• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Maarten - In aanbouw

Maarten

Junior Member
Inhoud van jouw Topic
Je dient minimaal het volgende lijstje in te vullen:
0. Naam: Maarten
1. Nickname: Maarten (meer dan genoeg)
2. Leeftijd: 27
3. Woonplaats: Utrecht
4. Studie/Werk: Rechten aan de UU
5. E-mail: /
6. MSN: /
7. Xfire: /
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen? T.net en HWi.info

Mijn systeem bereikte de respectabele leeftijd van 3 jaar en dus vond ik het tijd worden voor een nieuw iets. Sommige onderdelen kunnen nog prima mee en dus heb ik die gehouden (voeding, optische drives, HDD's, behuizing). Ook leek het mij wel interessant om met waterkoeling te gaan knutselen. Gewoon, zomaar omdat het hobby is. Maar dat is makkelijker dan gezegd dan gedaan. Je loopt tijdens het bouwen tegen de nodige problemen aan. Aangezien ik geloof dat een probleem pas een probleem is als je er geen oplossing voor kan vinden valt het nog alleszins mee. Volgens mij is het ergste achter de rug. Mijn nieuwste probleem is dat de ruimte tussen GPU fitting en radiator fitting dusdanig klein is dat de slang die buiging echt niet gaat maken. (+/- 1,5 CM). Ik vrees dat ik bij Freddy een paar L vormige fittingen moet afnemen om die verbinding te kunnen maken... Anyway, dit is mijn eerste WC setje en tot nog toe gaat het prima. Ik hoop dat het systeem straks waterdicht wil functioneren. :)


Mijn PC:
MOBO: Asus Maximus II Formula
CPU: Intel e8500, 3,16 Ghz
MEM: Corsair Dominator 2x2GB 1066 Mhz CL5 DDRII
VGA: Saphire Ati 4870
SOUND: Meegeleverde FX kaart van Asus
HDD1: WD Raptor 74GB
HDD2: 320 & 500GB
OPT1: 3 jaar oud NEC dingetje
OPT2: zie bovenstaande regel
PSU: Tagan 480 watt
CASE: Verzaagde Lian Li V1000 met sidewindow
OS: Nu nog XP SP3 maar straks Vista x64 proberen
MON: Samsung 245B
KB: Logitech MX3100
MOUSE: Logitech MX1000
MOUSEPAD: Ikea Bureau
HS: niet aanwezig
SPRS: Een onbekend creative setje dat het na 4 jaar nog erg goed doet.
INET: Orange 20/1 Mb
Koeling: Waterkoeling, anders had ik hier weinig te zoeken.
Bovenop het systeem treft u als kijker een Thermochill Shroud (door een autospuiterij in een zelfde kleur gespoten als de behuizing) aan waarin 3 Akasa 12 CM ventilatoren hangen. Direct daaronder, in de behuizing hangt een Thermochill radiator. CPU blok is een Fuzion V2, GPU blok is van EK, Swiftech MCP-655 pomp met Micro res. Slangen zijn 1/2" van Tygon.


PS. nog bedankt voor de Skittles bij mijn bestelling bij HF. Erg lekker tijdens het knutselen. :)

EDIT:
Foto toegevoegd.

Dit is het dus tot nu toe. Valt nog niet echt mee te werken...
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan