• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Man krijgt 180eur boete, wegens zelfgemaakt bankje

Johnny

Moderator
Forumleiding
Ik kwam zojuist dit bericht tegen, en je wordt hier gewoon misselijk van.



ELBURG - Het is verboden een zelfgemaakte houten tafeltje op straat te zetten. Het tafeltje dat Marcel van den Reek (59) uit Elburg bij een recreatiebank tegenover zijn huis had gezet werd door de politie in beslag genomen. „Nu heb ik ook nog een gepeperde bekeuring van 180 euro gekregen, omdat ik zonder vergunning gebruik heb gemaakt van de openbare ruimte.”

Marcel van den Reek met zijn illegale tafeltje
elburg_879746d.jpg

Foto: Bob Friedländer

Van den Reek plaatste het krakkemikkige tafeltje – „binnen een half uur van een paar oude planken gemaakt” – enkele keren per week bij de recreatiebank om een bakje koffie of kop thee op te zetten als hij daar even wilde genieten. „Ik las er ook de krant en haalde het buitenmeubel daarna meestal weer weg”, zegt de Elburgenaar. „Begin juni sommeerde een agent me mijn tafel zo snel mogelijk te verwijderen. Ik gaf aan dat ik hem later wel zou weghalen, waarop de agent het meubel in beslag nam.”

Terug

De Elburgenaar schreef een brief in de hoop het tafeltje terug te krijgen. „Een paar weken geleden leverden agenten hem weer netjes af, maar tot mijn stomme verbazing heb ik nu wel een forse bekeuring gekregen. Dat is toch ongelooflijk? De tafel is amper groot genoeg om De Telegraaf erop te kunnen leggen!”

Volgens de politie is er ingegrepen na klachten vanuit de buurt. Van den Reek zou vaker voor overlast hebben gezorgd, vandaar dat besloten is om direct tot actie over te gaan. Waaruit de eerdere overlast bestond, wil de woordvoerder niet zeggen.

Onzin

Buurman Henk Stappenbeld noemt de overlast van het tafeltje onzin. „Er zijn zelfs Elburgenaren die gebruik hebben gemaakt van het meubel toen het er even stond”, zegt hij. „Het ziet er eerder naar uit dat de politie hem heeft geprobeerd te pakken, onder het mom van onterecht gebruik van de openbare grond.”

Een andere buurvrouw bevestigt dat beeld. „Niemand heeft hier problemen met Marcel. Misschien is er sprake van rancune, hij is namelijk wel eens in aanraking geweest met de politie.” Volgens de buurvrouw was dat wegens drankmisbruik.

Copyright Telegraaf
 
Inderdaad Freddy, net zoals dat van die fietser met achterlicht die het niet deed ofzo? Paar dagen in de cel?

Nederland begint echt met de grootste onzin, laat ze een paar echte criminelen opzoeken..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan