• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Meer watergekoelde delen

Bl4ckj4ck666

Active member
Hallo,ik zou graag meer dingen watergekoeld hebben,althans doorzichtig of met licht(rood).
Mijn moederbord is een Z 97 gaming ack van msi.
De videokaart is watergekoeld,maar je ziet het niet want heeblok is zwart.
Ook de cpu is watergekoeld en die blok is ook zwart en zou deze graag doorzichtig hebben en/of oplichtend.
De waterpomp zou ik ook graag doorzichtig hebben maar weet niet welke onderdelen daar ik voor moet hebben.
Het is mijn 1e watergekoelde pc en ik moet alles nog leren,btw alles is verbonden in hardtube.
Mvg
 
Hey Bl4ckj4ck666,

Voordat we kunnen helpen met het uitzoeken van nieuwe waterblokken moeten we iets meer informatie hebben.
Zoals:
Welke videokaart heb je?
Wat voor pompje heb je?

Highflow heeft een breed assortiment van waterblokken dus ik snap dat het verwarrend kan zijn wat je moet hebben. CPU blokken zijn vaak iets makkelijker maar zeker de videokaart waterblokken zijn heel specifiek per model. Als je wat foto's zou kunnen plaatsen is er wat meer informatie zodat we je beter kunnen helpen.
 
Overzicht
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 29 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MSI Z97 GAMING 9 ACK (MS-7926) (SOCKET 0) 46 °C
Grafisch
D2342P (1920x1080@60Hz)
4095MBNVIDIA GeForce GTX 970 (MSI) 27 °C
Opslag
931GB APPLE HDD HTS541010A9E662 (SATA ) 28 °C
931GB APPLE HDD HTS541010A9E662 (SATA ) 27 °C
238GB Samsung SSD 950 PRO 256GB (Onbekend (SSD))
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
NVIDIA High Definition Audio

Het pompje dat weet ik niet welke dat is en hoe je dat kan zien?
Sorry maar ik ben maar een beginner,en dat op mn 40e(qua watergekoelde computer bedoel ik hoor).
 
Zelf ben ik iemand die graag alles zoveel als mogelijk laat matchen met elkaar.
Hetzelfde merk qua waterblokken zorgt er ook vaak voor dat de blokken een zelfde stijl hebben wat er nou eenmaal beter uitziet(in mijn optiek dan).

Aangezien de componenten uit je computer alweer wat ouder zijn kan het soms lastig zijn om blokken te vinden die passen, voornamelijk je GPU.
Je hebt een GTX 970 van MSI, zonder te weten om welk model het precies gaat is het lastig zoeken (ze hebben iets van 8 modellen namelijk)
Los van welk model het precies is, is het ook een oude kaart en zulke oude waterblokken worden helaas niet meer gemaakt.
Als je het precieze model zou weten kan je op bijv. tweakers of in de verkoophoek van dit forum zoeken naar iemand die toevallig zo'n blok verkoopt.
Aangezien je daar best wat geluk bij moet hebben is er ook nog een andere optie, een universeel GPU waterblok zoals de Thermosphere van EK.
Let wel op dat als je zo'n blok koopt, dit koelt alleen de GPU chip zelf, je zal nog passieve koelertjes moeten kopen om op de VRMs en dergelijke te plaatsen want ook die hebben koeling nodig die zo'n universeel blok niet kan geven.

CPU, dit is gelukkig een stuk makkelijker, Intel heeft hun bevestigingsmechanisme (van de 115X socket series) zo weinig aangepast (gewoon niet) door de jaren dat de meeste huidig verkrijgbare CPU blokken ook gewoon op jouw moederbord zullen passen.
Bijna elk waterblok wat je tussen de Intel CPU Waterblokken zal vinden past op jouw moederbord, met uitzondering van de blokken die expliciet voor de 2011/2066 socket zijn bedoeld.

Wat je pompje betreft, ik zal toch iets van een foto moeten zien van je pompje voor ik je verder kan helpen. Je kan ook tussen de Pompen en accessoires kijken of je iets herkenbaars ziet staan.


Het waterblok dat jij gelinkt hebt is een waterblok(soort van) voor je SSD. Dit is eigenlijk een raar waterblok omdat er geen water doorheen gaat. Dit blok schroef je vast op je M.2 SSD en je vult het met koelvloeistof, schroeft het blok weer dicht en klaar. Er gaat geen stromende vloeistof doorheen waardoor die vloeistof niet in je radiator terecht komt en alsmaar opwarmt zonder dat het die warmte weer kwijt kan(behalve terug aan je SSD geven als die probeert af te koelen).
Het is niet persee nodig om je M.2 SSD te koelen met een extra blok maar als je dit wel graag wilt zou ik het waterblok wat jij gelinkt hebt niet aanraden maar eerder voor een simpelere oplossing gaan zoals de EKWB M.2 Heatsink black of de Aqua-Computer M.2 Heatsink. Een simpele passieve heatsink, helaas geen plexiglas dus geen rode ledjes.
 
Het waterblok dat je gelinkt hebt gaat passen, in de omschrijving staat ook dat het blok compatible is met 1150 socket moederborden.

Voor het pompje dat je nu in je PC hebt zijn er (voor zover ik weet en kan vinden) geen losse toevoegingen zoals een plexiglas pomptop verkrijgbaar dus is het niet mogelijk om hier leuke ledjes in te stoppen.

Wil je dat wel graag moet je een nieuw pompje kopen met een plexiglas pomptop. Er zijn eigenlijk 2 soorten pompjes, DDC en D5.
De DDC pomp is een wat meer budget georiënteerde pomp, deze pomp is eigenlijk bedoeld voor de wat kleinere loops, 1 radiator met 1 of 2 waterblokken.
De meeste mensen die meer blokken en/of radiators in hun systeem hebben kiezen vaak voor een D5 pomp, deze zijn wat sterker als er veel restrictie in je loop zit en ze zijn over het algemeen iets stiller, en iets duurder.

DDC Setje:
Alphacool DDC Pomp
Alphacool Plexi DDC Pomptop

D5 Kit:
Alphacool D5 Pomp met Plexi Top
 
Waterkoeling voor SSD is niet nodig, het mag best 50 graden worden, je hoeft je daar geen zorgen over te maken.
Lagere temperatuur is altijd wel beter, maar dat kan je al gemakkelijk krijgen door een ventilator er langs te blazen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
T montage handschoenen meer maten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
A bitspower watertank z-multi 150 lekt niet meer gelukkig....... Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Homienator Meer HDD's Problemen & Oplossingen 9
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
coolfris MIPS niet meer Nieuws en Sport 5
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
R Pc boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
DieHard [GEVONDEN] HDD met 1 TB of meer. (eventueel ruilen 500GB + bijbetaling) Gevonden 7
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
DieHard Externe HDD wordt niet meer herkent. Problemen & Oplossingen 2
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
Crosshair 4 Extreme-666 wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance Waterkoeling 44
Homienator Meer sata poorten?! Hardware & Software 7
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Cygnitr0n i7 870 (4 Cores 4 Threads) doet het niet meer Problemen & Oplossingen 2
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
B Nooit meer Gigabyte voor mij. Hardware & Software 5
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Joren PC wilt niet meer starten Problemen & Oplossingen 11
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan