• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

media center

Dustyrick

Junior Member
hallo,

Ik vroeg me af, of het mogelijk is om zelf een mediacenter te maken, Ik wil er voornamelijk films en muziek mee gaan afspelen.

verder heb ik nog een paar vragen:

- Is het mogelijk om ook websites te bezoeken met een mediacenter ?

- Kan je zelf een media center bouwen ?
* Zo ja, wat heb je er allemaal bij nodig ?

En hoeveel gaat het allemaal ong. kosten ?

alvast bedankt;)
 
je bedoelt een mediacenter PC???
als jij een gewone pc kan bouwen kan jij ook een mediacenter pc bouwen ;)
je kan op een mediacenter pc ook alles wat je op een gewone pc kan (internetten gamen enz)

alles wat je voor een gewone pc nodig hebt
aan welke eisen de hardware moet voldoen light eraan wat voor eisen jij stelt (moet hij full HD kunnen afspelen??)
 
idd je zegt het zelf,

is ook gewoon een pc in een kleinere kast hoeft niet altijd in een kleine kast,
maar vaak wel, Omdat hij dan in een kastje of iets staat.

Alleen voor films,.en andere media enz enz , ( dus evt ook gaming )
 
Nee, wel zijn er vaak speciale behuizingen voor media centres (of HTPC's) die dan kleiner zijn, en vaak ook liggend zijn gebouwd in plaats van staant.
De Intel Core i3 heeft zelfs een geintegreerde graphics, zodat een videokaart of onboard video op het moederbord overbodig is.
Er zijn ook speciale moederborden voor HTPC's, deze zijn zeer klein en hebben ingebouwd geheugen meen ik (ben niet 100% thuis hiermee) en ook speciale mini voedingen.
Maar in veel HTPC cases past ook een mATX moederbord met een gewone voeding.

Voorbeeld van een dergelijk moederbord: (zie wel dat hier gewoon geheugen in geplaatst moet worden, maar het idee moge duidelijk zijn)
DG45FC.jpg



Een HTPC is dus ook een normale PC, en als jij dus gewoon een Cooler Master kastje naast je tv wilt zetten werkt dat net zo goed als media center.
Enkel vinden veel mensen het mooier staan om een echte HTPC kast in een tv meubel te zetten.
Een ander voordeel van HTPC cases is dat deze vaak al standaard uitgerust zijn met een LCD displaytje voor info (zoals een dvd speler) en een afstandbediening, die je voor een normale pc case nog apart bij zou moeten bouwen.
 
nee hoor je hebt speciaal afstands bedieningen ;)
ik weet niet of genoeg verstand hebt, maar maak anders een lijstje van componenten en die post je dan hier (dan kunnen wij evt nog advies geven)
 
En als ik hem zelf bouw, is het dan ook mogelijk om alles met afstandbediening te doen, of moet ik dan alles gewoon met toetsenbord en muis doen?

Kan met beide, er is dan media software waarmee je muziek en films en dergelijke gewoon met de afstands bediening kan afspelen,
maar je kan er ook gewoon msn opzetten en een draadloos toetsenbordje op de bank leggen :)
De mogelijkheden, zijn eindeloos :D
 
Daarnaast zijn er ook nog mITX H55 borden te koop voor socket 1156, zoals bijvoorbeeld deze Gigabyte GA-H55N-USB3.

Samen met een i3 540 of 550 erin (ingebouwde GPU) en 4gb Kingston DDR3 ram (bijvoorbeeld: KVR1066D3N7K2/4G) heb je al een prima basis voor HD Materiaal.

Dan dus nog een geschikte behuizing, hdd, brandertje eventueel geheugenkaartlezer erin en je kan aan de bak (software dan ook nog natuurlijk).
 
en hoe zit dat dan met die software, is die gewoon te downloade of te koop ?

en waar kan ik aan ze afstandsbediening komen, want ik heb al op meerdere sites gezocht maar kan het nergens vinden..
 
je kan of windows xp mediacenter gebruiken of windows 7 home premium/profesional of ultimate
kan je "minder legaal" downloaden of de windows 7 versies kopen (wat een hoop kost)

en hier de standaard microsoft remote
 
Ga je er ook TV mee kijken? Bv. i.c.m. digitenne, werkt vlekkeloos.

Zoiezo als software raad ik je MediaPortal aan. Hier zijn zoooooveel plugins voor + het is freeware, awel, voor een jaar terug
 
Hier mijn htpc @ tweakers.net

Zoals je ziet een gewone pc
En als je er geen tv mee wilt kijken zou ik zeer zeker voor xbmc gaan :)

En ja een afstandsbediening kan je zo gek maken als je zelf wilt.
Ik heb het nu zo dat zelfs de vrouw er mee om kan gaan :)

Dit is een filmpje van vorig jaar, het ziet er nu nog veel beter uit.

 
Nee ik ben net van plan om er TV mee te gaan kijke, alleen om films en muziek mee te kijken/luisteren en af en toe msnen vanaf de bank....Hoeveel kost dat ong. allemaal bij elkaar ? moederboord, werkgeheugen en voeding heb ik al.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan