• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Marktplaats: vga kaart gtx480

ik hoop van harte dat hij me probeert ergens te ontmoeten... ik ga mn best doen om deze lutser te vinden in ieder geval!
Oh, en voordat er misverstanden ontstaan: ik ga geen dikke maatjes met 'm worden, maar wát ik ook van plan ben, het is allemaal legaal! :D

Verder heb ik alle info even doorgestuurd naar marktplaats. ik ben benieuwd of ze er wat mee gaan den...
 
hieronder de reactie die ik kreeg met de sourceinfo ;

X-Account-KFrom - Sat May 01 00:42:14 2010ey: account2
X-UIDL: AAAYqipFAAQVHF6N3WdLZqU6yrUqX+a7
X-Mozilla-Status: 0011
X-Mozilla-Status2: 00000000
X-Mozilla-Keys:
Received: from cpsmtpi-eml01.kpnxchange.com ([10.94.77.71]) by CPEXBE-EML17.kpnsp.local with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Sat, 1 May 2010 00:37:21 +0200
Received: from cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com ([213.75.39.9]) by cpsmtpi-eml01.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Sat, 1 May 2010 00:37:21 +0200
Received: from cpbrm-ews23.kpnxchange.com ([10.94.84.154]) by cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Sat, 1 May 2010 00:37:21 +0200
Received: from snt0-omc3-s8.snt0.hotmail.com ([65.55.90.147]) by cpbrm-ews23.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Sat, 1 May 2010 00:37:21 +0200
Received: from SNT131-W56 ([65.55.90.135]) by snt0-omc3-s8.snt0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675);
Fri, 30 Apr 2010 15:37:20 -0700
Message-ID: <SNT131-w5693E626BA053D5D66735BD6000@phx.gbl>
Return-Path: jandevries1923@live.nl
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_fead46f7-fa32-4b27-8e9e-58f625501737_"
X-Originating-IP: [82.75.216.165]
From: Jan De Vries <jandevries1923@live.nl>
To: <p.lenting@wxs.nl>
Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Te Koop evga vga kaart gtx480 1536mb
pcie
Date: Sat, 1 May 2010 00:37:20 +0200
Importance: Normal
In-Reply-To: <20100430183549.66CDA78054@marktplaats.nl>
References: <20100430183549.66CDA78054@marktplaats.nl>
MIME-Version: 1.0
X-OriginalArrivalTime: 30 Apr 2010 22:37:20.0752 (UTC) FILETIME=[B20ECF00:01CAE8B5]
X-RecipientDomain: wxs.nl

--_fead46f7-fa32-4b27-8e9e-58f625501737_
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-15"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable


deze kaart is nog beschikbaar wel zou ik graag iets meer gegevens willen ui=
twisselen voordat ik een betaling accepteer on ieder geval zijn mijn gegeve=
ns

=20

Jan De Vries
Ringdijk 20
8244 BA Lelystad

Rek.Nr: 5259.90.933 (ABN Amro)

=20

MVG Jan de Vries=20
 
Lees vooral het dossier op opgelichtopinternet.nl over deze persoon.
De namen die met deze persoon in verband gebracht worden zijn o.a.
Frank van der Peet Neede
Frank vd Peet Neede
Marieke Buisman Ellewoutsdijk
Tina Bouwman
Even googelen en je vindt het wel. Er zijn zeker 5 lopende aangiften tegen deze persoon met zeker voor € 650,- schade.
 
cool, jij hebt wel een goede IP gekregen! Ziggo klant uit Enschede! :)

Post dat vooral ook even op opgelichtopinternet.nl bij het dossier, dat is namelijk een tweede match uit die regio.
 
idd t leid naar ziggo enschede
ik probeerde account te maken bij opgelichtopinternet maar lukt me niet
krijg steeds fout
van mij mag je deze gegevens daar plaatsen als je daar wel kan inloggen
 
Verdom$#^&*, ben er ingetrapt als een beginneling met deze Jan de Vries. Heb 'm € 95,- gestort op z'n rekening. Betaling kan ik niet meer intrekken.
Voordat ik 'm betaalde hebben we een mailwisseling gehad, zie hier (misschien dat anderen hier nog wat aan hebben of er iets in herkennen):

1ste contact: "ik zag dat u mij al eerder had gemaild maar was niet in de buurt van de pc verder kan ik u melden dat de grafische kaart [prima in orde is enigste reden van verkoop is dat dit een evga van nvidia is en die van ati iets geruislozer is en het spel wat ik momenteel veel doe heeft nu eenmaal zo'n goeie kaart nodig maar er is dus helemaal niks mis met deze kaart behalve dat die u niet word gebruikt door een gamer maar door de kast en weg wil gaan stoffen :)

mvg"

2e contact: "de kaart is in principe geruisloosmaar ik ben zelf echt een gamejunkie dus ik moetaltijd de beste van de beste hebben das ook het enige waar ik geld aan uitgeeef in mijn leven werk er elke dag voor en de reden dat ik uitgerekent nu deze kaart voor weinig verkoop is dat ik net een noieuwe processor eeheb gekocht en de geen rekenschap mee heb gehouden dat het morgen koningeinnendag is dus ik moet iets geld hebben en dacht die kaart ligt ermaar dus verkoop hem maar nu had ik hem de hele week al voor 175 op het net staan en had ik bijna geen reacties en morgen is het al koninginnendag dus heb ik maar besloten om hem alleen vandaag voor een bedrag net onder de honderd te verkopen omdat dit gelijk een stuk minder klinkt dan 100 maar als ik hem morgenmiddag nog niet heb verkocht dan zet ik hem er weert op voor 175 dus als je er belang bij heb heb je dus geluk dat je hem voor zo weinig kunt krijgen omdat ik van de week teveel aan een nieuwe processor heb uitgegeven dus vandaar :p

met vriendelijke groet"

3e contact: "betaling kan contant of per bank dus halen of evt versturen maakt mij niet uit als het maar voor morgenmiddag is anders kan ik mijn feestje morgen wel vergeten :p"

4e contact: "ik kan daar zo een indicatie van maken ik heb zelf abn amro dat wil zeggen dat als u ook abn amro hebt de financien direct in orde zijn heeft u een andere bank zou ik u willen vragen de betaling middels een spoedbetaling te doen dan heb ik dit geld morgen en misschien al straks op de rekening verder kunt u de kaart halen alleen het lijkt mij makkelijker en goedkoper voor u als ik zodra de betaling gebeurt is dit gelijk zie of dat u een bewijs toe mailt ofzoiets en dan breng ik hem morgenvroeg naar het postkantoor en dan zal die zaterdag geleverd moeten worden alleen dit is een indicatie van tnt en van de bank dus of dit in de werkelijkheid ook zo gaat dat durf ik u niet te garanderen wel dat ik heel blij ben iemand te hebben gevonden voor deze kaart omdat ik er toch best wel wat geld heb ingestoken en die maar in mijn kast ligt

mvg"

5e contact: "mijn gegevens zijn

Jan De Vries
Ringdijk 20
8244 BA Lelystad

of

Jan De Vries
Nutstraat 11
8861 XN HARLINGEN

en mijn rekeningnummer is 6133.20.417

kunt alleen nog wel even uw postgegevens terugsturen??

mvg"

6e contact: "ik hou je op de hoogte"

Einde emailwisseling




Dit waren al zijn antwoorden op mijn vragen waarna ik tot betaling ben overgegaan (stomme beginnersfout van mij, is me nooit eerder gebeurd, maar ja).
Heeft er iemand nog tips voor me wat ik nu verder kan doen, behalve dan aangifte bij de politie?

Vriendelijke groet Eric
 
Dat is flink zuur eric.
Er is weinig wat je kan doen behalve aangifte, wat wel slim is is om je handen ineen te slaan bij andere mensen die slachtoffer zijn geworden van deze oplichter en zo veel mogelijk data online te zetten.
En de volgende keer als je iets ziet wat eigenlijk te mooi is om waar te zijn even vragen op het forum er zijn hier veel mensen die er verstand van hebben.:icon_wink:
 
Ik vraag altijd een foto met een specifiek voorwerp ernaast als ik echt dure dingen ga kopen, maar dan moet hij het ook op een bepaalde plaats neerleggen.

Trouwens, mensen die zoveel moeite doen om zo'n nette mail te typen vertrouw ik in eerste instantie al niet als de prijs te mooi is om waar te zijn.
 
juist zeker aangifte doen , t is effe gedoe maar vergroot de kans wel dat er actie ondernomen word , hoe meer hoe beter
er zijn inmiddels al meerdere aangiftes begrijp ik
vergeet vooral niet t aangifte nummer door te geven aan de andere slachtoffers die nog aangifte moeten doen of t al gedaan hebben en dit als aanvulling kunen doorgeven , dit maakt politie onderzoek makkelijker tussen de diverse kantoren
en de zaken bij elkaar te brengen.
Het lijkt me voor politie een koud kunstje om er achter te komen wie hij is en waar die woont dmv de provider gegevens zodra ze die moeten vrijgeven.
en wie weet is de dader al wel een bekende van de politie maar is er nog altijd niet veel aangedaan wegens gebrekkig bewijs of de zaak nog te klein om daadwerkelijk actie te nemen.
 
hieronder de reactie die ik kreeg met de sourceinfo ;

X-Originating-IP: [82.75.216.165]
From: Jan De Vries <jandevries1923@live.nl>

dit is wat ik hierop heb gevonden via mijn bron:

82.75.216.165 IP address location & more:
IP address [?]: 82.75.216.165 [Whois] [Reverse IP]
IP country code: NL
IP address country: ip address flag Netherlands
IP address state: Overijssel
IP address city: Enschede
IP address latitude: 52.2167
IP address longitude: 6.9000
ISP of this IP [?]: Essent Kabelcom B.V. B.V.
Organization: Ziggo Consumers
Host of this IP: [?]: cc733127-a.ensch1.ov.home.nl [Whois] [Trace]
Local time in Netherlands: 2010-05-05 21:54
 
met die gps coordinaten heb je bijna zijn huis :p

en op basis daarvan zou ik willen zeggen/gokken de flat op de volgende pic ;)

2ceku2v.jpg
 
Als ie in die flat woont, woont ie in ieder geval niet op een hoge verdieping....het is meer een laag bij de gronds persoon. Maar ff zonder gekheid, ik heb de neiging er te gaan staan posten, ik ben er nu zo op gefocused dat ik denk 'm er zo uit te kunnen pikken.
 
idd aardig hoge kans dat die zich daar schuilhoud
daderprofiel is al aardig gemaakt zo lol
goedkope woning waarschijnlijk ook
je kan altijd een gok wagen en rondvragen in de buurt
posten kan natuurlijk als je in de buurt ben zou dat niet smorgens doen want zo iemand ligt dan nog wel op bed dronken of stoned
denk eerder savonds laat / snachts dan pik je er wel uit waar t licht nog brand

echt humor hoeveel je van iemand kan terug vinden.
Aan de andere kant, naatje dat er zoveel van je vonden kan worden.
internet kent geen geheimen
laat staan als je gerechtigd bent op voledige toegang tot persoonsgegevens
bij zo provider weet niet in hoeverrre dat politie mag .. mischien alleen nog
door uitspraak van een rechter
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Johnny Verzameltopic regelgeving Marktplaats HighFlow Forum 8
Wouter Marktplaats Regels HighFlow Forum 2
M Bitspower VGA Multi-Link Bridge For 2 Slots Application (POM) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
T Bitspower VGA SLI/Crossfire Bridge For 3 Slots Application - Acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
the_cyberspace Bitspower VGA waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
vincent 2 vga in 1 pc 2 desktops :P :D Hardware & Software 1
S VGA waterblocks fullcover en universeel Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT]2 x EK-VGA Supreme HF Universal Acetal/Copper + 2 x EK-VGA Easy Mount Verkocht 1
DjangoSoe [IN-ACTIVE] vga/ dvi/ hdmi gezocht gevraagd gevraagd Gevonden 0
ShadowBumble [VERKOCHT] Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 + EK Block + Backplate + MiniDP -> VGA Adapter. Verkocht 4
V Advies gevraagd m.b.t. 2 maal VGA coolers Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoel set voor cpu en vga Advies Waterkoeling Setup 3
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
vincent EK-VGA Easy Mount HF - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
Rooneys Ik krijgt een piepmelding van moederbord of vga? Problemen & Oplossingen 6
Fall3n [GEZ][TijdelijkLenen] Male DP To Dvi Adapter of Male DP to VGA Adapter Gevonden 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [INACTIVE] Beetje fasoenlijke VGA kaart met WC (full cover) Gevonden 6
D advies voor vga waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
The_Saviour# [inactive] vga Gevonden 7
L PS3 op VGA-beamer Hardware & Software 9
Legendary1985 [VERKOCHT] 2x Thermaltake Toughpower VGA 650W (nieuw) Verkocht 25
D [CANCELED] iPad+Dock+VGA kabel+Ipad case+2e iPad case Verkocht 3
R Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke? Overige Koeling 31
Nerd1979 Waterblock 5870 > VGA melding Waterkoeling 17
dark viper zwolle VGA verlichting Cases en Modding 19
N Swiftech MCW60 GTX285 VGA Cooler Bundle HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A boot fail bij vga bios Hardware & Software 10
Prodigys Akasa Vortexx Neo VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Maatje Zalman VGA Cooler VF1000-LED (op HD4850) HighFlow Product Reviews 0
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M 2e EAH6850 erbij voor CF of een enkele nieuwe kaart? Hardware & Software 8
A waterblock voor deze grafische kaart MSI N660-TF-2GD5/OC Twin Frozr III GeForce GTX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
iSP [GEVONDEN] Nvidia midrange kaart Gevonden 1
C Grafische kaart - PCI-e 2.0 x16 Hardware & Software 3
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan