lemonade
New member
Na een hoop buildlogs te volgens, heb ik toch maar eens besloten om zelf een mod te beginnen.
Wat het precies moet worden weet ik nog niet, maar de volgende ideeën probeer ik erin te verwerken :
- Mat zwarte buitenkant
- Witte binnenkant, wellicht met witte UV verf
- Zwart/witte sleeving
- LED verlichting via pc software besturen
- Fan controller via software
- 2x 120mm fans in top
- 1x 120mm fan aan de achterkant
- Voeding naar beneden plaatsen, en dus een gat in de bodemplaat maken
- luchtgekoeld ( wel voorbereid op wc cooling, mocht ik ooit overstappen )
- etc. etc.. idea's yet to come!
Hardware betreft een standaard systeempje :
[CPU] E8400 @ 3,5 GHz
[RAM] Kingston ValueRAM DDR3-1333
[GRAKA] HD4870
[CPU-FAN] Coolermaster Blue Orb
[MOBO] Asus P5KC
[HDD] 2TB
Helaas heeft dit mobo probleem met DDR3-1333 geheugen. In de bios draait ie maar op 1066, vandaar dat ik de rest maar omhoog heb geklokt om t RAM ook wat hoger te krijgen. Puur omdat het kan .
Er zullen flink wat elektronica spulletjes inkomen, o.a. een controller waarmee ik via de pc vanalles in mn kamer kan bedienen via infrarood . Hoef ik eindelijk niet meer op te staan als ik mn licht uit wil doen .
Het betreft een oude case : Apevia x-Cruiser v1. Tijd om dat ding eens flink aan te pakken.
Genoeg text, time for pics.
Oude situatie
Ff een dagje op een houten plank gedraaid, maar toch maar weer in een case gezet
Alle popnagels eruit geboord, en eens inventariseren wat nu gemod kan worden
Dit is wel handig voor later.
Alles afplakken met schilderstape, alles 3x nameten en erop tekenen. Die voeding is eigenlijk direct overgetrokken door de oude achterkant erop te leggen, lol.
Stalen plaat gesponsord van het werk.
Helaas is die plaat 1,5mm dik, dus meer dan 16 dremelschijfjes erdoorheen gejaagd. Het resultaat is wel mooi. Nog even vijlen en afwerken.
De nieuwe achterkant naast de oude. Ik vind die willekeurige gaten maar niks
Dat stukje metaal voor het IO shield en videokaarten kan er straks mooi op worden geplakt/gelast.
Morgen komen de NZXT fans binnen.
Dat was het, tot de volgende update!
Wat het precies moet worden weet ik nog niet, maar de volgende ideeën probeer ik erin te verwerken :
- Mat zwarte buitenkant
- Witte binnenkant, wellicht met witte UV verf
- Zwart/witte sleeving
- LED verlichting via pc software besturen
- Fan controller via software
- 2x 120mm fans in top
- 1x 120mm fan aan de achterkant
- Voeding naar beneden plaatsen, en dus een gat in de bodemplaat maken
- luchtgekoeld ( wel voorbereid op wc cooling, mocht ik ooit overstappen )
- etc. etc.. idea's yet to come!
Hardware betreft een standaard systeempje :
[CPU] E8400 @ 3,5 GHz
[RAM] Kingston ValueRAM DDR3-1333
[GRAKA] HD4870
[CPU-FAN] Coolermaster Blue Orb
[MOBO] Asus P5KC
[HDD] 2TB
Helaas heeft dit mobo probleem met DDR3-1333 geheugen. In de bios draait ie maar op 1066, vandaar dat ik de rest maar omhoog heb geklokt om t RAM ook wat hoger te krijgen. Puur omdat het kan .
Er zullen flink wat elektronica spulletjes inkomen, o.a. een controller waarmee ik via de pc vanalles in mn kamer kan bedienen via infrarood . Hoef ik eindelijk niet meer op te staan als ik mn licht uit wil doen .
Het betreft een oude case : Apevia x-Cruiser v1. Tijd om dat ding eens flink aan te pakken.
Genoeg text, time for pics.
Oude situatie
Ff een dagje op een houten plank gedraaid, maar toch maar weer in een case gezet
Alle popnagels eruit geboord, en eens inventariseren wat nu gemod kan worden
Dit is wel handig voor later.
Alles afplakken met schilderstape, alles 3x nameten en erop tekenen. Die voeding is eigenlijk direct overgetrokken door de oude achterkant erop te leggen, lol.
Stalen plaat gesponsord van het werk.
Helaas is die plaat 1,5mm dik, dus meer dan 16 dremelschijfjes erdoorheen gejaagd. Het resultaat is wel mooi. Nog even vijlen en afwerken.
De nieuwe achterkant naast de oude. Ik vind die willekeurige gaten maar niks
Dat stukje metaal voor het IO shield en videokaarten kan er straks mooi op worden geplakt/gelast.
Morgen komen de NZXT fans binnen.
Dat was het, tot de volgende update!