansrijke positie te manoeuvreren voor de verkiezingen. En er is gewoon weinig risico voor hem als het kabinet op deze manier sneuvelt.
Balkenende was swz al bezig aan zijn laatste klus, dus die zien we idd niet meer terug. Daarom was hij ook in de running voor een Europese functie.

Het is alleen wel jammer dat er altijd een mooi programma wordt gevormd voor de verkiezingen, dan mag je kiezen en stemmen welk programma jou het beste lijkt, vervolgens worden er compromissen gesloten zodat ze een coalitie kunnen vormen, dan wordt er een kabinet geformeerd en dan beginnen ze weer met een schone lei en is er van dat hele mooie programma weer niks terug te vinden.
En je kan ze nergens aan houden, ondanks dat je op die voorwaarden misschien je stem hebt uitgebracht.
 
Binnenkort stemmen, en we hebben keus uit:
- regenteske manipulatieve christelijke druipkaarsen (CDA, CU, SGP)
- linkse rubberuggen (PvdA)
- linkse zeurneuzen (GroenLinks, Partij vd Dieren)
- nog linksere schreeuwerts (SP)
- centrum rugerruggen (D66)
- rechtse stropdasslaafjes (VVD)
- comedy optie (PVV)

Jah en dan wordt het moeilijk :p

Ik heb gisteren al even lopen nadenken waar je ingodsnaam op moet/kan gaan stemmen, alleen geen enkele partij komt echt boven de menigte uit (behalve PVV, stelletje brulapen).

Toch heb ik zo'n vermoeden dat we negatief verrast gaan worden over wat er uiteindelijk als uitslag bekend zal worden :(
 
Ja dat is misschien wel zo sanders maar hoe wil je het uitleggen aan de 21 families die hun dierbaren hebben verloren?
Ik vind dat Afghanistan nog zeer zeker niet stabiel genoeg is kijk naar die president Karzai die ook de boel belazerd.. voorbeeld de verkiezingen die zijn echt niet eerlijk verlopen wat de waarnemers ook zeggen.

Ja als je mij zou vragen moet ned meehelpen aan de inval in afghanistan? nee maar we hebben het nu eenmaal gedaan en ergens aan begonnen moet je ook afmaken vind ik.
Zeker als de NAVO je dat vraagt.


Waarom in Uruzghan blijven?
We hebben onze plicht gedaan daar, tijd om het aan de lokale autoriteiten over te laten.
Kost ons alleen maar investeringen en levens van Nederlandse soldaten.
De enige reden waarom we daar zo graag willen zitten is om onze 'grote vriend' Amerika te steunen in hun persoonlijke Jihad naar olie.
 
Ja dat is misschien wel zo sanders maar hoe wil je het uitleggen aan de 21 families die hun dierbaren hebben verloren?
Ik vind dat Afghanistan nog zeer zeker niet stabiel genoeg is kijk naar die president Karzai die ook de boel belazerd.. voorbeeld de verkiezingen die zijn echt niet eerlijk verlopen wat de waarnemers ook zeggen.

Ja als je mij zou vragen moet ned meehelpen aan de inval in afghanistan? nee maar we hebben het nu eenmaal gedaan en ergens aan begonnen moet je ook afmaken vind ik.
Zeker als de NAVO je dat vraagt.

Jij zegt respect voor de families die al iemand hébben verloren door te blijven, ik zeg respect voor de families die nog iemand (kunnen) gáán verliezen door te vertrekken.

Dit was vanaf het begin niet onze oorlog en ging alleen maar om het feit om Amerika te steunen.
Wat betreft de bevolking daar, dat gaat toch nooit veranderen.
Of we nu vertrekken of over 10 jaar pas, het is slechts een kwestie van tijd voordat er weer een corrupt iemand aan de macht komt.
Sadam Hoessein kwam ook met mooie beloftes aan de macht en had het vertrouwen van het volk.
Maar corruptie en dictatuurschap blijft gewoon in die landen.
 
Ja ik geef toe Sanders het is een moeilijk onderwerp, je hebt misschien ook wel gelijk dat dat soort landen nooit zullen veranderen.
Maar ik ben wel van mening dat we nu nog genoeg goede dingen kunnen doen daar. Ik zeg altijd maar geef iemand 100% vertrouwen tot diegene het vertrouwen schaad dan kan je conclusies trekken.

En ja is misschien wel zo dat door langer te blijven er misschien meer doden of gewonden vallen maar is dat niet waar die soldaten juistvoor tekenen?...

En tja het is misschien in de ogen van sommige mensen niet "onze" oorlog maar Afghanistan is wel de broed plaats voor het terrorisme en dat meot absoluut afgelopen zijn kijk naar die bomaanslagen in europa en rest van de wereld. Als we dit laten gaan denk ik dat het ook wel eens onze steden kunne zijn die het doelwit worden...

Maar indd het is een moeilijk onderwerp ... dat is waar
 
We hebben duidelijk een menings verschil, en gezien het verschillen in meningen zijn kan geen van beiden het goed of fout hebben.

Ik vind dat je goede argumenten aandraagt en als ik er niet zo tegenaan had gekeken had ik wellicht jouwn standpunt gehad :)
 
naja het is ook een zwaar onderwerp...
en tja ieder zijn mening toch.
ik hoop en wil gewoon dat dat terroisme afgelopen is goedschiks of kwaadschiks.

Maar ik ben blij dat ik die beslissingen niet hoef te maken hoor:p
 
Ik heb gisteren al even lopen nadenken waar je ingodsnaam op moet/kan gaan stemmen, alleen geen enkele partij komt echt boven de menigte uit (behalve PVV, stelletje brulapen).
De partij die wat mij betreft het beste programma heeft is D66, maar de vorige keer dat ze gingen regeren gedroegen ze zich echt als een zooitje weekdieren. Eens kijken hoe dat in de komende maanden gaat. Misschien stem ik ook gewoon blanco. Dat kan ook, je stemt dan in feite op "none of the above". Zinloos, maar wel een fijn statement voor jezelf.
Ja dat is misschien wel zo sanders maar hoe wil je het uitleggen aan de 21 families die hun dierbaren hebben verloren?
Het is zowieso niet uit te leggen, maar dat is geen argument om door te gaan. Vergelijking: jij staat met je kop tegen de muur te bonken, ik vraag waarom je dat doet, en jouw antwoord is "ik heb m'n kop gestoten, en als ik nu stop is dat voor niets geweest."
Ik vind dat Afghanistan nog zeer zeker niet stabiel genoeg is kijk naar die president Karzai die ook de boel belazerd.. voorbeeld de verkiezingen die zijn echt niet eerlijk verlopen wat de waarnemers ook zeggen.
Afghanistan gaat pas echt stabiel zijn over een jaar of 10. Óf we blijven de hele tijd, óf we houden ons aan de afspraak en halen de wapens terug en bouwen het land op via de economie.
Ja als je mij zou vragen moet ned meehelpen aan de inval in afghanistan? nee maar we hebben het nu eenmaal gedaan en ergens aan begonnen moet je ook afmaken vind ik.
Zeker als de NAVO je dat vraagt.
De NAVO vraagt wel meer, maar op dit moment is het alleen het verzoek om de amerikanen te helpen hun zelfgemaakte teringzooi op te ruimen.
En ja is misschien wel zo dat door langer te blijven er misschien meer doden of gewonden vallen maar is dat niet waar die soldaten juistvoor tekenen?...
En ze tekenen hiervoor omdat ze er vertrouwen in hebben dat er nooit misbruik wordt gemaakt van die opoffering.
En tja het is misschien in de ogen van sommige mensen niet "onze" oorlog maar Afghanistan is wel de broed plaats voor het terrorisme en dat meot absoluut afgelopen zijn kijk naar die bomaanslagen in europa en rest van de wereld. Als we dit laten gaan denk ik dat het ook wel eens onze steden kunne zijn die het doelwit worden...
Ontzettende klets. Terrorisme in Nederland is niet-bestaand, tenzij je die klunzen van de hofstad-groep wilt meerekenen. Dat waren alleen een paar boze pubers (allemaal onder de 20!) die op een idee zijn gebracht door de media. Kijk naar hoe Amerika reageert op terrorisme, en daar blijft het een probleem. De Spanjaarden hebben zelfs een andere regering gekozen vanwege de aanslag op 3/11 in Madrid, en daar is sindsdien de ETA weer actiever geworden. De Britten hebben ook een zware aanslag te verduren gehad, op 7/7, maar zij hebben het politiek gezien volledig genegeerd. Sindsdien zijn ze ook geen doelwit meer. De harde aanpak werkt contraproductief, en de hele wereld beveiligen is onmogelijk.

Sorry voor de rant, maar terrorisme is één van die dingen die gewoon van geen kant kloppen. Ik kan er acht bladzijden over doorgaan als het nodig is :p
 
De partij die wat mij betreft het beste programma heeft is D66, maar de vorige keer dat ze gingen regeren gedroegen ze zich echt als een zooitje weekdieren. Eens kijken hoe dat in de komende maanden gaat. Misschien stem ik ook gewoon blanco. Dat kan ook, je stemt dan in feite op "none of the above". Zinloos, maar wel een fijn statement voor jezelf.

Het is geen zinloze stem dan, wanneer je op blanco stemt verhoog je het aantal stemmen dat een partij nodig heeft voor 1 zetel.
Je maakt het dus lastiger voor iedere partij om aan de macht te komen.
Heeft met kiesgehaltes te maken, gemiddeldes en dat soort zaken.

Sorry voor de rant, maar terrorisme is één van die dingen die gewoon van geen kant kloppen. Ik kan er acht bladzijden over doorgaan als het nodig is :p

Ga door please, hoogstens interessant :)
 
Hehe zoals ik al zei het is een onderwerp waar de meningen zeer verdeelt zijn. Nou ik benieuwd wat het nieuwe kabinet er van gaat bakken indd!
Jullie mogen wel weten dat ik CDA ga stemmen.

En verder tja was laatst niet een station in Ned waar een verwarde man was met een verdacht koffertje? Dat zou volgens mij 15 jaar geleden nooit gebeurd zijn in Nederland....
Maar ja dit is ook mijn zienswijze en het is ook maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken.

:icon_jook:
 
Het is geen zinloze stem dan, wanneer je op blanco stemt verhoog je het aantal stemmen dat een partij nodig heeft voor 1 zetel.
Je maakt het dus lastiger voor iedere partij om aan de macht te komen.
Heeft met kiesgehaltes te maken, gemiddeldes en dat soort zaken.

Wat een onzin.

Stel heel nederland stemt blanco, maar alleen JP stemt op zichzelf, dan heeft hij lekker 100% van de stemmen en met zijn partij 150 zetels.

Verder volledig eens met Xtra's uitleg van de crisis, CDA speelt dit vieze spelletje al tijden, en heeft (te) vaak gewerkt. Wat ook nog steeds meespeelt is de campagne van 2006 toen JP Bos uitmaakte voor draaikont.
Achteraf gezien een kortzichtige keus, op die manier maak je het jezelf een stuk moeilijker in de toekomst omdat je het je tegenpartij moeilijker maakt om compromissen te sluiten.

En verder tja was laatst niet een station in Ned waar een verwarde man was met een verdacht koffertje? Dat zou volgens mij 15 jaar geleden nooit gebeurd zijn in Nederland....
Maar ja dit is ook mijn zienswijze en het is ook maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken.
15 jaar geleden hadden we ook genoeg verwarde mannen hoor.. alleen toen werden we niet meteen para. Die man riep gewoon de dingen waarvan hij wist dat mensen er bang van zouden worden, vroeger dreigden die mensen met een mes, vandaag de dag zijn het bommen.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
Z Eerste keer WK, heb meningen nodig. Advies Waterkoeling Setup 14
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Vraag omtrent adapters / omzetstukken voor een Aquacomputer Aquatube Waterkoeling 7
S tweede vraag omtrent koelvloeistof en Temparatuur. Waterkoeling 3
U Advies omtrent fancontroller en sleeving Cases en Modding 4
B Vraag omtrent GTX460 Hawk... Overige Koeling 5
Johnny Vraag omtrent zalman zm-MFC1 plus Hardware & Software 8
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
Freddy Verzenden met DPD nu ook mogelijk :) HighFlow Computer Cooling Shop 11
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Freddy Leden taggen nu mogelijk met @nickname en bij quotes:) HighFlow Forum 13
Freddy Betalen met Bitcoin nu mogelijk bij HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 8
Sparky zo simpel mogelijk netflix kijken Hardware & Software 4
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
M Ruilen mogelijk? HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
R Waterkoeling +/- 250 euro, Alleen CPU (Core i5 2500K) later mogelijk uitbreiden. Advies Waterkoeling Setup 15
S zending afhalen mogelijk? HighFlow Webshop 8
W [Waterkoeling] Zo goedkoop mogelijk, Q9400, NB,HD4850, Dual 80MM Rad. Advies Waterkoeling Setup 13
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
D 360 radiator intern bij TT Armor VA8003BWS mogelijk? Waterkoeling 14
Betrayedcover NVIDIA gForce SLI met verschillende kaarten mogelijk? Hardware & Software 22
P cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets Waterkoeling 4
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
dark viper zwolle mogelijk nvidia`s nieuwe speeltje Hardware & Software 14
TeQ99 Ophalen niet meer mogelijk? HighFlow Webshop 116
Source Mogelijk dat vliegtuig 'batterij leeg zuigt'? Hardware & Software 12
Don_Holio 2 RAID clusters op EVGA classified mogelijk? Hardware & Software 4
Fuwa Fuwa Led 3mm Ultra Helder Metal draad mogelijk te buigen? Handleidingen en Installatie Tips 1
ShaquilleMoreno 6-pins aansluitingen. SATA kabel gebruiken voor PCI-E mogelijk? Hardware & Software 1
Slader Lagere verzendkosten mogelijk? HighFlow Webshop 34
Freddy iDEAL betalingen mogelijk! HighFlow Computer Cooling Shop 20

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan