• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MEM koelen, 8 geheugen modules

kelvin

Junior Member
Owk zit met een probleem. Intel S5000XVN bord en 4 DDR2 dimm's meet gemiddeld 90deg werkt goed bij langdurige 100% belasting (renderen). Wil er 4 dimm's bijplaatsen maar dan is de machine snel te heet en schakelt uit. Kingston adviseert geforceerd te koelen. ga liever niet de modules slopen om ze van extra artic cooling vinnen te voorzien. De winkel adviseert een corsair dominator airflow

Corsair Dominator Airflow CMXAF2

maar die is maar voor 6 dimms en hoe bevestig je zo'n ding. Zijn er andere opties? Help..., iemand?
 

Bijlagen

  • in de weg 2.jpg
    in de weg 2.jpg
    122 KB · Weergaven: 168
Het moederbord van Kelvin heeft 8 slots voor RAM.
681d1259240851-mem-koelen-de-weg-2.jpg
 
De Corsair CMXAF2 heeft breedte van 6 modules.
Twee coolers wordt te breed denk ik.

Als de CMXAF2 in het midden plaatst, moet de buitenste twee modules ook nog voldoende airflow krijgen van de cooler.
 
Die oude zijn nog leverbaar :)

Maar ik denk dat de nieuwe versie wel een beter alternatief is.
Je hebt dan 2 grotere 60MM fans ipv 6 kleinere 40MM fans, dat scheelt ook herrie als stilte ook van belang is.
Het is ook voordeliger.
 
Thx mannen voor de reply en advies. Nog een overzichtskiekje. Is wel wat ruimt emaar waar aan vast. Stil is erg belangrijk omdat ik er de hele dag mee zit te werken. Liever 2 fans dan 6 als ik het daarmee haal. Ding maakt lange zware dagen.
 

Bijlagen

  • IMG_9641.jpg
    IMG_9641.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 42
ligt het aan mij of heb jij geen rear/exhaust fan?? als dat idd het geval is zou ik er daar eentje opzetten (een lekkere stille) dit kan namelijk de oplossing van je probleem zijn...
90 graden is echt niet normaal.... dan is je kast ook heel erg warm (dat kan eigenlijk niet anders)
 
Ja, ja wel een uitlaat, twee zelfs zie kiekje met een mooi paar stille xeon koelers via highflow gekocht sjees wat een herrie maakten die originele intel dingen. Temperatuur wordt al vlak na opstarten bereikt en zit ergens tussen 80 en 90 graden. Processor ergens op 40 a 50
 

Bijlagen

  • kiekje2.jpg
    kiekje2.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 42
Ok, die laatste post verduidelijkt de boel een heel eind. Ik wilde eigenlijk een Antec Big Boy gaan aanraden in je zijpaneel, zo'n ding zorgt er altijd voor dat er nergens in je case dooie spots zijn waar hitte opbouwt.
MAAR...
Temperatuur wordt al vlak na opstarten bereikt en zit ergens tussen 80 en 90 graden.
Dit betekent dat je gewoon heel hete ram hebt. Dat betekent dan ook dat je hele actieve koeling nodig hebt op dit geheugen. Dit heeft niets meer te maken met dooie spots, maar simpelweg met chips die actief gekoeld moeten worden.

Wat ik zou doen is dus nog steeds wat ik al eerder zei, maar dan met een heftigere fan. Pak zo'n dominator airflow dinges, zet de dremel erin, en zorg dat je op één of andere manier een goede, stevige twaalf centimeter fan erop gemonteerd krijgt, hoe dichter bij het moederbord hoe beter. Zet de fan dan in PULL, zodat hij warmte wegtrekt van de geheugenbankjes, inplaats van de warmte het moederbord in probeert te blazen. Ik denk dat als je het goed doet, je temps minimaal 35 graden zakken.

Zonder dominator dinges kan het trouwens ook. De meest low-budget manier die ik nu kan bedenken is een paar gaatjes maken in het panel boven je mobo, en de fan simpelweg laten hangen aan een paar tie-rips. Echt vast zittie dan niet, maar waarom zou dat ook moeten, je PC gaat toch nergens heen.
 
owk xtrafreh heb dominator besteld met een stukje 2x12 pins snoer erbij, eerst es kijken wat ie standaard doet en daarna evt. verherbebouwen. wordt vervolgd & bedankt voor alle hulp allemaal.
 
Sow dat duurde even maar nu zijn alle 8 slots gevuld en loopt het kreng niet meer vast. 1 Corsair airflow vastgeklikt boven de bank (dat was simpel) en ipv > 100 C nu ongeveer 80 C bij 30 minuten volle belasting. Had allleen geen vrije stekker meer, dus 1 uitgaande fan eruit gerukt. Die keer via de voeding aansluiten met regelaar ertussen? Nu wordt de cpu koeler wel wat drukker omdat de kast heter wordt vanbinnen en dus weer meer herrie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Zwelgje Mem timing niet corect met xmp profiel Problemen & Oplossingen 4
eknaap Advies Waterkoeling: 965BE, HD6950, GTX260 (216), MEM, NB en SB Advies Waterkoeling Setup 27
LightStar [IN-ACTIVE] Mobo - CPU - MEM - Case Verkocht 7
Harjo Mem Kingston Hyper X 2250 Gesloten 1
JeanPaul [IN-ACTIVE] gpu's/ mem Verkocht 6
Lqd [REFUSED] CPU + Cooler, Mobo + Cooler, Mem + Cooler, GPU + Cooler +res +fittingen Verkocht 11
soppy [INACTIVE] triple ch mem Gevonden 8
R mem cooling Overige Koeling 2
R msi 4870x2 watergekoeld mem te heet ? Waterkoeling 18
Joren corsair ddr2 1066 mem HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
vincent aquacomputer mem block. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P Overclock i7 940 - Asus P6t Deluxe - Mushkin MEM Overclocking 7
Joren mem heatsinks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
X 60MM Fans, o.a. voor Corsair Dominator MEM cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T HBA LSI koelen Overige Koeling 3
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
O Groot tv meubel koelen Overige Koeling 10
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
C Media / tv meubel koelen Overige Koeling 13
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
I Asus R9 290 directcu ii water koelen Advies Waterkoeling Setup 10
X Koelen van een fermentor Waterkoeling 11
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
J Audiomeubel actief koelen Overige Koeling 21
H Koelen van NB/SB en Mosfet en het geheugen Waterkoeling 1
l3p Koelen met bietensap Waterkoeling 11
L i7-920 & GTX470 water koelen Advies Waterkoeling Setup 5
Marcel2102 msi videokaart koelen met waterkoelig Waterkoeling 2
P HTPC koelen Overige Koeling 34
H Logitech Z5450 koelen Overige Koeling 27
Robin Radiator goed genoeg om 2 dikke videokaarten te koelen? Waterkoeling 7
maomanna 9600GT Magic passief koelen Overige Koeling 21
M Hoe goed koelen pads? Overige Koeling 18
RusH blitz extreme chipset koelen of niet ? Waterkoeling 7
Freddy Geheugen koelen? Hardware & Software 26
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Dustyrick [GEVONDEN] Setje DDR3 RAM geheugen Gevonden 0
R Geheugen kapot? Problemen & Oplossingen 5
DieHard [GEVONDEN] 2gb 800mhz ddr2 geheugen. Gevonden 2
gunnie_nl brandje in hynix fabs 1 en 2, prijzen ddr geheugen omhoog Nieuws en Sport 1
canonchiel Advies ram geheugen. Hardware & Software 28
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
A Snelheid geheugen Hardware & Software 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan