• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Low flow pomp

Dank :)....
Mijn huidige pomp die bij de Freezone Elite kwam maakt naar mijn mening teveel lawaai en het lijkt erop dat er lucht in blijft steken (ratelend geluid). Dus ik denk dat ik meteen een goede pomp aan ga schaffen, gericht op de toekomst waneer ik misschien toch ga overstappen naar een andere build met high-flow systeem.
 
Zit dus te denken aan de Laing D5 / MCP655, maar om daar 5/16" 8mm ID slangen op te krijgen, moet ik er zeker een pomptop bij aanschaffen? Bvb de EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2 met 8MM (5/16) Feser Schroeffitting - G1/4?

Of is deze pomp te sterk voor een 5/16" (8mm ID) setup, en zal een lichtere pomp volstaan?
De huidige pomp die ik gebruik zat bij de FreeZone Elite die ik heb en is een low flow pomp, maar wil voor een highflow setup gaan daar er een aantal testen zijn geweest door iemand anders waarbij bleek dat highflow betere koelprestaties levert icm TECs.
 
Zit dus te denken aan de Laing D5 / MCP655, maar om daar 5/16" 8mm ID slangen op te krijgen, moet ik er zeker een pomptop bij aanschaffen? Bvb de EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2 met 8MM (5/16) Feser Schroeffitting - G1/4?

Of is deze pomp te sterk voor een 5/16" (8mm ID) setup, en zal een lichtere pomp volstaan?
De huidige pomp die ik gebruik zat bij de FreeZone Elite die ik heb en is een low flow pomp, maar wil voor een highflow setup gaan daar er een aantal testen zijn geweest door iemand anders waarbij bleek dat highflow betere koelprestaties levert icm TECs.
eigenlijk is die pomp wel veel te sterk ja, maar ik zou ze dan op stand 1 of 2 zetten, dan zou het normaal wel goedkomen ;)
 
Te sterk voor een bepaalde dikte slang? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord of ik begrijp iets niet goed. :schaam :)
Maar meer flow is altijd beter voor de koelprestaties. Een goede flow ligt tussen de 0.90GPM en 1.5GPM. Hoger dan dat zorgt nog wel voor prestatie winst, maar niet veel meer.

Als je op zoek bent naar een stille pomp met voldoende power voor een flinke waterdoorstroom en mogelijk heden om 'm te kunnen controleren, dan is de Aquastream denk ik een erg goede keuze. Die zijn gebasseerd op de Eiheim pompen wat altijd de stilste pompen op de markt zijn geweest.
 
Dank coolfris.
Heb wat research gedaan. Denk dat ik voor de MCP355 ga met een pomp top/res combinatie.
Wil dus de standaard Coolit Pomp vervangen door deze pomp en nu had ik gelezen dat omdat de tecblocken die op de FreeZone Elite zitten erg restrictief zijn (heb er 4 en de cpu-block nog), een hogere druk beter volstaat dan de opbrengst. De opvoerhoogte van de MCP655 is 3,1m terwijl die van de MCP355 4.7m is.

Deze is dan wel niet controleerbaar, maar er overna gedacht te hebben, zal ik er in de praktijk denk ik toch praktisch niet aanzitten om de flow te verlagen (zal niet weten waarom eigenlijk).

Dus ik denk dat het de MCP355 wordt.
 
Of je neemt gelijk de MCP350. :) Die is 10W. Mocht je later dan meer willen kan je deze vrij eenvoudig modden naar een 18W versie. Op een stukje soldeer na zijn het identieke pompen. Hier een uitleg hoe je dat kan doen.
 
normaal is die pomp 18w, en kan je normaal niet op je fancontroller aansluiten, tenzij je je fancontroller in rook wilt zien opgaan :p

Niet wanneer je hem aansluit op een fancontroller met 20W per kanaal :icon_wink:

Verschil tussen een 350 en 355 is alleen dat soldeersel?:120: Ja lekker, maak me nu helemaal aan het twijfelen zeg!!:098::076:

Nee, ook ivm garantie en omdat de opvoerhoogte beter is, ga ik toch voor de 355. Voor die €10 ga ik zelf niet aan de slag dat ding. Dan weet ik het wel....kan ik een nieuwe kopen!!:043:
 
Ben ik wel benieuwd naar de onderbouwing van je aanbeveling en mening. :)

Het zijn nl dezelfde pompen op dat stukje soldeer na. Wanneer dat stukje soldeer erop zit is de MCP350 is een 100% MCP355.

Reden dat ik het zelf niet doe, is omdat ik 0,0 soldeer ervaring heb. Daarom geef ik liever iets meer uit. maar ik denk eigelijk als ik die pics in die tut zie, dat het mij zelfs nog zou kunnen lukken. :D Maar het is denk ik een beetje lui igheid en gemakszucht dat ik de 18Wversie prefereer boven de 10W.
Ik heb hier wel nog twee 10W pompjes. Misschien dat ik die ooit nog wel eens ga ommodden.
 
bwoa gewoon ik vind voor die 10 of 20€ meer kan je toch gewoon een 18w versie nemen? Dan moet je er zelf niet meer zitten aan prullen enzo. maar dat is natuurlijk mijn eigen persoonlijke mening :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
R 240mm rads voor low rpm ventilatoren Advies Waterkoeling Setup 10
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
mailbomber Project low on ammo Gallery & Build Logs 6
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H low budget waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T beginnende wc low budget Advies Waterkoeling Setup 7
D3T0X Welke rad voor low noise bij OC prestaties Waterkoeling 13
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
S low profile audiocard Problemen & Oplossingen 11
Betrayedcover BC's low buget server. Gallery & Build Logs 61
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 flow indicator Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB – Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Freddy Touchaqua XYZ Reservoir / Pump Combo with built in Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Welke flow meter Waterkoeling 19
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
G Aanpassing flow Waterkoeling 2
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
M Flow rate problem Waterkoeling 10
TinusB Black Ice 420 gts x flow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
A Bitspower flow indicator BP-FI-CLBKBK, dopjes weglaten? Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Flow invloed op koelprestaties Waterkoeling 2
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
A flow te laag? Waterkoeling 5
W CPU oververhitting / lage flow Waterkoeling 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan