• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Me kamer trekt teveel ampere...

Companion

New member
Goede dag,

Mijn kamer trekt teveel ampere waar door gister uitgebreide stroomstooring was, op dit moment heb ik alleen me PC en Monitor aan staan in me kamer. Het probleem is dat gister avond de aardlek schakelaar zich steeds inschakelde & dat we toen steeds stroom uitval hadden.

Mijn vragen hier voor zijn:
-Wat zijn de factoren die dit kunnen ver oorzaken?
-Kan een 650 wat wel zoveel ampére vragen?
-Hoe kan ik dit het beste meten? (want meten is weten!)
 
Belangrijkste is: Wat zit er allemaal op die groep aangesloten. Je pc kan net de druppel geweest zijn.
Het gekke is mijn pc heb de hele dag vol toeren gedraaid na dat die in is gebouwd, en er was niks (extra's) aan gegaan de afgelopen 3 uur op die groep.

Maar zijn er manieren om de ampere van me pc te verminderen zonder lichtere voeding/waterpomp?
 
Meer van dezelfde groep af halen, dat is het enige dat helpt.

Belangrijker is om te bepalen wat je allemaal op de groep hebt waarvan elke keer de aardlekschakelaar omklapt. Daarbij, hoe heb je je pc aangesloten op de netstroom. Is dit met een verdeeldoos of rechtstreeks op de muurdoos?
 
Mooie stekkers, maar nog zegt het niets over wat je nu allemaal aangesloten hebt op die groep, denk aan:

- Koffie apparaten / waterkokers,
- Verlichting,
- Hardware onderdelen,
- Randapparatuur,
- TV / Spelcomputers,
- Wellicht een kleine koelkast ofzo,
- Overige...

Tevens, hoeveel Ampere mag die groep hebben? Is het een 16A?
 
Zeg dat je 650W voeding 700W input heeft ( interne verliezen enz vragen wat meer als wat er uit komt ) dan trekt hij 3A, dan heb je dus nog meer als genoeg over of je stop nu 10 of 16 ampere is.

Denk dat het probleem bij een verouderde aardlek of automaat zit.
Heb hier hetzelfde probleem gehad, ene keer viel hij uit bij het opstarten andere keer kon ik er nog een 2000W stofzuiger bij aangooien.
 
Ik denk niet dat het aan je verbruik ligt, je kan wel 7 van die pc's aansluiten op 1 groep. Als het een slechte groep is met wat stof e.d. kan je er alsnog een stuk of 5 laten draaien. (Mits je ze niet allemaal in 1x tegelijk aanzet)

Je zou even een foto moeten maken van je meterkast en erbij zetten welke precies uitslaat.
Je hebt namelijk ook aardlek automaten, dus iedere automaat is tegelijkertijd ook een aardlek opzich
Of is het je aardlek die uitslaat of je automaat die daar onderverdeeld zit?
Je aardlek kan uitslaan op een sluiting of op een aardlekfout.
Je automaten die onder de(groepen) aardlek zitten gaan uit op overbelasting of op sluiting.

pics needed :)

ps. een aardlekautomaat uitblazen/zuigen kan ook erg veel helpen
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan