• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM

[MENTION=1]Freddy[/MENTION]
Is de kabel in de shop niet juist de verkeerde kant op? Of klopt het plaatje niet in de shop?

TS wil van GPU fan naar gewone PWM, in de shop staat van PWM naar GPU fan.
 
Die van de shop is inderdaad als je een andere PWM fan op jouw videokaart wilt aansluiten.
Mensen nemen deze kabel meestal als ze de stock fan willen vervangen voor een betere fan.

Maar TS wilt de stock fan (op de GPU cooler) juist zelf reguleren (op mobo of controller) ipv door de videokaart?
 
Klopt.

Ik ga binnenkort upgraden naar een GTX 1070, en neem daar dan een Arctic Accelero Xtreme 4 bij. Alleen wil ik lager kunnen dan de standaard 30% Fan Speed.

Dus met een Male GPU 4-Pin naar Female PWM 4-Pin kan ik de fans op mijn Scythe Kaze Master Pro aansluiten. Heb ik ook geen extra Software meer nodig voor de Fan Speed. Alleen de eerste keer om even te monitoren.
 
[MENTION=5080]TheDeeGee[/MENTION]
Je weet dat de Scythe Kaze Master Pro geen PWM fancontroller is? Die regelt puur op voltage, 30% fan speed ga je simpelweg niet eens halen met die controller aangezien dat gelijk staat aan 3,6 Volt ongeveer. Dat is (waarschijnlijk al) veel te weinig voor de ventilator op de Arctic Accelero Xtreme 4.

En daarnaast heeft die fancontroller een instelgebied van 3,7 tot (theoretisch) 12v, plus 0v (dus uit). Dus 31% tot (theoretisch) 100%. Ik zeg bewust theoretisch, omdat die controller de 12v niet eens haalt volgens testen bij HWI.
 
Weet dat het geen PWM is, heb er 5 Noctua NF-S12As aan hangen op 500 RPM.

Ik zie het wel, zo duur was dat kabeltje nou ook weer niet. Kan hem altijd nog aansluiten op de videokaart zelf mocht het niks uithalen.

Mijn huidige GTX 680 met Arctic Accelero Twin Turbo 2 heb ik ook altijd op 35% draaien, dus heb geen Fan Curve of PWM nodig.

De Coolers van Arctic kunnen op 20% draaien (900 RPM) volgens de website. Maar goed als de fan controller dat niet haalt heb ik daar natuurlijk niks aan ^^
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K 4-pin PWM Male to 3-pin Female Adapter Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t 4-Pin Molex Male Black ACR-CB8539 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
K0G3L 8-PIN ATX Mobo Power Connector - Black Male HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
maomanna [GEVONDEN] C13 male socket Gevonden 13
Fall3n [GEZ][TijdelijkLenen] Male DP To Dvi Adapter of Male DP to VGA Adapter Gevonden 3
Alex Molex Male connector voor PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
S USB kabel male-male HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Hayato Zwarte 4pin connectors (male) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Internal usb header male naar usb type a connector HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
ZwerverRoodbaard BP Male-to-Male fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Z 4-pin PWM Fan Hub voor 10 fans? Advies Waterkoeling Setup 1
S 3 en 4 pin fans aansluiten op een 4 pin pwm header. Hardware & Software 7
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
meneer peer 24 pin extenders >30cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
TinusB 18 pin en 10 pin connector PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B 4-PIn naar 3-Pin ?? Overige Koeling 3
R 4 pin pwm splitter Overige Koeling 3
M Female To Female 4-Pin of 3-Pin Connector HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
X fan 3 pin of 4 pin voor radiatoren en fan control Waterkoeling 17
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
W pin / terminal voor CCFL connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
NAVYVIPER Bitfenix 4-Pin 12V Verlengkabel - 45 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
I psu 8 pin verlengen Cases en Modding 2
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
Luculenus 2-PIN 5MM LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
U 2 pin kabel met knop gezocht HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan