• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

LQ1000 upgrade

Ludo

New member
Goedendag,
Ik heb een probleempje met mijn Zalman LQ1000. Bij het opstarten gaat de computer zeer vaak piepen en start niet meer op.
Ook komt het spontaan voor als ik de computer aan heb staan.
Ik ben er achter gekomen dat dit in elk geval ligt aan de flowmeter die stil staat.
Hierdoor wordt een alarm gegenereerd en stopt de PC met opstarten ivm een temp beveiliging.

Wat ik ga doen is de flowmeter vervangen, maar wil gelijkertijd de pomp ook vervangen.
Ik heb gezien dat de EK DCP 4.0 een stille en sterke pomp is, dus zat ik daaraan te denken.

Mijn vragen;
- kan ik de EK op dezelfde manier aansluiten als de originele pomp ??
Dat houdt in dat ik de pomp aan de voorzijde van de kast kan regelen voor wat betreft de snelheid....
- past de pomp (heeft iemand daar ervaring mee in combinatie met een LQ1000)..


Verder heb ik nog een klein probleempje, ik heb in de kast een HD5850 videokaart met een EK waterblock erop (full cover). Omdat de aansluitingen voor de waterslangen aan de zijkant van de kaart zitten, wordt de kaart een stuk breder.
Hierdoor kan de deur niet sluiten (de LQ1000 is vrij smal) zonder dat de fan tegen het waterblock aan komt.

Zijn er videokaarten die smaller zijn waardoor een full cover waterblock toch past, of zou ik over moeten gaan op een waterblock welke alleen de GPU koelt, en hoe moet het dan met de overige componenten.


Dus 2 probleempjes waar ik hulp bij zoek....

Ludo
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, het zou zonde zijn als ik een pomp koop die uiteindelijk niet past/werkt
 
Goedendag,
Ik heb een probleempje met mijn Zalman LQ1000. Bij het opstarten gaat de computer zeer vaak piepen en start niet meer op.
Ook komt het spontaan voor als ik de computer aan heb staan.
Ik ben er achter gekomen dat dit in elk geval ligt aan de flowmeter die stil staat.
Hierdoor wordt een alarm gegenereerd en stopt de PC met opstarten ivm een temp beveiliging.

Wat ik ga doen is de flowmeter vervangen, maar wil gelijkertijd de pomp ook vervangen.
Ik heb gezien dat de EK DCP 4.0 een stille en sterke pomp is, dus zat ik daaraan te denken.

Mijn vragen;
- kan ik de EK op dezelfde manier aansluiten als de originele pomp ??
Dat houdt in dat ik de pomp aan de voorzijde van de kast kan regelen voor wat betreft de snelheid....
- past de pomp (heeft iemand daar ervaring mee in combinatie met een LQ1000)..



Verder heb ik nog een klein probleempje, ik heb in de kast een HD5850 videokaart met een EK waterblock erop (full cover). Omdat de aansluitingen voor de waterslangen aan de zijkant van de kaart zitten, wordt de kaart een stuk breder.
Hierdoor kan de deur niet sluiten (de LQ1000 is vrij smal) zonder dat de fan tegen het waterblock aan komt.

Zijn er videokaarten die smaller zijn waardoor een full cover waterblock toch past, of zou ik over moeten gaan op een waterblock welke alleen de GPU koelt, en hoe moet het dan met de overige componenten.


Dus 2 probleempjes waar ik hulp bij zoek....

Ludo
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, het zou zonde zijn als ik een pomp koop die uiteindelijk niet past/werkt

1: ekdcp 4.0 is absoluut niet stil! ik prefereer de MCP350 aangezien die al veel stiller en krachtiger is!

2: De pomp moet je dus apart nu in de loop zetten als ik het goed heb is je case/watercooling een prebuild systeem, daarom moet je nu alles los nemen en opnieuw moet opbouwen, flow meter gewoon laten zitten, als die niet rond gaat zal eerder bevestigen dat je pomp kapot is dan dat de flow meter kapot is ;)

3: heb je je CPU blok al eens uitelkaar gehad? die blokken van zalman raken naar verloop van tijd verstopt of zelf corroderen als een gek! (elk ander aftermarket blok kan verstopt raken maar absoluut niet coroderen)

4: je kan je pomp niet controleren via je controller voor aan de kast.

5: met je 5850, kan je niet met 90graden bochtjes werken? kan je een foto van de situatie uploaden? vid kaarten hebben voor 90% allemaal dezelfde diepte specificaties en dat houd aan dat de pcb vaak even diep is als een mounting slot.

6: je kan indd met een gpu core only blokje werken en dan op de geheugen en controller chips heatsinks plakken :), je kan ook je zijpaneel fan verwijderen, want technish gezien verstoort hij de airflow :)

ik kan aleen maar zeggen upload een paar plaatjes en begin met je cpu blok uit elkaar te halen, evenals je gehele pc en werk vanuit daar met vervangings onderdelen :)

Mvg kenneth
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Pomp vervangen in Zalman LQ1000 Waterkoeling 23
A LQ1000 pomp Waterkoeling 4
M zalman LQ1000 Waterkoeling 11
nootje Zalman LQ1000 ombouwen Waterkoeling 12
nootje Zalman LQ1000 voor 4870X2 CF + i7 940 Waterkoeling 12
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
D Upgrade waterbuild Advies Waterkoeling Setup 9
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 100(POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X CPU upgrade. Hardware & Software 4
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
BlackCurry Lian-Li TYR PC-X2000 I/O panel USB 3.0 upgrade??? Cases en Modding 2
K Upgrade mogelijkheden. Waterkoeling 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
H Headhunter upgrade naar nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
I Upgrade waterkoeling Waterkoeling 5
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
Tath Bitspower Z-Cap I\ II \ III upgrade kits "BRASS" voor de 60 mm reservoirs. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Case upgrade? Cases en Modding 2
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
D what to upgrade/change Hardware & Software 4
Hightower bitspower pomptop d5, past daar de bitspower upgrade 250 res op? Waterkoeling 5
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 150 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Upgrade nodig of niet? Advies Waterkoeling Setup 10
Ludwig [VERKOCHT] Asus ggtx680 dc2o x2 en een i7 x58 upgrade Verkocht 4
tomasvanderpijl [CLOSED] Upgrade/downgrade setje Gesloten 0
J Corsair Sleeved Modular Upgrade-Kit voor ZX serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150 Kit 150 (Black POM Cap) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Harjo Upgrade set 1155 Hardware & Software 16
M Lian li USB 3.0 upgrade Hardware & Software 0
M Fractal Design USB 3.0 UPGRADE KIT FOR DEFINE R3/R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W externe molex + upgrade waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 22
W h50 mounting am3 en 700D upgrade kit usb 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
chicken PC sluit niet meer af na upgrade van Vista naar W7 Problemen & Oplossingen 2
M kast upgrade Cases en Modding 5
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
Gold Leader Blue-Leader SMP 2009 Mid-Life Upgrade Gelukt! Gallery & Build Logs 0
G [VERKOCHT] SSDNow V+ Gen2 128GB (upgrade bundle) Verkocht 20
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t Upgrade van de computer van mijn zus Hardware & Software 30
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
gunnie_nl 295 GTX SLI of upgrade 4 serie. Hardware & Software 5
Betrayedcover upgrade X2 Gallery & Build Logs 10
D Archos 7 home tablet, android upgrade Hardware & Software 0
M lian li p80 upgrade 580gtx'en Gallery & Build Logs 9
Celly Extreem trage boot na upgrade Problemen & Oplossingen 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan