• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Luchtkoeling

useless

New member
Beste forum mensen,

Ik ben nieuw wat betreft lucht koeling vandaar het volgende vragen.

Ik heb mijn computer in mij kamer staan en als ik de kamerdeur dicht doen, dan wordt het best warm en met computer al helemaal. Kamer temp zijn dan ongeveer 22 ~ 26

Mijn vragen is dan welke luchtkoeler zijn de stilst en best koelende, want ik moet er nog kunnen slapen als die aan staat voor download.
Ik moet mijn i7 en ATI HD 4890 koelen. De temp van i7 zijn gemiddeld 6o tot 72 en van ATI 65 on idle tot 70. Ik heb de coolermaster m690 met alle luchtkoelers standaard en ook die van cpu.

Ik hoop dat jullie mijn verder kunnen helpen.

Groet,

Osman
 
Wil je je kamer gaan koelen met die koeler????:hmm

Des te beter de koeler in je pc gaat koelen, des te warmer het gaat worden in je kamer. Simpele wet van warmteverplaatsing. Met een beter koeler in je pc wordt je kamer zeker niet koeler!!

Gr Yil
 
Nee dat niet maar dat ik bedoelde was dat mijn kamer zelf warm is en de warm lucht in de kamer gaat de pc in, dus er is iets extra's nodig om het koel te houden. Ik zet ook door de dag mijn deur open en als later mijn pc stil is, kan ik gerust de deur open zetten omdat dan niemand last van zou hebben. :)
 
Dat zijn idd goede coolers, wel aan de prijzige kant maar je hebt dan wel de beste :)

Als jouw budget het niet haalt, kan je ook kijken naar de Scythe Mugen.
 
Ik wil de Scythe Mugen Infinity 2 SCMG-2000 kopen, maar is er een betere in verhouding met prijs/kwaliteit? Ik zou graag ook 2 120mm luchtkoelers willen nemen, maar welke is de vraag?

rond 80 euro zou ik willen uit geven omdat er nog andere zaken erbij gekocht moeten worden.
 
De Mugen 2 zit met prijs/kwaliteit verhouding erg goed.
Denk geen betere.

Je bedoelt nog twee "fans" erbij?
Yate Loon zijn lekker goedkoop en toch goed.

Als je voor stil wilt gaan, kan je kijken naar Noctua.
De Noctua S12-1200 zijn nu in de aanbieding bij ons en interessant voor jou.
 
De Mugen 2 zit met prijs/kwaliteit verhouding erg goed.
Denk geen betere.

Je bedoelt nog twee "fans" erbij?
Yate Loon zijn lekker goedkoop en toch goed.

Als je voor stil wilt gaan, kan je kijken naar Noctua.
De Noctua S12-1200 zijn nu in de aanbieding bij ons en interessant voor jou.

Kun je deze ook instellen met software op je pc?
Noctua 120MM NF-S12B FLX 1200-900-600RPM

CODE: 4778

sorry voor late reactie ik moest werken tot 22.00 uur
 
Dan zou je het op jouw moederbord moeten aansluiten.
Of wil je een fan controller tussen zetten?

En fan controller is wel het makkelijkste om jouw fans te reguleren.

Freddy,

Ik ben van plan om dit te kopen, maar is het goed of wat kan beter?

Mugen 2 is voor cpu en er komen twee noctua-120mm-nf-s12-800rpm. de noctua-120mm-nf-s12b-flx-1200-900-600rpm die komt voorin en de luchtkoeler die orgineel voorin bij coolermaster m690 is wordt naar bovenkant van de kast verplaats.
121130522219bf497d92.jpg


Scythe 1366 Mounting Clips 4WAY SCCL4-1366 en deze zijn om de luchtkoeler vast te zetten Scythe 120MM Fan Clip SCY.12FC-Type.A .
Ben ik zo goed bezig of zit in totaal verkeerd. De mounting Clips ik wilde het gebruiken van backblate maar dat zou niet ervoor zijn waarschijnlijk heb je iets anders in voorraad?

Dank je wel allemaal voor jullie reacties :)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan