• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

loop uitbreiden

Woozy

Member
Hey,

ik ben van plan met de tijd mijn bestaande loop dat mijn GPU's koelt uit te breiden met chipset+mosfets en cpu erbij te nemen zodat ik van die h50 verlost ben :p.

Nu is de bestaande setup Res-pomp1-pomp2-360rad-gpu1-gpu2-240rad

Ik had gedacht aan een 140rad erbij en als me case het toelaat 1 of 2 160rads ertussen bij. mijn gedachten van de loopsamenstelling was dan res-pomp1-pomp2-360Rad-gpu1-gpu2-140rad-cpu-(160rads-)chipset-240rad

Nu is mijn vraag welk 140Rad raden jullie me aan?
Ook qua fans dacht ik aan de enermax apollish vegas 140mm in push/pull, zit ik met deze keuze goed?

De extra hardware die gekoeld gaat worden is i7 930 en rampageII chipset+mosfets
De bedoeling is natuurlijk ook om de I7 een beetje te kunnen oc'en. Heb met de H50 push/pull 4.0 bereikt met idle temps van 41 34 40 35 en loaded met prime95 max 75° gehaald na 12u stress.

De bedoeling is uiteraard dit niet te verslechten.
Ook vraag ik me af wat de temp op mijn gpu's zal doen. Gaan deze mee omhoog gaan de temperaturen? Want ik las hier al opt forum dat uiteindelijk niet uitmaakt of je nou je rad wel of niet net voor je koelblokken hebt.
De gpu's draaien idle op 28° en met furmark xtreme burning(1920*1200 32xmsaa) 43° na een kwartiertje.

Wat voor waardeloze pompen heb jij dat je er bij slechts 2 graka's en 2 rad's al 2 pompen nodig hebt ? :S
M.a.w. ik krijg het gevoel dat je je hele loop eerst eens onder de loep moet nemen ?
Denk daarbij ook aan de plaatsing van de rad's m.b.t. de airflow (warme/koude lucht).
Met een 360 rad + 240 rad heb je immers al een behoorlijk koelvermogen ?

Verder ben ik niet de goeroe die je echt op gang kan helpen maar ik heb de indruk dat er iets niet lekker zit
als ik je verhaal zo lees.

Ik denk dat je koeling genoeg hebt met die 2 rads om je cpu erbij te doen, 43 graden op je kaarten na een tijdje furmark is zeer goed, met je cpu erbij word het wel n paar graden warmer, maar denk dat het zeker wel te doen is.

@ Calimero
Van die pompen had ik er gewoon 3 stuks liggen. zijn 2 mpc355's die ik zitten heb, vond ik wel leuk uit zien lol.
Qua rads plaatsing is het bij mij idd wel niet excelent. 360rad hangt bovenaan de case (hafx) als outtake en dan op top van de case staat het 240rad dat ook lucht zuigt van het rad omhoog de lucht in, dus uiteindelijk trekt het 240rad warme lucht van het 360rad aan.

@ Dark-NighT
mja ik ben een man met principe van better safe then sorry ;). Heb dus de plaats voor dat 140rad en mischien ook die 160 radjes dus zou ik die er dan voor de zekerheid erbij steken.

ik heb een hele tijd mijn 1090T en mobo + ram op een XSPC 240 rad intake gedraaid tot 3,8 oc ging dat prima (zonder oc stressed 54graden na 12 uur) nu een 120 en 280 black ice gt stealth erbij + 2x 4870 in single loop rond de 40 graden na 3d mark vantage zonder oc van cpu en graka's dan.

Denk dat als je wat beter naar je plaatsing van je rad's kijkt en je koude intake lucht beter gebruikt je met jou lijst behoorlijke overkill hebt.
Maar dat licht er natuurlijk wel aan wat voor graka's en rad's je hebt.

Ik hou van achterlijk en lomp :p

Btw zie net dat je ook de P6T Deluxe v2 hebt, heb jij ook dat probleem dat je het mobo een 2de keer moet laten opstarten dat hij al het geheugen herkent? 1ste keer heb ik meestal maar 2 of 4 gig vd 6. Moet dan net na de post weer afleggen en herstarten en dan hebbek me 6 gig :/

Ik hou van achterlijk en lomp :p

Btw zie net dat je ook de P6T Deluxe v2 hebt, heb jij ook dat probleem dat je het mobo een 2de keer moet laten opstarten dat hij al het geheugen herkent? 1ste keer heb ik meestal maar 2 of 4 gig vd 6. Moet dan net na de post weer afleggen en herstarten en dan hebbek me 6 gig :/

Ik heb hier nooit last van, de pc gaat alleen uit, en dan weer aan als ik instellingen verander in het bios wat betreft geheugen snelheid, maar verder werkt het gewoon prima, ik ga mee met k.3nny hierzo, bios updaten.

Edit:

http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=iRlP8RG9han6saZx&templete=2

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D swiftech h320 loop uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan