Nog in reactie op dat ik 2 pompen in serie kan plaatsen voor minder hoge toeren. Ik vind deze wel interessant: https://www.highflow.nl/watercooling/pompen/ekwb/ek-xtop-revo-dual-d5-pwm-serial-incl.-2x-pump.html?gclid=Cj0KCQiA0vnQBRDmARIsAEL0M1kGPqROBaUz5jMdo4Ah6EKlrfAlLrizcAbvcT6g8tJ7OewOzh0bIEEaAkMjEALw_wcB
Aangezien ik graag een stille PC heb, en met één pomp waarschijnlijk de pomp het meest lawaai zou maken van mijn systeem, is dit wel interessant. Ik weet echter niet of die zou passen naast de radiator. Dat moet ik nog even nameten.
Is er een manier om tijdens het leaktesten de pomp niet op 100% te laten draaien? Want ik weet nu al dat met een horizontale reservoir dat misschien zorgt voor lucht in de loop. Dat is met mijn huidige loop in ieder geval wel zo. Zoals ik het nu doe, sluit ik de pomp tijdens het leaktesten aan op een andere voeding dmv een molex kabel, waardoor het altijd op 100% draait.
Verder was ik van plan om de 3 fans bovenin en 2 fans onderin als intake te gebruiken, en de 3 fans die naar achter blazen bij de EK PE 360 als outtake. Levert het feit dat ik lucht van onder en boven als intake heb lagere airflow op omdat ze in principe naar elkaar blazen? Ik wil graag positieve air pressure, maar als het betere prestaties oplevert om de 3 bovenin als outtake te gebruiken doe ik dat.
Ik ben duidelijk nog niet erg goed met waterkoeling. Heb 1 systeempje begin dit jaar gebouwd waar ik in principe alle moeilijkheden vermeed en daarom concessies moest sluiten (en nog wist ik een GTX 1080 te slopen, maar dat terzijde). Concessies sluiten wil ik deze keer niet doen, maar ik vind het toch best lastig om het allemaal goed te plannen.